Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er der normalt/vanlig at kun for å få et tilbud om lån fra en bank må man bli kunde?

Vurderer å flytte boliglån til en annen bank men det med å bli kunde hos alle bankene jeg spurte om tilbud høres litt rart ut for min del. Har ikke mye vite om hvordan ting fungerer her i Norge.

Setter pris på svar, takk på forhånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, i banken jeg jobber krever vi at du har lønnsinngang/dagligbank hos oss for å få boliglån. Det er et ganske vanlig krav.

Anonymkode: 62016...933

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, i banken jeg jobber krever vi at du har lønnsinngang/dagligbank hos oss for å få boliglån. Det er et ganske vanlig krav.

Tror TS spør om man må bli kunde for å få tilbud om lån, ikke faktisk ta opp lånet.

Anonymkode: d5158...8d8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok hende du må registrere deg som kunde i nettbanken der for å registrere lånesøknad. Det har ingen praktisk betydning forøvrig. 

Anonymkode: 2bc50...994

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror TS spør om man må bli kunde for å få tilbud om lån, ikke faktisk ta opp lånet.

Anonymkode: d5158...8d8

Aha, men kundeforhold betyr egentlig ingenting. Du får kundeforhold som bare er en registrering, og dette er for å få sjekket av punktene for blant annet hvitvasking. Vi skal vite hvem vi gir tilbud til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...