AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Hei! jeg har eksamen nå og fatter ikke oppgaven. Er stuck. oppgaven er som så: velg 1 kunstfag (musikk,drama, kunst og håndverk). Skisser et prosjekt,eller teamarbeid og drøft mulighetene knyttet til din profil - (DEN DELEN SKJØNNER JEG IKKE). Begrunn valg av aktiviteter og vis hvordan de andre kunstfagene kommer inn. takknemmelig for hjelp!! sjønner bare ikke drøft mulighetene knyttet til din profil, hva mener de med det? Anonymkode: 3f3d0...951 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Det var veldig tungt formulert, så jeg er usikker jeg også. Ville spurt læreren for å være sikker, eller eventuelt noen i klassen. Anonymkode: 30aad...078 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #4 Skrevet 5. mai 2022 Krøkkete formulering ja, men jeg tolker det som at "profil" er bare det, musikk, dans eller kunst. Hvordan vil prosjektet ditt passe for å få fram drama hvis du velger det. Jo hva er hensikten med drama i barnehagen. Er det for eksempel å kroppsliggjøre opplevelser eller noe sånt (nå bare gjetter jeg ,er ikke pedagog). Begrunn valg av aktiviteter sett i lys av hvordan det er egnet til å kroppsliggjøre historier og erfaringer. Videre, kan du knytte kroppsliggjøring av opplevelser også til kunst og musikk? Anonymkode: 43ecb...957
Duff Skrevet 5. mai 2022 #5 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Krøkkete formulering ja, men jeg tolker det som at "profil" er bare det, musikk, dans eller kunst. Hvordan vil prosjektet ditt passe for å få fram drama hvis du velger det. Jo hva er hensikten med drama i barnehagen. Er det for eksempel å kroppsliggjøre opplevelser eller noe sånt (nå bare gjetter jeg ,er ikke pedagog). Begrunn valg av aktiviteter sett i lys av hvordan det er egnet til å kroppsliggjøre historier og erfaringer. Videre, kan du knytte kroppsliggjøring av opplevelser også til kunst og musikk? Anonymkode: 43ecb...957 Dette pluss at du skal lage ett opplegg som viser hvordan alle fagene kommer inn. Tenk røde tråder.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #6 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei! jeg har eksamen nå og fatter ikke oppgaven. Er stuck. oppgaven er som så: velg 1 kunstfag (musikk,drama, kunst og håndverk). Skisser et prosjekt,eller teamarbeid og drøft mulighetene knyttet til din profil - (DEN DELEN SKJØNNER JEG IKKE). Begrunn valg av aktiviteter og vis hvordan de andre kunstfagene kommer inn. takknemmelig for hjelp!! sjønner bare ikke drøft mulighetene knyttet til din profil, hva mener de med det? Anonymkode: 3f3d0...951 Eventyr! Gå for eventyr 🙂 Innfallsvinkel drama som starter med at du forteller et eventyr for barna, f.eks Bukkene bruse. Deretter dramatiserer barna eventyret, alle får en rolle, noen lager lyder, noen er trær, fugler, sol osv. Så lager dere rekvisitter (kunst og håndverk). Gjerne bruke naturmaterialer med fokus på miljø og gjenvinning. Så lager dere lyder som passer til (musikk). Bruke tromme, triangel, xylofon osv. Kanskje en liten allsang/kor også. Velg skolestartere som målgruppe så kan du trekke en rød tråd inn mot overgang til skolestart også (Bronfenbrenner som teori). Bare noen tanker fra meg 🙂 Lykke til! Anonymkode: f0b07...f01 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #7 Skrevet 5. mai 2022 Lag noe gøy! Noe kreativt og lekent Anonymkode: 19917...26e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #8 Skrevet 5. mai 2022 Din profil var et dårlig ordvalg. Jeg ville tolket det som din rolle. Anonymkode: 29ad8...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #9 Skrevet 5. mai 2022 Eh, her ville jeg bare tolket profil som prosjekt. Som i - drøft mulighetene knyttet til det prosjektet du har skissert. Anonymkode: db15d...93b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #10 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Din profil var et dårlig ordvalg. Jeg ville tolket det som din rolle. Anonymkode: 29ad8...4a2 Jeg tolket der først som eksamenskandidatens rolle, men når jeg ser andre nevner profil som prosjekt/sjanger er jeg enig med det også. Hvis du ikke får svar fra lærer om hva de har tenkt kan du skrive noen setninger om hvordan du tolker oppgaven før du løser den. Anonymkode: 62cf6...333
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Din profil var et dårlig ordvalg. Jeg ville tolket det som din rolle. Anonymkode: 29ad8...4a2 Dn utrolig mye enklere formulering! Anonymkode: 62cf6...333 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #12 Skrevet 5. mai 2022 Profil= deg og ditt valg av fag og oppgave 😊 Knytt de to andre fagene til oppgaven din. Som eksemplet med Bukkene Bruse- ville bare valgt et annet eventyr, eller lagd din egen variant av dette. I startet av oppgaven, kan du presentere kort hvordan du har tolket uttrykket «din profil». Anonymkode: 891d5...106
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå