AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Lager en ny tråd om dette, fordi jeg bekymrer meg veldig. Hadde medisinsk abort med cytotec på sykehuset 18.mars pg. store avvik på fosteret. Fikk ultralyd før jeg dro hjem, og aborten var komplett. Slimhinnen var 22 mm da jeg dro hjem på kvelden. Blødde mye under aborten, og noe på kvelden etter jeg kom hjem. Neste dag og de første to ukene blødde jeg ganske lite, hadde ikke trengt å bytte bind hver dag f.eks., men gjorde det kun av hygieniske årsaker. Nesten ingen klumper, bare noen få. Etter ca. to uker var det mest spotting, litt av og på, men nærmest hver dag var det litt. Nå, i sjuende uke etter aborten, spotter jeg fremdeles. Fikk negativ gtest ca. 4 uker etter aborten, og etter det har jeg fått positiv eggløsningstest. Men fremdeles spottet hver eneste dag. Var til gynekolog forrige uke fordi jeg bekymrer meg. Han målte slimhinnen til 11 mm, sa at han så litt rester helt nederst i livmoren som han sa vil komme ut ved første mens - og at den kommer snart. Nå er det snart en uke siden jeg var hos gynekolog, men spotter kun fremdeles. Ringte til sykehuset, siden det står at man skal kontakte dem om man ikke har fått tilbake mensen etter 6 uker. Ble bare møtt med at jeg skal vente en stund til.... Glemte å spørre, var veldig lite vennlig hun jeg snakket med, men kan altså små rester, som ikke engang gir utslag på gtester, være årsaken til at jeg ikke har fått tilbake mensen? Er det noen tabletter jeg kan få som kan få i gang mensen, eller må jeg ha utskrapning? Gynekologen sa da jeg var der at han trodde jeg ikke trengte det, men han nølte litt. Er utskrapning kun nødvendig dersom restene gir utslag i form av positiv gtest? Eller kan de likevel hindre mensen i å komme i gang igjen? Anonymkode: 4b112...ffd
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #2 Skrevet 10. mai 2022 Er i samme båt som deg. Abort pga MA i februar, har nå gått 3 mnd og ingen menstruasjon i sikte. Har også fått påvist små rester, som gyn mener vil komme med mensen. Har også sånn som deg, spottet omtrent i et siden aborten. Med små opphold her og der. Lite spotting og som regel rosa uten klumper. Har fått beskjed om å vente og la kroppen ordne opp. Han mener at en utskraping ikke er nødvendig å la kroppen gå gjennom siden det er så små rester og klinikken min er fin. Jeg forsøkte provera for å få i gang en mensen, men uten særlig hell. Fikk litt mer blod enn spotting i et par dager også gikk det rett tilbake igjen. Tror ikke kroppen gir meg en mensen før den vil gi meg en ordentlig eggeløsning egentlig..men vet ikke. Jeg har ikke noe svar på spørsmålene dine, for jeg har lurt på det samme - om restene har hindret meg i å få mensen og evt eggeløsning frem til nå. Tenkte kanskje det var grei for deg å høre, så du ikke føler deg så alene om det❤️Sender en styrkeklem, vet hvor slitsomt dette er. Anonymkode: 5db57...a00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå