Gå til innhold

Mini SATS - hvordan få det til å fungere? Baby avhengig av meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal begynne å trene igjen om litt over en uke. Har ikke lyst (kun på grunn av babyen), men SATS vil ikke fryse medlemskapet utover 3 måneder. 

Lille er straks 8 uker og er veldig avhengig av meg. Lar seg ikke passes av andre, hverken far eller min mor som er innom ofte. Derfor skjønner jeg ikke hvordan det skal gå med Mini-SATS.

Hun sover kun oppå meg, eller når jeg er rett ved siden av (helst inntil), ellers våkner hun etter 5 min etter at jeg har lagt henne alene. Ellers sover kun i vogn når vi går tur (men må trilles), eller i bæresele. I våken tilstand vil hun bare «prate» med meg eller ammes. Far eller mormor kan holde henne litt, men det fungere kanskje maks 30 min på en god dag (og der er personer hun «kjenner»). 

Så - hvordan skal dette gå med mini SATS? Erfaringer, tanker? Skal jeg prøve ordningen selv om jeg vet det ikke kommer til å gå? Trene 10 min om gangen og løpe innom hele tiden for å roe henne ned? La henne hylgrine hos passere der? Kan de nekte å passe henne? 

Hilsen usikker førstegangsmor

Anonymkode: 79022...70f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Far får ikke passe? 🙄 Hva slags destruktivt forhold er det dere har? Det er normalt å dele på babyen, la den bli like trygg på både mor og far. Det er ikke din baby, og en gjenstand får skal passe av og til. 

De kommer ikke til å ha henne så lenge hun skriker, heldigvis. Om du har så stort behov for å trene, så går du på ettermiddagen når far kan ha babyen. Å overlate til en fremmed er omsorgssvikt. 

Anonymkode: 9ea3b...bc2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

La far få slippe til du :)

De har og mamma og mini timer, hvor ungen er med. Men jeg vil råde deg til å være litt utilgjengelig, slik at far får lov til å være far. 

Anonymkode: 34c3b...141

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så klart den er avhengig av deg? Den er 8 uker!?!?

Anonymkode: 079a5...f80

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ jo ikke trene selv om du ikke får fryst medlemsskapet. Det høres ut som det bare blir stress.

Anonymkode: f202b...9b7

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Far får ikke passe? 🙄 Hva slags destruktivt forhold er det dere har? Det er normalt å dele på babyen, la den bli like trygg på både mor og far. Det er ikke din baby, og en gjenstand får skal passe av og til. 

De kommer ikke til å ha henne så lenge hun skriker, heldigvis. Om du har så stort behov for å trene, så går du på ettermiddagen når far kan ha babyen. Å overlate til en fremmed er omsorgssvikt. 

Det handler ikke om et destruktivt forhold, men at det er 8 uker siden babyen kom ut av magen hennes.. babyer følger biologi, ikke likestillingspolitikk.

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (8 minutter siden):

Det handler ikke om et destruktivt forhold, men at det er 8 uker siden babyen kom ut av magen hennes.. babyer følger biologi, ikke likestillingspolitikk.

Har tre barn, men aldri vært borti ts sin problemstilling. Far har tatt ansvar fra dag én alle gangene. 

• Liker 6
Skrevet

Alle babyer er forskjellige. :) Her har og far tatt ansvar fra dag 1 med begge barna våre, likevel er det ofte ingenting som trøster annet enn melk og nærhet fra amming, og der har han lite å stille opp med dessverre. Amming er mer enn mat..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Omsorgssvikt.. ta deg en jævla bolle og slutt å misbruke det begrepet på vegne av alle barn som utsettes for faktisk omsorgssvikt. 

Anonymkode: 9d15c...2de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (14 minutter siden):

Biologisk er babyer flokkdyr, så det du sier gir ingen mening. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Biologisk er babyer flokkdyr, så det du sier gir ingen mening. 

Da katten min fødte, var hun hjemme med babyene mens far var ute og jaktet mus og fugl, så for meg gir det mening. De holder sammen som flokk ja, men de tar naturlig på seg mors- og farsrollene. Men samme det, du diskuterer på en lite respektfull måte, så jeg ser ikke noen grunn til å fortsette. 

• Liker 3
Skrevet

Syntes 8 uker hørtes veldig ungt ut, ville sjekket om sats hadde en nedre aldersgrense for barnepass.

Hadde jeg vært deg hadde jeg enten droppet å trene, deltatt på strong mama timer eller latt far passe barnet mens du trener. Sistnevnte er en ypperlig sjanse for at de to får bondet uten at du blander deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du MÅ ikke trene selv om du ikke får fryst medlemskapet. 

Anonymkode: 6a2bc...bc8

• Liker 12
Skrevet

Det løser du ved å droppe treningen en periode og være støttemedlem :) 

Jeg tenker det er alt for tidlig å dra på trening om ungen ikke sover hele veien i vogna si. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Sats har jo sånne mor&barn timer der babyen er med på treningen, kanskje det kunne vært noe? Strong Mama heter det vel.

Anonymkode: e73de...d98

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Omsorgssvikt.. ta deg en jævla bolle og slutt å misbruke det begrepet på vegne av alle barn som utsettes for faktisk omsorgssvikt. 

Enig!! Samtidig så bare "Ååååh herregud jeg orker bare ikke ta 100% ansvar som kreves av meg som mor den første spedbarnstiden, så jeg tvinger far til å ta en 50/50 ordning selv om barnet skriker. Den SKAL venne seg til det, etter noen ukers skriking gir den bare opp og jeg vinner."

(kanskje ikke akkurat denne ABen, men har lest dette flere ganger på KG. Ta seg sammen og ta ansvar for babyen sin!!)

Ellers har jeg ikke gode råd for det TS faktisk spør om, synes det er altfor ungt å overlate til passere på treningssenter... måtte bare begynne på et mamma og baby-opplegg et par mil unna her, da får jeg iallfall passet på selv. :)

• Liker 1
Skrevet

- Du må ikke trene selv om abonnementet går. 

- at baby er avhengig av deg er helt naturlig og vanlig. Allikevel bør far få mye ansvar når han er hjemme samtidig som dere følger babyens behov om den blir urolig 😊 

- ville sjekket om de har timer der baby kan være med eller at du trener når far kan ha babyen. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har tre barn, men aldri vært borti ts sin problemstilling. Far har tatt ansvar fra dag én alle gangene. 

Er du heeeeeelt idiot, eller bare later du som? 

Anonymkode: 38bc7...c87

• Liker 2
Skrevet
LilleMy1989 skrev (Akkurat nå):

- at baby er avhengig av deg er helt naturlig og vanlig. Allikevel bør far få mye ansvar når han er hjemme samtidig som dere følger babyens behov om den blir urolig 😊 

Akkurat det her, helt enig med deg. Far kan ta mye ansvar, men mor MÅ være tilgjengelig for å ta over den første tiden, noe annet er galskap uansett om det er 2022 eller 1950..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sover babyen i vognen? Jeg pakker minibands og legger trilleturen til en park med treningsapparater. Trener det jeg rekker mens babyen sover i vognen. Satsmedlemskapet kan du vel avslutte. 

Anonymkode: dc036...e9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...