AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Jeg ble lettere sjokkert da jeg traff ei jeg gikk på videregående med, for i løpet av de 3-4 årene siden jeg sist så henne så var hun omtrent dobbelt så stor. Jeg tuller ikke, hun var sikkert rundt 60-65kg sist jeg så henne, og er garantert over 120 nå. Men hvordan klarer man å legge på seg så voldsomt, uten at det er sykdom involvert? Anonymkode: 515ae...65e
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble lettere sjokkert da jeg traff ei jeg gikk på videregående med, for i løpet av de 3-4 årene siden jeg sist så henne så var hun omtrent dobbelt så stor. Jeg tuller ikke, hun var sikkert rundt 60-65kg sist jeg så henne, og er garantert over 120 nå. Men hvordan klarer man å legge på seg så voldsomt, uten at det er sykdom involvert? Anonymkode: 515ae...65e Kan være sykdom. Men uansett så er det fordi personen spiser mer en forbrenner:) det er årsaken. Men det kan være sykdom bak økt matlyst. Anonymkode: 539e2...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ble lettere sjokkert da jeg traff ei jeg gikk på videregående med, for i løpet av de 3-4 årene siden jeg sist så henne så var hun omtrent dobbelt så stor. Jeg tuller ikke, hun var sikkert rundt 60-65kg sist jeg så henne, og er garantert over 120 nå. Men hvordan klarer man å legge på seg så voldsomt, uten at det er sykdom involvert? Anonymkode: 515ae...65e Hvordan kan du vite at det ikke er sykdom involvert? Anonymkode: 0ab92...108 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Kan selvsagt ikke avskrive sykdom, men så litt gjennom Instaen hennes etter at jeg traff på henne, og det ser jo ut som hun bare har studert de siste årene og nå kommet i full jobb. Det er bare så utrolig masse opp i vekt på så utrolig kort tid. Anonymkode: 515ae...65e
Silva Pluvialis Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Det er ingenting som sjokkerer meg vedrørende vekt etter at jeg så en person på my 600 lb life som hadde klart å gå opp 116 kg på 6 uker. 😮 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan selvsagt ikke avskrive sykdom, men så litt gjennom Instaen hennes etter at jeg traff på henne, og det ser jo ut som hun bare har studert de siste årene og nå kommet i full jobb. Det er bare så utrolig masse opp i vekt på så utrolig kort tid. Anonymkode: 515ae...65e Hva har instaen hennes med helsa å gjøre? Det er et sosialt medie, ikke en legejournal. Og hva så om hun ikke er syk? 60 kg på 4 år er knapt ekstra bolle, en sjokolade typ japp eller melkerull eller en halv porsjon ekstra middag om dagen. Det er jo ikke akkurat en sjokkerende mengde ekstra mat. Anonymkode: 0ab92...108 8 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Kanskje spist for mye Anonymkode: 9420b...aa5 4
Hannah80 Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Det er ingenting som sjokkerer meg vedrørende vekt etter at jeg så en person på my 600 lb life som hadde klart å gå opp 116 kg på 6 uker. 😮 Ikke sant. Og det verste er at når de skal opp på vekten, så er de sjokkerte. Fordi de tror de har gått ned i vekt. Utrolig. 😯 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Det er ikke så mye opp i vekt på 4 år. Ny jobb kan bety at når sitter hun hele dagen. Det kan bety er stress. Hun kan vœre deprimert. Eller hun kan bare ha blitt eldre og forbrenningen har forandret seg. Anonymkode: 532c0...d01 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva har instaen hennes med helsa å gjøre? Det er et sosialt medie, ikke en legejournal. Og hva så om hun ikke er syk? 60 kg på 4 år er knapt ekstra bolle, en sjokolade typ japp eller melkerull eller en halv porsjon ekstra middag om dagen. Det er jo ikke akkurat en sjokkerende mengde ekstra mat. Har jo fullført studiene på normert tid og vært vanlig sosial ser jeg, så det er liksom ikke noe som tyder på at det er noe sykdom der. Anonymkode: 515ae...65e
Hannah80 Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan selvsagt ikke avskrive sykdom, men så litt gjennom Instaen hennes etter at jeg traff på henne, og det ser jo ut som hun bare har studert de siste årene og nå kommet i full jobb. Det er bare så utrolig masse opp i vekt på så utrolig kort tid. Anonymkode: 515ae...65e 3- 4 år er ikke så kort tid, altså. Gir man fullstendig blaffen, så raser kiloene på temmelig kjapt:) 3
Silva Pluvialis Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Hannah80 skrev (1 minutt siden): Ikke sant. Og det verste er at når de skal opp på vekten, så er de sjokkerte. Fordi de tror de har gått ned i vekt. Utrolig. 😯 Ja, sant. Han her fyren veide over 400 kg. Kom til sykehuset og tok av seg 100 kg. Ble så sendt hjem og kom tilbake 116 kilo tyngre. Han døde.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #13 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har jo fullført studiene på normert tid og vært vanlig sosial ser jeg, så det er liksom ikke noe som tyder på at det er noe sykdom der. Anonymkode: 515ae...65e Jeg tror du trenger å utvide synet ditt på hva sykdom er. Anonymkode: 0ab92...108 12 2
Hannah80 Skrevet 5. mai 2022 #14 Skrevet 5. mai 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Ja, sant. Han her fyren veide over 400 kg. Kom til sykehuset og tok av seg 100 kg. Ble så sendt hjem og kom tilbake 116 kilo tyngre. Han døde. Rett og slett tragisk:( Får vondt inni meg av de programmene. Ekstra leit å se når barna er så involvert. Blir fullstendig feil når 13-åringen må være med å vaske og stelle en forelder som ligger totalt hjelpetrengende i sengen, pga ekstrem fedme. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #15 Skrevet 5. mai 2022 Tvillingsjel skrev (5 minutter siden): Ja, sant. Han her fyren veide over 400 kg. Kom til sykehuset og tok av seg 100 kg. Ble så sendt hjem og kom tilbake 116 kilo tyngre. Han døde. Hvilken episode er det? Anonymkode: 9f3d8...88c
Silva Pluvialis Skrevet 5. mai 2022 #16 Skrevet 5. mai 2022 Hannah80 skrev (Akkurat nå): Rett og slett tragisk:( Får vondt inni meg av de programmene. Ekstra leit å se når barna er så involvert. Blir fullstendig feil når 13-åringen må være med å vaske og stelle en forelder som ligger totalt hjelpetrengende i sengen, pga ekstrem fedme. Enig. Heldigvis hadde ikke han her barn, men det er de som også har det. Jeg glemmer ikke det paret som hadde adoptert noen barn som kom fra et hjem med rusmisbruk. Og så var mor sengeliggende med ekstrem fedme, og far rusmisbruker. Så de kom fra rus og inn i ny avhengighet og omsorgssvikt. Stakkars den lille gutten, han satt bare på en stol ved siden av senga til moren og matet henne. 😥 1 3
Silva Pluvialis Skrevet 5. mai 2022 #17 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken episode er det? Anonymkode: 9f3d8...88c Jeg skal se om jeg finner det i løpet av morgendagen 1
Hannah80 Skrevet 5. mai 2022 #18 Skrevet 5. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Enig. Heldigvis hadde ikke han her barn, men det er de som også har det. Jeg glemmer ikke det paret som hadde adoptert noen barn som kom fra et hjem med rusmisbruk. Og så var mor sengeliggende med ekstrem fedme, og far rusmisbruker. Så de kom fra rus og inn i ny avhengighet og omsorgssvikt. Stakkars den lille gutten, han satt bare på en stol ved siden av senga til moren og matet henne. 😥 Huff, det er så mange tragiske skjebner der ute, at man blir helt matt. 😭
Silva Pluvialis Skrevet 5. mai 2022 #19 Skrevet 5. mai 2022 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Huff, det er så mange tragiske skjebner der ute, at man blir helt matt. 😭 Forferdelig 😥 Skjønner ikke hvorfor ingen griper inn. Det er jo filmteam som bevitner at barn lever i grov omsorgssvikt. Hvorfor melder de ikke ifra? 2 1
Hannah80 Skrevet 5. mai 2022 #20 Skrevet 5. mai 2022 Tvillingsjel skrev (Akkurat nå): Forferdelig 😥 Skjønner ikke hvorfor ingen griper inn. Det er jo filmteam som bevitner at barn lever i grov omsorgssvikt. Hvorfor melder de ikke ifra? Det lurer jeg på hver eneste gang jeg ser disse programmene. I en episode så var det en liten gutt som måtte hjelpe moren sin med ALT. Og da mener jeg ALT. Hun var alene med han. Og hun grudde seg fælt til han skulle begynne i første (!!) klasse, for da hadde hun ikke sin lille hjelper tilgjengelig lenger, 24/7. Skikkelig grov omsorgssvikt. Han fikk jo ikke lov å være et barn.. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå