Gjest Luna Llena Skrevet 26. mai 2022 #21 Del Skrevet 26. mai 2022 brillezebra skrev (20 minutter siden): Jeg er et Jehovas vitne og er ikke medlem i en sekt. JV er en sekt Jehovas vitner oppfyller de sosiologiske kravene for å være en sekt; de mener de er den eneste sannhet, forholdet til resten av samfunnet preges av skepsis, medlemmene har et høyt aktivitetsnivå med hyppige møter og tidkrevende forkynning og det satses på individuell tilslutning. https://www.nrk.no/norge/dette-er-jehovas-vitner-1.8397364 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #22 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Huff for ei suppe ts. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Anonymkode: 87608...d97 Haha.. Kompisen du referer til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #23 Del Skrevet 27. mai 2022 Nei, sånt holder jeg meg langt unna. Galne folk..😞 Anonymkode: 2f53b...803 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #24 Del Skrevet 27. mai 2022 brillezebra skrev (10 timer siden): Jeg er et Jehovas vitne og er ikke medlem i en sekt. Ingen i JV mener selv det er en sekt. "Hele verden" ser det bortsett fra dere. Det er ikke slemt ment.. Er du lykkelig der, så er det fint for deg. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #25 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, sånt holder jeg meg langt unna. Galne folk..😞 Anonymkode: 2f53b...803 Altså, noen sekter er ufarlige og fredfulle, men skremmende mange er det ikke. Jeg skjønner hvordan noen kan havne i en sekt lettere enn andre. Lederne derimot, de er dessverre ofte sprut hakke gærne. Det har vi MANGE eksempler på 😅 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 27. mai 2022 #26 Del Skrevet 27. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja KG. Anonymkode: 80804...5fc Haha! Jeg er kristen, men godt plassert i Den norske kirke (tidligere Statskirken), så jeg kan neppe kalles noe sektmedlem. Angående sekter, så anbefaler jeg på det varmeste den svenske sektpodden med Emma Gembäck og Rigmor Robèrt. Førstnevnte er sykepleier og har vært med i Knutby-forsamlingen mens sistnevnte er lege og psykoterapeut. https://poddtoppen.se/podcast/1481404070/sektpodden De snakker om sektlignende strukturer som ikke bare finnes i religiøse miljøer, men også innom politikk, ideologier og i usunne mellommenneskelige relasjoner. Endret 27. mai 2022 av Kniv & gaffel Fikset på skriftstørrelse 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #27 Del Skrevet 27. mai 2022 Kniv & gaffel skrev (1 minutt siden): Haha! Jeg er kristen, men godt plassert i Den norske kirke (tidligere Statskirken), så jeg kan neppe kalles noe sektmedlem. Angående sekter, så anbefaler jeg på det varmeste den svenske sektpodden med Emma Gembäck og Rigmor Robèrt. Førstnevnte er sykepleier og har vært med i Knutby-forsamlingen mens sistnevnte er lege og psykoterapeut. https://poddtoppen.se/podcast/1481404070/sektpodden De snakker om sektlignende strukturer som ikke bare finnes i religiøse miljøer, men også innom politikk, ideologier og i usunne mellommenneskelige relasjoner. Takk for tips! Har hørt alt av den norske sektpodden, så nå trenger jeg noe nytt 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #28 Del Skrevet 27. mai 2022 Brunstad christian church, eller Smiths venner om du vil 😄 Ikke som voksen da. Jeg er ateist. Anonymkode: cfb52...174 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kniv & gaffel Skrevet 27. mai 2022 #29 Del Skrevet 27. mai 2022 tweet skrev (14 minutter siden): Takk for tips! Har hørt alt av den norske sektpodden, så nå trenger jeg noe nytt 🤭 Har også hørt på den norske sektpodden, men liker mye bedre den svenske. Sammenlignet med den norske er den mer faglig og saklig, og jeg synes også den viser større respekt for dem som har havnet i en sekt eller sektlignende forbindelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #30 Del Skrevet 27. mai 2022 Ja, jeg var en del av Musk/Tesla-menigheten. Kom meg heldigvis ut i tide. Anonymkode: 9dda0...07d 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. mai 2022 #31 Del Skrevet 27. mai 2022 (endret) Ble forsøkt rekruttert til en sekt beslektet med Pinsemenigheten som barn, klarte heldigvis å motstå. Har hatet sekter siden. Endret 27. mai 2022 av Entern 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #32 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Brunstad christian church, eller Smiths venner om du vil 😄 Ikke som voksen da. Jeg er ateist. Anonymkode: cfb52...174 Her og, vokste opp der. Mange gode minner og opplevelser, men også endel negative sider ved det som fortsatt preger meg som voksen Anonymkode: 4f1d7...933 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #33 Del Skrevet 27. mai 2022 Holder meg langt unna sekter, selv om jeg vet om mange helfrelste som er med i en sektlignende bevegelse med sterkt religiøse tendenser og halleluja-stemning, skjønt profeten deres nå er gått bort. Kort sagt - jeg lover å aldri kjøpe noe fra Apple. Synes forresten det er litt for stort fokus på sekter i religiøs sammenheng i forhold til andre former for hjernevask som praktiserer tilsvarende metoder, enten det er snakk om politikk (både venstre- og høyreekstreme, samt miljøekstremister, for ikke å snakke om land som Nord-Korea), fotball (i visse miljøer er fotball mer enn religion), eller teknologi. Anonymkode: 34a4f...422 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. mai 2022 #34 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Holder meg langt unna sekter, selv om jeg vet om mange helfrelste som er med i en sektlignende bevegelse med sterkt religiøse tendenser og halleluja-stemning, skjønt profeten deres nå er gått bort. Kort sagt - jeg lover å aldri kjøpe noe fra Apple. Synes forresten det er litt for stort fokus på sekter i religiøs sammenheng i forhold til andre former for hjernevask som praktiserer tilsvarende metoder, enten det er snakk om politikk (både venstre- og høyreekstreme, samt miljøekstremister, for ikke å snakke om land som Nord-Korea), fotball (i visse miljøer er fotball mer enn religion), eller teknologi. Anonymkode: 34a4f...422 Helt korrekt. Bare se på MDG. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #35 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja, jeg var en del av Musk/Tesla-menigheten. Kom meg heldigvis ut i tide. Anonymkode: 9dda0...07d Det har jeg ikke hørt om! Gjerne fortell mer om du orker 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #36 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Holder meg langt unna sekter, selv om jeg vet om mange helfrelste som er med i en sektlignende bevegelse med sterkt religiøse tendenser og halleluja-stemning, skjønt profeten deres nå er gått bort. Kort sagt - jeg lover å aldri kjøpe noe fra Apple. Synes forresten det er litt for stort fokus på sekter i religiøs sammenheng i forhold til andre former for hjernevask som praktiserer tilsvarende metoder, enten det er snakk om politikk (både venstre- og høyreekstreme, samt miljøekstremister, for ikke å snakke om land som Nord-Korea), fotball (i visse miljøer er fotball mer enn religion), eller teknologi. Anonymkode: 34a4f...422 Ja, finnes absolutt mer enn religiøse sekter. De kan oppstå hvor som helst i alle miljøer! Qanon er det perfekte eksemplet der. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #37 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Brunstad christian church, eller Smiths venner om du vil 😄 Ikke som voksen da. Jeg er ateist. Anonymkode: cfb52...174 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Her og, vokste opp der. Mange gode minner og opplevelser, men også endel negative sider ved det som fortsatt preger meg som voksen Anonymkode: 4f1d7...933 Jeg er med der Anonymkode: d910a...e1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #38 Del Skrevet 27. mai 2022 18 minutter siden, Entern said: Helt korrekt. Bare se på MDG. MDG er riktignok ekstreme på sitt vis, men fundamentalistene i Extension Rebellion benytter seg av barn for å fronte budskapet sitt; rart at man ikke reagerer mer på at denne grupperingen også har kommet til Norge: Anonymkode: 34a4f...422 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 27. mai 2022 #39 Del Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): MDG er riktignok ekstreme på sitt vis, men fundamentalistene i Extension Rebellion benytter seg av barn for å fronte budskapet sitt; rart at man ikke reagerer mer på at denne grupperingen også har kommet til Norge: Anonymkode: 34a4f...422 Extinction Rebellion oppfører seg absolutt som en sekt ja. Selv JV sender ikke småbarn på dørene til folk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 27. mai 2022 #40 Del Skrevet 27. mai 2022 Entern skrev (1 time siden): Ble forsøkt rekruttert til en sekt beslektet med Pinsemenigheten som barn, klarte heldigvis å motstå. Har hatet sekter siden. Haha, tenk på meg da. Som vokste opp som pinsevenn😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå