AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Skal kanskje søke en jobb der jeg vet det kommer til å bli mange søkere. Jobber allerede på stedet i en prosjektstilling. Jeg dekker alle formelle krav, ønskede kvalifikasjoner og har erfaring i det de etterspør. Trives veldig godt på stedet både med arbeidsoppgaver og kollegaer, kun fått gode tilbakemeldinger. Er i et kjent firma, og en litt annerledes og spennende stilling som sjeldent dukker opp - så vet at konkurransen blir hard. Lurer på å gjøre noe litt kreativt (relatert til det jobben vil gå ut på, f.eks. en kortfilm om det var filmproduksjon (det er ikke det altså)), som viser frem hva jeg kan, som kanskje er litt utenom det vanlige og viser utviklingspotensiale. Jeg jobber sammen med de som skal intervjue meg, og har måttet bruke andre kollegaer med lang fartstid i bransjen som referanser. Er bare litt stressa over dette, for føler på en måte at om de ikke velger meg, så bør jeg søke andre steder. Om jeg ikke søker vil jeg bli tilbudt en ny prosjektstilling, som ikke er like spennende, når denne utgår. Nyutdannet for 2 år siden, så vil være mange som har mye mer erfaring enn meg antar jeg. Jobbintervju med egne ledere/kollegaer/venner (vi har felles hobby som vi møtes for en gang i måneden) ser jeg for meg vil bli en litt spesiell situasjon, de kjenner meg jo og vet at jeg leverer, de vet mine sterke og svake sider og hva jeg brenner for. Tar også i mot tips her. Er også offentlig, så er det slik at jeg kan risikere å ikke få stillingen fordi de nå kjenner meg? Anonymkode: 71b2c...767
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #2 Skrevet 5. mai 2022 Søk på en vanlig måte, og ingenting annet. Få fram det du trenger i søknaden. Kortfilm? Høres helt absurd ut. Gjør det enkelt. Det er tross alt en intern søkeprosess, og ansetterne har på forhånd plukket ut sine favoritter. Du får håpe at du er en favoritt, og at du får jobben. Blir du ikke valgt, så prøv igjen neste gang. Blir du forbigått så er det en mistillitserklæring. Anonymkode: c1ae9...862 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå