Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringte nettop ned til sykehuset fordi jeg har rier ca hvert 3. minutt som varer i rundt 60 sek. Fikk beskjed om å ta meg en paracet og at det ikke var vits i å komme?? Er dette vanlig?

Anonymkode: 68110...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha ja, det sa de til meg og første fødsel. Jeg sa at jeg kom inn for en sjekk og vi dro. Var i full fødsel da vi kom dit og ble lagt inn. 

Andre fødsel hadde jeg laaang pause mellom rier og de var uregelmessig, men siden jeg fødte kjapt første gang insisterte jeg på å komme inn for sjekk. Var da 4 cm ved ankomst og fødte 1,5 time senere. 

Anonymkode: d35ec...ba6

AnonymBruker
Skrevet

Dra inn på sjekk, med så kort mellomrom mellom riene og de varer 60 sek, så er det ganske nærme fødsel. 

Anonymkode: 4a207...79c

• Liker 3
Skrevet

Bare reis for en sjekk du ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Wow Paracet faktisk.. hva hadde de sagt om du ringte inn og hadde et gapende stikksår, putt på et plaster og se an? 

Anonymkode: 27b9a...1fe

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk også beskjed om det da jeg ringte fordi vannet gikk og det begynte rett på med tette og regelmessige rier. Dette var ved midnatt. "Ta deg en Paracet og sov litt! Om det ikke blir bedre kan du ta det med legen når du skal på kontroll i morgen klokka 11." Etter en time ringte vi og sa at nå drar vi, og fikk som svar at det ikke var noe vits fordi jeg var førstegangs, det kom til å ta maaange timer før jeg i det hele tatt fikk bli på sykehuset, kom bare til å bli sendt hjem osv. Hadde vi ikke turt å stå på vårt så hadde det blitt hjemmefødsel. 😛

Anonymkode: 961cc...ce2

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler du trenger å komme på en sjekk så push på og si at du kommer uansett. Jeg tror de ofte glemmer at selv om dette er dagligdags for dem så er det ikke det for de fødende, spesielt ikke førstegangsfødende. Kanskje er det flere uker til du skal føde, men hvis du ikke er trygg på å vente hjemme må du få komme på en sjekk.

Anonymkode: 515d1...43c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I den tidlige fasen kan to paraderte hjelpe litt, faktisk:) fikk beskjed om det samme, fungerte og fikk sovet et par timer den natta.

Anonymkode: ad0ca...97d

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk anbefalt det samme 😊 Tok ikke Paracet, da. Hadde bestemt meg for fødsel uten smertestillende, og jeg har ikke særlig trua på at Paracet har så mye effekt mot fødselsrier, uansett. Måtte vært placebo, kanskje.

AnonymBruker
Skrevet

Bare dra, ikke hør på dem! Nok av historier om kvinner som føder på vei til sykehus. Jeg bare dro, 2 timer etter jeg først kjente noe. Ble sjekka etter 1 time, hadde da 9 cm åpning 

Anonymkode: 1d311...fcf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så merkelig!

Da jeg ringte fikk jeg komme inn etter 2 timer med mindre riene tok seg opp, etter 1 time ringte jeg og sa at jeg kom fordi det gikk raskt fremover. Fikk aldri noen spørsmål og var hjertelig velkommen, vannet mitt hadde gått så mulig det var derfor?

Uansett så fikk jeg tilbud om Paracet halvveis i fødselen med pressrier? Er ikke 100% men tror de sier det/tilbyr det for psyken 😂

Anonymkode: 26fb2...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så merkelig!

Da jeg ringte fikk jeg komme inn etter 2 timer med mindre riene tok seg opp, etter 1 time ringte jeg og sa at jeg kom fordi det gikk raskt fremover. Fikk aldri noen spørsmål og var hjertelig velkommen, vannet mitt hadde gått så mulig det var derfor?

Uansett så fikk jeg tilbud om Paracet halvveis i fødselen med pressrier? Er ikke 100% men tror de sier det/tilbyr det for psyken 😂

Anonymkode: 26fb2...eee

Vet du om du hadde du feber? Jeg husker i det fjerne at jeg fikk to gram stappa ned i halsen ca. når pressinga begynte. Mannen sier det var fordi jeg plutselig fikk feber. 🤔

Anonymkode: 961cc...ce2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dra inn på sjekk, med så kort mellomrom mellom riene og de varer 60 sek, så er det ganske nærme fødsel. 

Anonymkode: 4a207...79c

Nei, det trenger det ikke å være, og det kan godt bare være modningsrier også. Jeg hadde enda kortere mellom mine rier, men hadde bare 1 cm da jeg kom inn og fødte ikke før halvannet døgn senere. Det er dessverre ikke uvanlig med stormrier lenge både lenge før pressfasen og aktiv fødsel. Det er også helt vanlig å ta Paracet i starten av fødsel.

Anonymkode: 1acd9...22e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Fikk beskjed om å ta en paracet og legge meg for å sove, begge mine fødsler. Mens jeg hadde så kraftige rier at jeg skalv ukontrollert og spydde av smerte ;) Det hjalp jo kjempemye.... 

Anonymkode: fd323...5b3

AnonymBruker
Skrevet
On 5/5/2022 at 10:19 AM, AnonymBruker said:

Nei, det trenger det ikke å være, og det kan godt bare være modningsrier også. Jeg hadde enda kortere mellom mine rier, men hadde bare 1 cm da jeg kom inn og fødte ikke før halvannet døgn senere. Det er dessverre ikke uvanlig med stormrier lenge både lenge før pressfasen og aktiv fødsel. Det er også helt vanlig å ta Paracet i starten av fødsel.

Anonymkode: 1acd9...22e

Men det er jo rart å ikke ta henne inn til sjekk. Det skjer jo at førstegangsfødende er i aktiv fødsel kort tid etter riene har startet også.

Anonymkode: 67455...5f6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er jo rart å ikke ta henne inn til sjekk. Det skjer jo at førstegangsfødende er i aktiv fødsel kort tid etter riene har startet også.

Anonymkode: 67455...5f6

Yes, det skjedde meg! En time fra første rie til 8 cm.

Anonymkode: e1879...d79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jepp. Fikk beskjed om å ta en paracet og legge meg for å sove, begge mine fødsler. Mens jeg hadde så kraftige rier at jeg skalv ukontrollert og spydde av smerte ;) Det hjalp jo kjempemye.... 

Anonymkode: fd323...5b3

Samme med meg. Som om det går an å sove i den situasjonen 😅 jeg tok ikke paracet heller, tviler på det hadde hjulpet noe. 

Anonymkode: 5db49...9d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme skjedde meg, riene dabbet av i løpet av natten og jeg fikk sove godt. Kom igjen dagen etter og da ble barnet født.

Og til alle dere som stusser på paracetbruk: det er ikke sånn at jordmødrene tror at dere får smertefrie fødsler av paracet. For min del funker paracet veldig godt mot menssmerter, og om det f.eks har en 10-20% effekt på riene tar jeg gladelig imot det! 

Anonymkode: c49f3...ba9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En liten oppdatering fra meg da! Jeg dro inn for en sjekk i 5tiden og hadde bare 1 cm åpning. Riene tok seg opp over kvelden og fikk bli lagt inn ned 2 cm åpning kl 1 på natten med intense rier. For å si det sån så hjalp nok ikke de paracetene jeg tok noe særlig. 15 timer etter jeg ble lagt inn ble jeg mamma 🥰 -ts

Anonymkode: 68110...601

• Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.5.2022 den 7.37):

Wow Paracet faktisk.. hva hadde de sagt om du ringte inn og hadde et gapende stikksår, putt på et plaster og se an? 

Anonymkode: 27b9a...1fe

Ja, dette er Norge 😄

TS, selvfølgelig hjelper ikke paracet mot dette. Jeg ble anbefalt paracet mot smerteanfall fra galleblæren og de som har hatt smerteanfall fra galleblæren vet at paracet ikke funker på dette.

Gratulerer med baby! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...