Gå til innhold

Angrer mobilkjøp - Hva nå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skikkelig I-landsproblem, jeg vet.. Men jeg er litt rådvill.

Etter å ha sett på og vurdert iPhone 12 i lengre tid, ( har også vært innom butikk for å se hvordan telefonen var å holde osv), slo jeg til og bestilte den med «klikk&hent» på elkjøp. Hentet telefonen dagen etter og til å begynne med virket den grei. Utover kvelden merket jeg at jeg kanskje ikke var fornøyd alikevel, og ble veldig usikker på om kjøpet var rett for meg. 

Fra før av har jeg en iPhone 7+ som jeg har vært superfornøyd med på grunn av den store størrelsen. Er en vesentlig forskjell på modellene, noe jeg også var klar over- men ikke trodde at kom til å bli noe problem. Men nå innser jeg jo at det er akkurat det som er problemet og jeg sliter veldig med å tilpasse meg 12’ern. Jeg håper jo at jeg klarer å bli vant til den, men akkurat nå har jeg mest lyst til å kaste den ut av vinduet 😳

Jeg vet jeg burde lest meg opp bedre på vilkårene til Elkjøp, men måtte lære på den harde måten denne gang 😅 På hjemmesiden står det at de ikke har retur på mobiltelefoner, men siden jeg fikk et angrerettskjema på bekreftelsesmailen er jeg usikker på hva som gjelder, og har lest meg så grønn nå at hodet ikke klarer å koble helt. 

Noen som vet? 

Anonymkode: 334ae...709

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glemte å legge til at jeg betalte hele telefonen ut under bestillingen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei! 

Jeg kan kanskje hjelpe deg😊 Betalte du på forhånd, eller betalte du først ved henting i butikk?

Anonymkode: 49adf...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Angreskjemaet gjelder kun ved uåpnet emballasje. Selg den på finn og kjøp en annen?

Anonymkode: a0f96...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Angreskjemaet gjelder kun ved uåpnet emballasje. Selg den på finn og kjøp en annen?

Nei, dette stemmer ikke, angrerett ved fjernkjøp gjelder også åpnet emballasje. 

TS - se bildet. Det er kun ved betaling i butikken man ikke får returnere mobil, men ditt kjøp regnes som fjernkjøp og er under angrerett.

Pakk telefonen godt inn og send med angrerettskjema du fikk på e-post, til adressen som står på skjemaet 🤗

8D8EF13F-67AD-426F-B611-FA761CE4DCEE.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

(Må rette meg selv; gjelder ikke åpnet emballasje på hygieneprodukter😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg betalte i det jeg bestilte den på nett på søndag og hentet den på mandag. 😊

Jeg var også inne og leste der, men det var så vanvittig med punkter og frem og tilbake at jeg ble helt grønn 😳 

Tenker så klart og ringe og forhøre meg med elkjøp først, men kjentes greiere å forhøre meg her først så jeg var sikker 🙈

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du trenger ikke ringe Elkjøp, for du vil få akkurat det svaret jeg sa her (jeg jobber  på kundesenteret). Kan hende du møter på meg i tlf også, hehe😄

Vi dekker dessverre ikke frakten tilbake, med mindre det er et ødelagt produkt da. Så som sagt - bare å pakke inn godt og sende i posten sammen med angrerettskjema👏🏻

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
SVK skrev (1 minutt siden):

Elkjøp har åpent kjøp i 50 dager. Så du kan få pengene tilbake. 

https://www.elkjop.no/kundeservice/apent-kjop

Sannhet med modifikasjoner! 😊 Det er noen vilkår, og mobil, hygieneprodukter og software gjelder ikke under 50 dagers åpent kjøp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ååh herregud, jeg ble skikkelig letta når du sa du jobba der 😂 Jeg har erga meg så mye over dette at jeg har hatt vondt i magen siden mandag 🙈 Vil bare bli kvitt den 😅

Kan jeg levere den inn på den lokale elkjøp butikken, eller må jeg sende den via post? 

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ååh herregud, jeg ble skikkelig letta når du sa du jobba der 😂 Jeg har erga meg så mye over dette at jeg har hatt vondt i magen siden mandag 🙈 Vil bare bli kvitt den 😅

Kan jeg levere den inn på den lokale elkjøp butikken, eller må jeg sende den via post? 

Ts

Jeg anbefaler å sende den via post. I utgangspunktet skal butikkene ta den i mot, men opplever at de ikke alltid er like oppdatert på regelverket, og sier at butikkene ikke tar i mot åpnede telefoner, selv om de egentlig skal være behjelpelige med å sende i retur🙈

Hadde du ringt inn og møtt meg skulle jeg gitt det en returseddel på godvilje♥️ men jeg vil ikke at du skal legge ut din info her😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Sannhet med modifikasjoner! 😊 Det er noen vilkår, og mobil, hygieneprodukter og software gjelder ikke under 50 dagers åpent kjøp. 

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Les gjerne unntakene på linken 😊

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg anbefaler å sende den via post. I utgangspunktet skal butikkene ta den i mot, men opplever at de ikke alltid er like oppdatert på regelverket, og sier at butikkene ikke tar i mot åpnede telefoner, selv om de egentlig skal være behjelpelige med å sende i retur🙈

Hadde du ringt inn og møtt meg skulle jeg gitt det en returseddel på godvilje♥️ men jeg vil ikke at du skal legge ut din info her😅

Får ringe til jeg treffer på deg 😂 Men jeg letta flere kilo nå! Tusen takk for svar!

Ts

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

😂 ♥️ Bare hyggelig! 

(Og om du skulle ringe inn og mot alt hell få et annet svar av noen ang angrerett etc, så skriv her, så skal jeg følge med på tråden.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du har jo brukt telefonen i flere dager, så du har ikke rett til benytte deg av angreretten her. Elkjøp kan selvfølgelig være greie, men dette er egentlig ikke en angrerettsak. 

Anonymkode: 01ec9...d10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du har jo brukt telefonen i flere dager, så du har ikke rett til benytte deg av angreretten her. Elkjøp kan selvfølgelig være greie, men dette er egentlig ikke en angrerettsak. 

Det er 14 dagers angrerett fra man mottar varen. Iløpet av den tiden skal man kunne prøve varen i den grad det er nødvendig for å "teste" den. Såfremt den leveres tilbake i salgbar stand, er bruken helt innenfor.

Det med at betalt vare på nettet ved klikk og hent gjelder som fjernkjøp var nytt for meg. Er nok ikke noe Elkjøp roper så veldig høyt ut om....

Anonymkode: 6bf60...2f6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er 14 dagers angrerett fra man mottar varen. Iløpet av den tiden skal man kunne prøve varen i den grad det er nødvendig for å "teste" den. Såfremt den leveres tilbake i salgbar stand, er bruken helt innenfor.

Det med at betalt vare på nettet ved klikk og hent gjelder som fjernkjøp var nytt for meg. Er nok ikke noe Elkjøp roper så veldig høyt ut om....

Anonymkode: 6bf60...2f6

Man har en undersøkelsesrett, ikke en ta-i-bruk-rett. 

Det må foretas en vurdering i det enkelte tilfellet av hvor langt forbrukerens 
undersøkelsesrett går før han/hun blir ansvarlig for å betale kompensasjon. 
Utgangspunktet for vurderingen vil kunne være at forbrukeren må kunne håndtere og besiktige varen på samme måte som han/hun ville ha fått lov til i en butikk

TS har tatt varen i bruk over flere dager, har sannsynligvis installert programvare på den (apper) og har gått langt utover det hun ville fått undersøkt i butikk. 

Men som sagt kan så klart Elkjøp være greie likevel. Eller kundeservicemedarbeideren kan gjøre dårlig research og bare godkjenne returen uten å stille kritiske spørsmål. 

https://fil.forbrukerradet.no/wp-content/uploads/2015/09/veileder-angrerett-2017.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...