Gå til innhold

Vektnedgang og nattevakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt matvrak av å jobbe nattevakter. Sultfølelsen min blir ustabil og jeg må i tillegg spise ofte for å ikke bli kvalm og uggen. Dette går ikke så bra mtp at jeg prøver å gå ned noen kilo. 

Noen tips?😬

Anonymkode: fa09e...c8b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg blir helt matvrak av å jobbe nattevakter. Sultfølelsen min blir ustabil og jeg må i tillegg spise ofte for å ikke bli kvalm og uggen. Dette går ikke så bra mtp at jeg prøver å gå ned noen kilo. 

Noen tips?😬

Anonymkode: fa09e...c8b

Hva mener du? Får du mer lyst på søtt\ usunn mat?

AnonymBruker
Skrevet

Det som fungerte for meg var å spise en stor salat med f eks kylling, egg osv, proteiner, rundt midnatt eller kl 01. Så holde meg helt til morgenen, evt en yoghurt da. Så en sunn frokost før jeg la meg rundt kl 08-09. Så spiste jeg ikke mer på den vakten.

De nettene jeg klarte det, fungerte helt supert, men det er lett å skli ut. 

Anonymkode: 2b4a9...625

AnonymBruker
Skrevet

Nøkkelen er: Faste rutiner knyttet til måltider. Forhandstilberedt og sunn mat som er raskt å få i seg. 

Ikke la det skli ut ved å droppe måltider, eller spise på impuls. Kroppen blir raskt vant til når den får mat og ikke, så sultfølelsen vil gi seg. 

Det krever viljestyrke i starten, men er virkelig verdt det når kroppen slutter å skrike etter søtt/fett/salt på tilfeldige tidspunkt. 

Anonymkode: c4c9d...240

Skrevet

Legg opp til en måltidsrytme som passer døgnet ditt mens du jobber nattevakter sånn at du får i deg tilstrekkelig med mat gjennom døgnet og kutt ut småspising.

Jeg står som regel opp rundt 15 etter nattevakt. Spiser da det jeg vanligvis ville spist til frokost. Neste måltid rundt 18-19, da er det middag. Noe lett rundt 22 like før vaktstart, typ et knekkebrød eller proteinrundstykke og en skyr/gresk yoghurt. Når jeg spiser iløpet av natten varierer etter hvor travelt det er og når jeg har tid, men prøver å spise kl 02. Har ofte med en salat eller middagsrester. Spiser noe lett igjen kl 07.

Drikker nok og sover nok, det er nesten det viktigste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...