Gå til innhold

Kan en psykolog og en økonom passe sammen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg studerer psykologi og dater en som studerer samfunnsøkonomi. Jeg liker han veldig godt. Men lurer på om noen her vet om en psykolog og en økonom passer sammen i et forhold. Noen  psykologer her som har vært sammen med en økonom. 

Anonymkode: ea356...3b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei, jeg studerer psykologi og dater en som studerer samfunnsøkonomi. Jeg liker han veldig godt. Men lurer på om noen her vet om en psykolog og en økonom passer sammen i et forhold. Noen  psykologer her som har vært sammen med en økonom. 

Jeg kjenner ikke til at ulik utdanning/yrkesvei skulle være et problem i et forhold med mindre man drar yrkesrelaterte problemer inn i selve forholdet. F.eks vedkommende aldri er fysisk og mentalt tilstedte pga av jobb. Man burde separere jobb fra privatliv slik at samhold får sitt fulle fokus.

På hva grunnlag tror du at det er et problem at den ene er psykolog, og den andre er økonom? 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Teksten i HI indikerer at psykologstudiet ikke er innen rekkevidde.

Anonymkode: 5538f...dfe

• Liker 14
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

TS studerer jo allerede, men graden derimot …

Anonymkode: ef68d...6b8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan man ha hund og katt? Kan man like å dra til syden samtidig som man liker skiturer? Kan man spise sjokolade selv om man liker lakris? Kan man gå i kjole selv om man foretrekker bukser?

Anonymkode: b0c27...ab2

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig problemstilling. Enten passer man sammen eller ikke. Man er vel ikke jobben sin. Så hvilke jobber man har, har vel i bunn og grunn ingenting å si

Anonymkode: ba80f...62e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan ha ulike verdier etc..må nesten bare prøve å se.

Anonymkode: 5855d...3de

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

For et totalt meningsløst spørsmål. 

Og du studerer til å bli psykolog? 

De pasientene dine får en lang og unødvendig behandling, helt uten resultater. 

Anonymkode: d956a...af3

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har kommet inn. :tongue:

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og du studerer til å bli psykolog? 

De pasientene dine får en lang og unødvendig behandling, helt uten resultater. 

Jeg er bare på førsteåret. Litt tidlig å konkludere med at jeg ikke kan bli en fantastisk psykolog. Kanskje er det også nettopp jeg som ender med å redde livet ditt!

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne du vært sammen med en som jobbet på Kiwi? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 5f64d...3a5

Skrevet

Kan en pølsemaker og en radiograf passe sammen? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hææ? 😅 Det er vel personligheten hans som teller da, ikke yrket. Det finnes mange forskjellige personligheter som blir psykolog tenker jeg, og samme med økonom? 

Anonymkode: 01cbf...731

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du overtenker. 

Men mer seriøst, jeg håper dere er mer enn bare en psykolog og en økonom. De aller fleste er ikke kun utdannelsen sin. 

Anonymkode: 14df6...389

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Kunne du vært sammen med en som jobbet på Kiwi? Hvorfor/hvorfor ikke?

Anonymkode: 5f64d...3a5

Nå som 19-åring kunne jeg vært sammen med en som jobber på Kiwi. Men når jeg er ferdig utdannet, så tror jeg ikke en slik mann hadde vært noe for meg. Vi er for forskjellige. :)

TS

Anonymkode: c0392...9aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå som 19-åring kunne jeg vært sammen med en som jobber på Kiwi. Men når jeg er ferdig utdannet, så tror jeg ikke en slik mann hadde vært noe for meg. Vi er for forskjellige. :)

TS

Hvordan vet du at dere er for ulike allerede nå? Er det bare en type mennesker som jobber på Kiwi? 

Håper du modner mye i løpet at studiet. Det er nemlig ikke sånn at du automatisk blir en flink psykolog av å ta det studiet😅

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

TS

"En slik mann"? Du tror alle som jobber på Kiwi er like, samtidig som du tror alle økonomer er det?

Du bør lese mer kognitiv psykologi. På hobbybasis, altså...

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre? 

Er dere ca like attraktive passer dere sammen. Er dere ikke det så blir det ikke noe av. Er han penere enn deg så handler dette om sex. Er du penere enn han så kommer du til å oppgradere på et tidspunkt uansett. Men jeg tipper det er scenario 1 det er snakk om her siden attraktive jenter ikke henger på KG.

Anonymkode: 98ec4...3d8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har kommet inn. :tongue:

Jeg er bare på førsteåret. Litt tidlig å konkludere med at jeg ikke kan bli en fantastisk psykolog. Kanskje er det også nettopp jeg som ender med å redde livet ditt!

TS

Godt mulig du blir en god psykolog for unge jenter hvor det beste du kan gi de er sympati og empati,  gi de aksept på at deres følelser er 100% sanne, at de skal ta disse følelsene på alvor. Mange unge kvinner som startet i behandling på den måten, og har aldri kommet seg ut av den spiralen de er i. 

AnonymBruker
Skrevet

Har psykologer alltid høyere moralske verdier enn økonomer?

Det er det du spør om. 

Anonymkode: 4c2ed...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei absolutt ikke🤪

Anonymkode: cf043...1bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...