AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #1 Skrevet 5. mai 2022 Lang historie kort: Vi var uheldige med grillingen i hagen, naboens lange knusktørre plen fra fjoråret og vind hjalp ikke til, og hekken til naboen tok fyr. Litt dramatisk var det, men gikk fint. Byggefeltet fikk seg litt underholdning Vi skal selvsagt erstatte hekken, men jeg er litt usikker på om jeg synes naboen forlanger litt mye. Da ca halvparten av hekken brant opp, vil de at vi skal erstatte hele hekken, slik at det blir likt. I tillegg ønsker de en viss høyde på hekken, som er ca 5 cm under den gamle som er ca 50 cm(altså ikke brukt for å hemme innsyn). Plantasjen selger småplanter av den type hekk som er 20 cm for en brøkdel av det riktig høyde selges for. Hvis vi skal oppfylle kravene så må vi ut med 15 000 for bare hekkplantene. Det vil ta noen år å få like fin og tett hekk som den som var, men det vil det med den "høye" også. Er vi urimelige eller forventer naboen litt mye? Anonymkode: f1efa...359
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 5. mai 2022 Dere er urimelige. Dere brant ned naboens hekk, selvsagt skal dere erstatte den så godt som mulig. Anonymkode: 1308d...19c 48 1 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #3 Skrevet 5. mai 2022 Dere må nok ut med såpass ja, god hekk tar mange år å gro, dere må jo erstatte den som ble borte så dere må kjøpe den som har vokst litt. Hva med å ta det på forsikringa? Anonymkode: 6c327...4fe 13 1
Gjest Geitis Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Sjekk med forsikringsselskapet om dette er noe de dekker. Ellers så burde dere dekke en hekk tilsvaret den gamle, det er ikke urimelig at de vil ha en som er tilnærmet så stor som den var.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 Har du snakket med forsikringsselskapet? Har du lært noe om bruk av ild under den tørreste våren på hundre år? Anonymkode: 4d780...833 20 2 4
GammelKaktus Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 Synes dere skal erstatte det dere har ødelagt. Når dere velger å grille i en tid det er svært lite nedbør og fare for brann så må dere ta konsekvensene av det. Konsekvensen er å kjøpe en jævla dyr hekk. 11 1 2
Gud Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Begge er urimelige. Det vanlege er at naboen med hekken seier «dette går bra, hekken veks til igjen» medan du seier «nei, eg skal sjølvsagt setje den tilbake til akkurat same stand som den var». 6 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 15000 er rimelig. Dere er heldige om dere slipper anmeldelse Anonymkode: ad755...cfc 20 1
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Dere brant ned hekken, dere erstatter den, uten noe om og men.
Summeer Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 (endret) Det er en grunn til at små planter er billige og de som har vokst seg til er dyrere. Det tar noen år å få hekken til å vokse. Regner med dere får jobben med å grave opp den gamle og plante den nye? Mye jobb! Og dere har vel fått med dere bålforbudet, pluss vanningsforbudet (her i Oslo vel å merke). Man skal være EKSTREMT forsiktige med flammer nå. Du skal være glad dere ikke ble anmeldt og bare må erstatte hekk og ikke kjøpe rulleplen også.... Endret 5. mai 2022 av Summeer 16 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 Selvfølgelig vil naboen ha hekken sin lik, og i samme høyde. Anonymkode: b5010...783 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Morsomt hvordan alle tror at jeg, TS, bor i Oslo med tørke og bålforbud. Landet er stort. Anonymkode: f1efa...359 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 Jeg synes dere virker til å ta veldig lett på det faktum at dere potensielt kunne ha vært årsak til noe mye verre enn gress- og hekkbrann. Fremstår nærmest som om det er gresset og hekken sin skyld. Brannvesenet har advart mot grilling,men dere bare må gjøre det? Tenker forsikringen kanskje dekker noe,med fratrekk for uaktsomhet. Anonymkode: ec112...f27 15 2
nomore82 Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Morsomt hvordan alle tror at jeg, TS, bor i Oslo med tørke og bålforbud. Landet er stort. Anonymkode: f1efa...359 Nå er det vel stor skogbrannfare fra Ålesund og nedover så det er ikke bare Oslo dette gjelder. 13 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Morsomt hvordan alle tror at jeg, TS, bor i Oslo med tørke og bålforbud. Landet er stort. Anonymkode: f1efa...359 Vært tørt andre steder enn Oslo. Bor på Vestlandet,vært tørt her og. Frem til i dag. Og du skriver selv at gress og hekk var knusktørr. Så det har null betydning hvor du bor. Du skulle ha tenkt litt lengre enn eget behov for grillmat. Anonymkode: ec112...f27 26 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #16 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Morsomt hvordan alle tror at jeg, TS, bor i Oslo med tørke og bålforbud. Landet er stort. Anonymkode: f1efa...359 Ja landet er stort men når du beskriver knusktørr plen og hekk som tar fyr av din (uvettige) grilling er det ikke så rart mange antar du bor i den delen av landet som har skogbrannfare. Oslo er det én som nevner som eksempel på brannfare der hen bor, men ingen antar det er akkurat der du bor. Slutt å vær hårsår når folk svarer deg, erstatt hekken slik naboen vil ha den og vær glad det ikke utviklet seg til skikkelig brann. I værste fall kunne du ha tatt med et hus og fått avkortning på forsikringen på grunn av dårlig dømmekraft. Det hadde vært kjipt det. Anonymkode: 1b54b...f31 13
Gjest ti10 Skrevet 5. mai 2022 #17 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Morsomt hvordan alle tror at jeg, TS, bor i Oslo med tørke og bålforbud. Landet er stort. Anonymkode: f1efa...359 Det er en ganske barnslig kommentar. Antar den kom fordi de fleste svarene ikke er det du vil høre. Men det har ingen betydning hvor i landet du bor, saken er at du har brent ned hekken til naboen, vær og bosted er uinteressant, selv om det neppe hadde skjedd hvis det pøsregnet. Hvis du virkelig vil gjøre opp for deg og beholde et ok forhold til naboen, gir du ham/henne det vedkommende vil ha, altså en tilsvarende hekk.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #18 Skrevet 5. mai 2022 Hva slags type hekk er det snakk om? Anonymkode: c9335...161 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #19 Skrevet 5. mai 2022 33 minutter siden, AnonymBruker said: Morsomt hvordan alle tror at jeg, TS, bor i Oslo med tørke og bålforbud. Landet er stort. Anonymkode: f1efa...359 Nesten halve landet har tørke og farevarsel. Vi er forbi 15 april, da er det generelt bålforbud. Det er unntak fra bålforbudet med trygg grilling på privat grunn, men dette var jo tydelig ikke trygg grilling. Anonymkode: ad755...cfc 12
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #20 Skrevet 5. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Nesten halve landet har tørke og farevarsel. Vi er forbi 15 april, da er det generelt bålforbud. Det er unntak fra bålforbudet med trygg grilling på privat grunn, men dette var jo tydelig ikke trygg grilling. Anonymkode: ad755...cfc Og jeg bor ikke i Oslo. Det er likevel forvarsel her. Anonymkode: ad755...cfc 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå