Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest deadiny
Skrevet (endret)

Fg

Endret av deadiny
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, 3 år er ingenting.

Anonymkode: 329d1...4fb

• Liker 8
Skrevet

Det er absolutt ingenting. Null stress!

• Liker 1
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke noe problem.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, er 3 år mellom kjæresten min og meg og, jeg er eldst. Merker ingenting. Så og si alle av mine venninner og hans kompiser er i forhold hvor dama er eldst, så for meg er dette blitt normalen. 

Endret av Chailatte
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tabubelagt? I hvilket univers?

Anonymkode: 34a75...738

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bra. Tenk når du var 13 år i barne/ungdomsskole så var dama di 16 på videregående. Du hadde knapt kysset en jente mens dama hadde seg med eldre karer i baksetet på Volvo 740. 

Anonymkode: 8e782...292

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det hadde vært tabu, hva hadde du gjort da?

Anonymkode: f6892...6db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke bra. Tenk når du var 13 år i barne/ungdomsskole så var dama di 16 på videregående. Du hadde knapt kysset en jente mens dama hadde seg med eldre karer i baksetet på Volvo 740. 

Nåja ikke alle jenter beter seg slik...de som er promiskuøse i ung alder har gjerne psykiske problemer

Anonymkode: d488a...805

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nåja ikke alle jenter beter seg slik...de som er promiskuøse i ung alder har gjerne psykiske problemer

Anonymkode: d488a...805

Hmm. Trodde det var ganske vanlig blant jenter å ha tidlig sex. Ihvertfall i 16 års alder. 

Skrevet

Jeg kjenner ei dame som er 8 år eldre og naboen har ei som er 20 år eldre. Begge forhold ser tilsynelatende bra ut. 

• Liker 1
Skrevet

3 år er da ingen ting?! Er 3 år eldre enn kjæresten min jeg og, men det tenker vi særdeles lite på. 😊

• Liker 2
Skrevet

Tipper det går bra bare dere ikke fokuserer på det selv. Andre bryr seg nok ikke vil jeg tro.

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Jeg kjenner et par der dama er 10 år eldre, de har det kjempefint sammen. 

Det er forresten kun et problem om du lar det bli et problem.

Endret av AthenaRavenLuna
Gjest deadiny
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis det hadde vært tabu, hva hadde du gjort da?

Anonymkode: f6892...6db

Godt spørsmål. Er vel bare mer mentalt enn faktisk et konkret problem. Jeg har ikke delt dette med mange venner eller familie i frykt av kritikk og til å med bli latterliggjort, men det burde jo aldri ha noe å si..

AnonymBruker
Skrevet
deadiny skrev (4 timer siden):

Hei, kjæresten min er 26 år mens jeg er 23 år. Hun er egentlig fire kull eldre enn meg, men siden jeg har bursdag tidlig i året og hun sent så er forskjellen på 3 år og et par måneder. Er dette noe som er tabubelagt, altså at kvinnen er såpass mye eldre enn mannen? Bare vit at jeg elsker henne men er redd denne forskjellen skal påvirke forholdet vårt fremover, noe den foreløpig ikke har gjort. Er det noen som har erfaringer rundt dette?

Hvis du holder ut noen år, kommer det til bli et problem. Jeg (mann) gjorde samme tabben som ung, men nå har jeg fått meg kjæreste som matcher meg bedre i alder. Hun er 9 år yngre enn meg, og det er perfekt for oss begge.

Anonymkode: 1e3c5...b0e

Skrevet

tre år er ingenting

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt kjipt når hun blir førti og grå, men ellers skal det vel gå greit frem til da... såfremt dere får barn innen rimelig tid. 

Anonymkode: a65b0...8a8

Skrevet

Den mest opplagte utfordringen jeg ser er att damer modnes mentalt tidligere enn menn, og i og med att hun er 3 år eldre så er det kanskje rimelig å anta att hun ligger 5 år fremfor deg når det kommer til etableringsprosessen. Så det kan kan hende att hun er klar for å bli mer seriøs (barn, hus, ekteskap osv) tidligere enn deg, og att det kan bli vanskelig hvis du ikke er klar og hun ikke er villig til å vente. Men jo eldre dere blir jo mer vaskes forskjellene bort. Så lenge dere har det bra dere imellom og kommunikasjonen er ærlig og god så kjør på 👍

• Liker 1
Gjest Mysticgirl
Skrevet
deadiny skrev (11 timer siden):

Hei, kjæresten min er 26 år mens jeg er 23 år. Hun er egentlig fire kull eldre enn meg, men siden jeg har bursdag tidlig i året og hun sent så er forskjellen på 3 år og et par måneder. Er dette noe som er tabubelagt, altså at kvinnen er såpass mye eldre enn mannen? Bare vit at jeg elsker henne men er redd denne forskjellen skal påvirke forholdet vårt fremover, noe den foreløpig ikke har gjort. Er det noen som har erfaringer rundt dette?

Du tuller nå ? 😂😂😂😂 3 år er jo ingenting. Så om du hadde vært 3 år eldre enn henne, så hadde det vært greit?

Men når det er omvendt, så er det ikke det? Nei kast de gammeldagse holdningene der, det er helt vanlig at menn er sammen med damer som er eldre enn dem selv :)  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...