Gå til innhold

Akseptabelt å sole seg toppløs i egen hage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hekk ut mot veien så ingen som tilfeldig går forbi ser inn, og ingen barn som bor i husene som grenser inn mot min hage. Også langt nok mellom der det er naturlig for meg å ligge og naboenes uteplasser så jeg ligger ikke rett oppi de akkurat. Tjue meter unna kanskje, med et tregjerde mellom. 

Anonymkode: eeed2...eae

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er naturlig, også om barn og naboer kan se det. Så lenge du selv ikke føler deg ukomfortabel med det, selvfølgelig.

• Liker 13
  • Hjerte 6
Skrevet

Selvsagt. 

• Liker 2
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg fikk kjeft av nabokona fordi jeg solte meg toppløs på min egen veranda, langt unna husene. Men hun må ha sett meg uansett, så det gjør jeg ikke flere ganger for å si det sånn 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventet at dette kom til å bli en ganske opphetet diskusjon! 😅 Så positivt overrasket! 
Takk til alle som har svart :) for meg er det en selvfølge at det burde være greit, men jeg vet jeg ikke er helt på linje med andre på endel sånne ting. Men alle menn i nabolaget går rundt i bar overkropp hele sommeren, så det burde virkelig være greit for meg å ligge stille og rolig i min egen hage!

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig er det greit. Ingen kan si noe på det, spesielt ikke når du har det slik du forklarer. Kos deg i varmen. Her nord har vi full vinter enda så enda noe tid før vi kan gå i baris 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har hekk ut mot veien så ingen som tilfeldig går forbi ser inn, og ingen barn som bor i husene som grenser inn mot min hage. Også langt nok mellom der det er naturlig for meg å ligge og naboenes uteplasser så jeg ligger ikke rett oppi de akkurat. Tjue meter unna kanskje, med et tregjerde mellom. 

Ifølge loven så er det absolutt tillatt å være så naken som du bare vil på egen eiendom, uavhengig av hvem som kan se deg. Føler andre seg sjenert av å se din nakne kropp, så går de la vær med å glane inn på din eiendom eller inn fine vinduer. Ditt hjem - dine kleskoder.

Anonymkode: eaf59...2db

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Mysticgirl skrev (17 timer siden):

Jeg fikk kjeft av nabokona fordi jeg solte meg toppløs på min egen veranda, langt unna husene. Men hun må ha sett meg uansett, så det gjør jeg ikke flere ganger for å si det sånn 😂

Da kan nabokjerringa få seg andre interesser enn å glane inn på dun eiendom. Du har all rett til å være så naken du vil i eget hus og på egen eiendom. Toppløs, naken eller kledd i kjeledress fra topp til tå. Ditt hjem betyr nettopp ditt hjem😉

Anonymkode: eaf59...2db

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvfølgelig. Det er DIN hage.

• Liker 3
Skrevet

Absolutt. 😎

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men bare hvis ingen ser deg.

Anonymkode: 90542...b41

• Liker 1
Skrevet
Mysticgirl skrev (17 timer siden):

😂

Til ts. Jeg synes du skal gjøre hva du vil. Om noen plages med det bør du be de se en annen vei. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, men bare hvis ingen ser deg.

Anonymkode: 90542...b41

Nei, det er feil. Ingen kan nekte deg å være avkledd på egen eiendom. Du kan mislike det, men det er ingen lov mot det. 

Anonymkode: ec3e0...d3a

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men alle menn i nabolaget går rundt i bar overkropp hele sommeren, så det burde virkelig være greit for meg å ligge stille og rolig i min egen hage! Anonymkode: eeed2...eae

Egentlig vet du veldig godt at det er stor forskjell på en naken mannsoverkropp og en ditto damekropp. Det finnes ingen hyller på narvesen med halvt avkledde menn, kun kvinner. Kvinnebryst er seksuelt. En trenger ikke å sprade rundt på sin egen eiendom heller, men kan dekke seg til så naboene skal slippe å dele synet hvis de ikke vil ha det. Det handler bare om å ta hensyn og ikke være egoist. 

Anonymkode: 29013...639

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men selv om det teknisk sett er lov så kan du ikke forvente at alle setter pris på å se deg halvnaken. Selv er jeg glad alle naboer er en km unna for jeg hadde ikke satt pris på halvnakne kropper noen meter unna. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fine pupper kan jeg aldri tenke meg noen ville ha noe imot om du solet deg toppløs. 

Anonymkode: c0eb8...1a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo lov til å sole seg toppløs på de fleste strender? Da burde det jo være lov på egen eiendom også tenker jeg. 

Kropp er naturlig og pupper er naturlig, så opptil hver enkelt om de vil sole seg toppløs eller ikke. 

Anonymkode: 6d2a0...f57

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

halvnakne kropper

Snart er det sommer og da går mange med shorts t skjorte og er dermed halvveis nakne. Er sommeren en tøff tid for deg? :P 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Egentlig vet du veldig godt at det er stor forskjell på en naken mannsoverkropp og en ditto damekropp. Det finnes ingen hyller på narvesen med halvt avkledde menn, kun kvinner. Kvinnebryst er seksuelt. En trenger ikke å sprade rundt på sin egen eiendom heller, men kan dekke seg til så naboene skal slippe å dele synet hvis de ikke vil ha det. Det handler bare om å ta hensyn og ikke være egoist. 

Anonymkode: 29013...639

Hm. En sexy mann kan også trigge meg, hans overkropp, bare den ikke ser ut som han har tatt steroider. Så jeg vil påstå at også menn er seksuelle. I forhold har ikke jeg vært så opptatt av menns utseende, mer personlighet og utstråling. 

Synes man kan ligge og sole seg og så dekke seg litt til og ikke sprade rundt, selv om jeg kanskje ville sagt noe annet når alle solte seg toppløs på de fleste strender rundt Oslo-fjorden. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (6 minutter siden):

Snart er det sommer og da går mange med shorts t skjorte og er dermed halvveis nakne. Er sommeren en tøff tid for deg? :P 

Vi er alle forsjellig og jeg sier bare min mening. Men som sagt ; jeg bor langt fra folk og oppholder meg ikke på strender og slik. Så det er ikke et problem .Så du kan spare deg for sarkasme fordi folk er anderledes enn deg. Biter ikke på meg , serru!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...