mariie Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Noen som vet hvordan en sensor gjennomgår eksamensoppgaver på høyskole? Tenkte på det i dag når jeg leverte min hjemmeeksamen - 3500 ord - er minst 300 studenter i faget - hvordan fungerer det liksom?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 På såpass store emner er det nok flere sensorer som vurderer besvarelsene. Ofte er det et kalibreringsmøte hvor alle sensorer har sensurert en eller to oppgaver som er felles for å se hva slags nivå de forskjellige sensorene legger seg på . Også blir de vel enige om et felles rammeverk i videre prosess. Ikke uvanlig at to og to sensurerer sammen på en del besvarelser. Men ja de skal ta utgangspunkt i emneplanen til det aktuelle emnet når de vurderer kandidatenes besvarelser. Anonymkode: 7b52e...601
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Og en ting til sensor kan være enten intern eller ekstern. Ikke uvanlig at ca 10-15% av besvarlsene blir tatt av ekstern sensor. På større ting som feks masteroppgaver skal sensor være ekstern og da er ofte intern veilder en del av kommisjonen som vurderer oppgaven om jeg ikke husker helt feil. På muntlig femlegg av masteroppgaven vil uansett både veilder og eksterne sensorer være tilstede. Anonymkode: 7b52e...601
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå