tweet Skrevet 30. september 2022 Forfatter #81 Del Skrevet 30. september 2022 AnonymBruker skrev (På 26.9.2022 den 16.27): Går en serie på NRK nå med tittelen Sekten. Har noen sett den? Anonymkode: aa807...b3f Har akkurat begynt. Spennende! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2022 #82 Del Skrevet 1. oktober 2022 Vokste opp i en. Ikke hatt far i livet på 13 år pga. at jeg ubeleilig for han er homofil. Mor psykisk syk så er forelder der, resten av familien er også i sekten. Ta vare på de du har, ingenting er selvsagt. M25 Anonymkode: 90cd5...f24 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 5. oktober 2022 #83 Del Skrevet 5. oktober 2022 Var medlem av Barnevernsproffene en gang samt forandrings fabrikken dette var som en sekt hvor man manipuleres inn i svart/hvitt tenkning 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #84 Del Skrevet 5. oktober 2022 Maskinfører skrev (10 timer siden): Var medlem av Barnevernsproffene en gang samt forandrings fabrikken dette var som en sekt hvor man manipuleres inn i svart/hvitt tenkning Jeg ble bedt om å være med i barnevernsproffene etter jeg flyttet ut av fosterhjem men jeg sa nei, det gikk vel ut på å holde foredrag om og å snakke om sin barnevernsopplevelse rundt om i landet? Anonymkode: 90cd5...f24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #85 Del Skrevet 5. oktober 2022 Entern skrev (På 28.5.2022 den 0.10): Ble forsøkt rekruttert til en sekt beslektet med Pinsemenigheten som barn, klarte heldigvis å motstå. Har hatet sekter siden. Pinsemenigheter er ofte (ikke alltid), blant de verste. De forkynner ofte noe som ligner på det i bibelen, men ikke det som faktisk står der. Kun det som gangner dem selv, og deres egen agenda. Verste sort, som ligner veldig, finner vi i visjon norge. Jeg spyr av den kanalen der. Jeg ble lurt av mye av det pinsetullet jeg vokste opp i, men kom meg heldigvis ut, fordi det finnes folk som advarer. Kjente hele tiden at noe skurret, og fikk det bekreftet fra noen få gode mennesker som advarte. Det er jeg takknemlig for i dag. Anonymkode: 87608...d97 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2022 #86 Del Skrevet 5. oktober 2022 Vil bare si at jeg setter pris på dere som deler, det er så lett å føle seg isolert og det har jeg gjort så lenge jeg kan huske - men å lese at det i allefall er noen andre i Norges land også, hjelper litt. Selv om jeg er lei meg for det dere har sett. Anonymkode: 90cd5...f24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 5. oktober 2022 #87 Del Skrevet 5. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Pinsemenigheter er ofte (ikke alltid), blant de verste. De forkynner ofte noe som ligner på det i bibelen, men ikke det som faktisk står der. Kun det som gangner dem selv, og deres egen agenda. Verste sort, som ligner veldig, finner vi i visjon norge. Jeg spyr av den kanalen der. Jeg ble lurt av mye av det pinsetullet jeg vokste opp i, men kom meg heldigvis ut, fordi det finnes folk som advarer. Kjente hele tiden at noe skurret, og fikk det bekreftet fra noen få gode mennesker som advarte. Det er jeg takknemlig for i dag. Anonymkode: 87608...d97 Jeg også hater Visjon Norge. Det vil si, jeg tenker ikke på dem ofte nok til å hate dem. Men de er ikke bra mennesker. Jeg hadde et særdeles dårlig forhold til kristendommen i årevis etterpå, nærmet seg et slags hat. Det er bare de siste årene jeg har vært kristen igjen (IKKE "born again" for Guds skyld!!!). Det positive med dette er at det var en medvirkende faktor til musikksmaken min 😅 Enig med deg i alt du skriver. Stoler ikke på fundamentalister og særlig ikke sekter, og evangelisk og karismatisk kristendom er ikke noe for meg. Glad du kom deg ut 😊 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ramona1970 Skrevet 1. desember 2022 #88 Del Skrevet 1. desember 2022 For dere som er interessert i sekter er The Vow på Netflix helt utrolig. Det viser virkelig ondskapen til en slik sektleder, og det er skremmende å tenke på at slike går løse i samfunnet, og til og med kan nå høye posisjoner... Altså folk som sitter og pønsker ut hvordan de skal ha mest mulig kontroll over sine "undersåtter", og påføre dem mest mulig smerte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #89 Del Skrevet 9. desember 2022 Jeg har vokst opp i en sekt, noe som har vært del i å forme meg til den rare personen jeg er i dag. Anonymkode: f60f0...2e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #90 Del Skrevet 2. april 2023 On 7/23/2022 at 1:48 PM, AnonymBruker said: Hvor var dette miljøet du vokste opp i, og har du hørt om Vidaråsen? Vidaråsen er en landsby for psykisk utviklingshemmede bygget på antroposofi ,for de som ikke kjenner til det. Det fungerer som en institusjon der de psykisk utviklingshemmede bor i private hus der husmor og husfar er antroposofer (som regel). Alle husene som bygges der er antroposofiske, de har verksteder der man jobber, driver en gård osv. Jeg bode 9 mnd der i min ungdom, fordi jeg fikk vite at de tok inn unge medarbeidere for praksis, og jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre "i samfunnet" akkurat da. Fant fort ut at det var svært sekterisk, og også hyklersk. F.ex. hadde de ikke TV, men noen hadde TV i et skap i stua. En ung medarbeider ble tilsnakket av en som var en av grunnleggerne av Vidaråsen, fordi han hørte på walkman. En av de psykisk utviklingshemmede som bodde i huset der jeg bodde, fikk ikke lov til å ha kassettspiller, for da hørte hun på musikk hele tiden, og det skulle man ikke. Tror de fleste barna av de voksne medarbeiderne, som var tenåringer når jeg var der, røykte hasj selv om ledelsen var sterkt imot rusmidler. Også de fleste unge medarbeiderne som meg selv. Har aldri vært i et miljø med så mye hasjrøyking faktisk. Jeg oppdaget det ved at jeg plutselig ikke ble tatt med på ting fordi de andre tydeligvis skulle røyke. Kan også legge til at det jobbet en Dansk baker der da som ikke var antroposof. Han hadde vært baker i mange år, og fortalte at den antroposofiske salven som de hadde mot brannsår, var noe av det beste han hadde prøvd. Han var ellers kritisk til sekterismen der. Jeg selv fikk også et pulver for vondt i halsen mens jeg var der, og halsvondten forsvant fort. Jeg har ikke noe imot annerledes ideer, og syns Steiner har kommet med mye interessant. Men det er når det blir regler utav det at det blir lite produktivt, og går i retningen sekt. Og det gjorde det definitivt på Vidaråsen, selv om det ikke var fullt så strengt der som det virker som det var der du vokste opp. Anonymkode: ca59d...def Fortsatt blir folk med PU sendt til Vidaråsen og lignende plasser. Tragisk! Anonymkode: 139b6...ad5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #91 Del Skrevet 2. april 2023 Ikke medlem, men ble forsøkt vervet. Dette var en tid jeg var veldig søkende og medlem i mange spirituelle grupper på facebook. En person i disse gruppene fungerte som en slags mentor og han la til oss andre som venn som var aktiv i gruppene. Greit nok, helt uskyldig det. Så begynte han å sende meg private meldinger og fikk tilliten min, jeg hadde delt om sykdom og tap på facebook profilen min og dette spilte han på og delte linker med ting han tenkte ville hjelpe meg. Greit nok og uskyldig det også tenker man. Men etter noen måneder begynte han å si ting som at jeg var utvalgt, han var plutselig steder jeg var og kom med stener og krystaller han mente en hellig entitet ba han gi meg. Ok litt småsprø tenkte jeg bare. Men det ble virkelig ubehagelig når han fikk overtalt meg til å være med på en slags seremoni, jeg kastet opp og burde lyttet på kroppen min som fortalte meg at noe her var alvorlig galt men han sa det var renselse som beviste at jeg var utvalgt. Etter dette begynte han å invitere meg til seremonier på hemmelige steder og hvor invitasjonen var skrevet veldig kryptisk og mystisk og at alle måtte ha med spesifikke ting å ofre til gudene, gå i hvitt tøy og sy hvit kappe, ikke ha spist mat kun vann to dager i forkant osv. Jeg var veldig sårbar og søkende men heldigvis ikke så sårbar at jeg dro på disse seremoniene, for jeg er helt sikker på at det var noe skikkelig sekt greier og sannsynligvis med seksuelt misbruk av kvinner fordi han sa ting som at seksuell energi kunne kurere sykdommen min, at han ville introdusere meg for tantra fordi auraen min strålte at jeg var utvalgt og hellig og blablabla. Han sa sikkert det samme til alle de andre kvinnene også. Skikkelig skumle greier. Anonymkode: 65fb1...476 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #92 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke medlem, men ble forsøkt vervet. Dette var en tid jeg var veldig søkende og medlem i mange spirituelle grupper på facebook. En person i disse gruppene fungerte som en slags mentor og han la til oss andre som venn som var aktiv i gruppene. Greit nok, helt uskyldig det. Så begynte han å sende meg private meldinger og fikk tilliten min, jeg hadde delt om sykdom og tap på facebook profilen min og dette spilte han på og delte linker med ting han tenkte ville hjelpe meg. Greit nok og uskyldig det også tenker man. Men etter noen måneder begynte han å si ting som at jeg var utvalgt, han var plutselig steder jeg var og kom med stener og krystaller han mente en hellig entitet ba han gi meg. Ok litt småsprø tenkte jeg bare. Men det ble virkelig ubehagelig når han fikk overtalt meg til å være med på en slags seremoni, jeg kastet opp og burde lyttet på kroppen min som fortalte meg at noe her var alvorlig galt men han sa det var renselse som beviste at jeg var utvalgt. Etter dette begynte han å invitere meg til seremonier på hemmelige steder og hvor invitasjonen var skrevet veldig kryptisk og mystisk og at alle måtte ha med spesifikke ting å ofre til gudene, gå i hvitt tøy og sy hvit kappe, ikke ha spist mat kun vann to dager i forkant osv. Jeg var veldig sårbar og søkende men heldigvis ikke så sårbar at jeg dro på disse seremoniene, for jeg er helt sikker på at det var noe skikkelig sekt greier og sannsynligvis med seksuelt misbruk av kvinner fordi han sa ting som at seksuell energi kunne kurere sykdommen min, at han ville introdusere meg for tantra fordi auraen min strålte at jeg var utvalgt og hellig og blablabla. Han sa sikkert det samme til alle de andre kvinnene også. Skikkelig skumle greier. Anonymkode: 65fb1...476 Whyyyy?? Anonymkode: aa807...b3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Made4u Skrevet 2. april 2023 #93 Del Skrevet 2. april 2023 Personlig har jeg aldri vært medlem av noen sekter, kan ikke se for meg at jeg noen gang skal bli medlem av en sekt heller, til det er jeg for imot religioner av alle slag. Kjenner derimot andre som er manipulert inn i slik og er mye mer lettpåvirkelig enn hva jeg er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #94 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Whyyyy?? Anonymkode: aa807...b3f Pussig at det er det at jeg hadde delt om sykdom og tap på facebook som du reagerer på med innlegget mitt og ikke at en mann tok kontakt med sikkert hundre jenter via nettet for å utnytte sårbarheten deres, dra dem inn i en sekt hvor han var mesteren og forsøke å seksuelt utnytte og misbruke de. For å svare på spørsmålet ditt så var dette når facebook var helt nytt og folk postet om alt mulig uten filter. Jeg hadde nettopp fått kreftdiagnose (som jeg også mistet et nært familiemedlem til) og postet om cellegift prosessen i én post på facebook og hadde også noen fuck cancer poster der. Anonymkode: 65fb1...476 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #95 Del Skrevet 2. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Pussig at det er det at jeg hadde delt om sykdom og tap på facebook som du reagerer på med innlegget mitt og ikke at en mann tok kontakt med sikkert hundre jenter via nettet for å utnytte sårbarheten deres, dra dem inn i en sekt hvor han var mesteren og forsøke å seksuelt utnytte og misbruke de. For å svare på spørsmålet ditt så var dette når facebook var helt nytt og folk postet om alt mulig uten filter. Jeg hadde nettopp fått kreftdiagnose (som jeg også mistet et nært familiemedlem til) og postet om cellegift prosessen i én post på facebook og hadde også noen fuck cancer poster der. Anonymkode: 65fb1...476 Ja, du sier noe. Jeg ber om forlatelse for min kommentar. Anonymkode: aa807...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2023 #96 Del Skrevet 2. april 2023 Bare kg sekten, men jeg trives. Anonymkode: 03e92...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Damian Drake Skrevet 2. april 2023 #97 Del Skrevet 2. april 2023 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2023 #98 Del Skrevet 3. april 2023 Damian Drake skrev (9 timer siden): Ja Kult, hvilken? Anonymkode: aa807...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 6. april 2023 #99 Del Skrevet 6. april 2023 ja, men ikke aktivt medlem, heldigvis. Ble kjent med noen nye mennesker, som er medlem i en sekt, de prøvde lenge og overbevise meg om å bli medlem, og til slutt gav jeg etter for å slippe maset. Er offisielt medlem, men deltar aldri på møter o.l. Planlegger å melde meg helt ut neste år. Medlemmene er helt hjernevaska. Hvis noen lurer så er sekten, SGI, Sokka Gakkai International. Virker streit nok ved første øyekast, men sekten er helt kokko. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 6. april 2023 #100 Del Skrevet 6. april 2023 AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 22.32): Pussig at det er det at jeg hadde delt om sykdom og tap på facebook som du reagerer på med innlegget mitt og ikke at en mann tok kontakt med sikkert hundre jenter via nettet for å utnytte sårbarheten deres, dra dem inn i en sekt hvor han var mesteren og forsøke å seksuelt utnytte og misbruke de. For å svare på spørsmålet ditt så var dette når facebook var helt nytt og folk postet om alt mulig uten filter. Jeg hadde nettopp fått kreftdiagnose (som jeg også mistet et nært familiemedlem til) og postet om cellegift prosessen i én post på facebook og hadde også noen fuck cancer poster der. Anonymkode: 65fb1...476 Der er du nok inne på noe essensielt . De er spesielt ute etter sårbare folk de kan «frelse « og omvende ( og rane ) . Har blitt forsøkt vervet inn i diverse pyramider / sekter . De holder på akkurat likt . Hallelujastemning og en hellig overbevisning om å være utvalgt / bedre enn andre . I bunnen ligger nok et ønske om å ribbe folk for penger og egne meninger . Det sitter ofte korrupte, maktsyke folk på toppen , av både sekter og pyramider . Flere jeg vet om som er med i pyramider , kommet fra strengt religiøse miljøer . Oppførselen til sekt-ledere og pyramide-ledere er ofte den samme . De er ute etter naive , sårbare og lettlurte folk som trenger et «felleskap « . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå