Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min telefon er fire år nå. Jeg er lite materialistisk av meg. Nå blir batteriet tom innen 3-4t, og kameraet har også blitt veldig dårlig. Den tar ingen klare bilder lenger. Jeg er student. Lurer på om det er verdt å gå for den prisen? Kjøper jeg nå skal det gå minst tre år til neste innkjøp.

Det står mellom Samsung galaxy s21 og s22. Den nyeste koster noen lapper mer selvfølgelig. Noen som har prøvd disse og har noen anbefalinger?  

Anonymkode: 088a3...1ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gjør selvsagt som du vil, men jeg hadde aldri brukt 10 000 på en mobil. Ikke om jeg så ble lottomillionær. Jeg betalte ca 1700 for min, og den har alt jeg trenger og mer til.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Alltid vært veldig fornøyd med Samsung.

Men nå har jeg OnePlus nord 2 5g. Og jeg må si at den har overrasket stort! Batteriet varer i en evighet, og den lader sinnsykt kjapt med laderen som følger med. I tillegg er kamera av god kvalitet, og telefonen er rask. Den har Android (samme som Samsung). Den fikk 10/10 på test hos tek.no :)

Koster rundt 3-5000 (litt avhengig av operatør og diverse), så jeg syns i alle fall det er et veldig godt alternativ. :)

Anonymkode: 4be29...d89

Skrevet

Hei, kikk på en s21 FE med 5g.

Burde dekke det meste og kan vel fås for 6000 i perioder.

Gjest Some guy
Skrevet

Kjøp iphone. Android er bloatware. Tro meg. Du kommer aldri til å se på samsung igjen. 

Der fins 10k versioner av iphone 12/13. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte i phone til 12 000 kr😬

Anonymkode: ece7c...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte S22 Ultra til 14.000,- 🙈

Anonymkode: 01756...0fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min telefon er fire år nå. Jeg er lite materialistisk av meg. Nå blir batteriet tom innen 3-4t, og kameraet har også blitt veldig dårlig. Den tar ingen klare bilder lenger. Jeg er student. Lurer på om det er verdt å gå for den prisen? Kjøper jeg nå skal det gå minst tre år til neste innkjøp.

Det står mellom Samsung galaxy s21 og s22. Den nyeste koster noen lapper mer selvfølgelig. Noen som har prøvd disse og har noen anbefalinger?  

Unnskyld meg, men som student, hvor får du pengene fra? jobber du?

Jeg hadde funnet en billigere løsning, og heller ventet med ny telefon til du får deg jobb. mange arbeidsplasser sponser deg med telefon OG abonnement.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 time siden):

Unnskyld meg, men som student, hvor får du pengene fra? jobber du?

Jeg hadde funnet en billigere løsning, og heller ventet med ny telefon til du får deg jobb. mange arbeidsplasser sponser deg med telefon OG abonnement.  

Ehm, folk kan ha deltidsjobb eller sparepenger? Jeg hadde selv en telefon som var verdt 10.000 kr som student, men jeg betalte ca 500-600 kr i mnd. Det var også med abonnement (SWAP). Hadde også flere tusen på bufferkonto. 

Men jeg ville ikke ha gjort det samme i dag. Bruker mobilen bare mindre og mindre, har begynt å tenke på å kjøpe meg en gammel Nokia telefon. 

Anonymkode: dbf8a...35b

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaller iphone.

De er sterkere og mere holdbare.

Kjøpte samsung S21 nå nettopp og byttet like fort tilbake til iphone.

Iphone er raskere, føles raskere og har godt batteri.

Men igjen, smak er smak.

Anonymkode: fa5e4...e10

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Thyra said:

Du gjør selvsagt som du vil, men jeg hadde aldri brukt 10 000 på en mobil. Ikke om jeg så ble lottomillionær. Jeg betalte ca 1700 for min, og den har alt jeg trenger og mer til.

En telefon for 1700 kan ikke sammelignes med telefoner fra 5000 engang.

Hadde en telefon for 2000. Den var så treg til slutt at den ikke kunne brukes.

Men igjen, det er jo spørs hva du bruker din til.,. Om det bare er ringing og sms så trenger man ikke en tlf til 10 000.. Bruker man en telefon mere, som til bilde og redigering andre ting så må man selvfølgelig opp ipris

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Idioti. 

Er det ingen krav for å studere lenger? 

Anonymkode: 4c627...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Leser dere hva jeg skriver? 

Hatt samme telefon i fire år, hvilket gir en pekepinn på hvor lite materialistisk jeg er. Kjøper sjelden klær, fester lite og er ikke så glad i mat... har dermed langt mindre utgifter enn gjennomsnittsstudenten. Pleier å jobbe i juleferien og sommerferien, alltid. En telefon til 10 000-, velter ikke lasset, har også satt av penger til dette. 

Spørsmålet er om noen har kjennskap til nevnte modeller? Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viktig å vite hva du skal bruke den til. Hvis du liker chatting, apper, some, spill el.l ville jeg gått for en på 10 000 med bra kvalitet og som gir deg mye glede lenge. Vil du bare bruke den til ringing og sms er det noe helt annet..

Anonymkode: 435bb...47b

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

En telefon for 1700 kan ikke sammelignes med telefoner fra 5000 engang.

Hadde en telefon for 2000. Den var så treg til slutt at den ikke kunne brukes.

Men igjen, det er jo spørs hva du bruker din til.,. Om det bare er ringing og sms så trenger man ikke en tlf til 10 000.. Bruker man en telefon mere, som til bilde og redigering andre ting så må man selvfølgelig opp ipris

De sa på butikken at dette var en veldig bra mobil til denne prisen. Jeg tar masse bilder og bruker den til internett.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har prøvd alle telefoner i S21 og S22 seriene. Endte opp med Oneplus Nord 2. Fungerer helt flott til en relativt rimelig penge. Unødvendig å bruke så mye penger på en telefon.

Det skal godt gjøres å merke nevneverdig forskjell på kvaliteten på f.eks kamera på de modellene der, spesielt når steder man laster opp bildene ofte komprimerer dem, noe som forringer kvaliteten uansett. Folk som sier du MÅ ha nyeste iPhone, samsung eller hva enn for å ta bra bilder, "bilderedigering" osv - bare tull.

Endret av Ost
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sparer til det kommer en ny iPhone Pro til høsten, så ja - jeg ville gjort det. Som du, TS, har jeg telefonene mine lenge, og de brukes også mye, og da tenker jeg man kan forsvare prisen. Vel og merke hvis man har råd til det! Og det virker som om du har kontroll på økonomien. 

Anonymkode: 2456f...8c0

AnonymBruker
Skrevet

Du klarer deg sikkert med en til halve prisen. Forskjellene er egentlig veldig små, selv om du kan få inntrykk av noe annet når du leser tester. Er det verdt å betale tusen kroner for at apper skal åpne seg 0.7 sekunder raskere? Trenger du egentlig at den lille skjermen er like høyoppløst som en 50" TV? Sånne ting... 

Som regel får du en god pris på fjorårets toppmodell. Se litt på det, er mitt forslag. 

Anonymkode: d9763...aea

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt poenget med å kjøpe en telefon i den prisklassen. Hva er det den til 10k kan gjøre som den til 4k ikke kan?

Anonymkode: eeafe...2b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har en 7 år gammel samsung som tar flotte bilder. Prøv å sett tilbake innstillinger om det var bra da den var ny. Nytt batteri gjør susen. 

Anonymkode: 351e7...1fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...