Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Konemor er så utrolig sur og grinete om dagen , og benytter enhver anledning til å hakke på meg / komme med stikk.

Eksempler fra i dag :

- Hun har kjøpt et nytt bilsete til barnet vårt. Jeg synes ikke det var så bra,  og det var heller ikke isofix festet. Jeg sa dette til henne  , og bare spurte hvorfor hun ikke hadde kjøpt isofix setet og hvorfor hun hadde kjøpt det. Da får jeg bare beskjed om at hun hadde prøvd å involvere meg da hun lette etter setet , men at jeg ikke hadde involvert meg. Hun mener da at ikke jeg har rett til å stille noen spørsmål til kjøpet  , men at jeg kunne ha kommet med så mange spørsmål / kritisk blikk jeg bare ville da hun lette etter setet. Jeg kan ikke huske at hun involverte meg så mye,  husker bare at hun snakket litt om et sete. Men jeg må da kunne si min mening?

- Det ene barnet vårt på 10 år sier " elsker deg " til det minste barnet vårt på 2 år hele tiden. Hun sier det kun fordi hun vil høre at han sier det til henne. Misforstå meg rett, det er fint å si det, men hun sier det i hver setning omtrent. Jeg sa til kona mi at jeg mente det ble litt mye , og vi burde veilede henne rundt bruken av ordet.. At det kan oppleves litt vel intenst. Da ble kona skikkelig irritert og sa at bare fordi jeg var helt allergisk mot setningen,  og ikke evnet å si det selv , trengte jeg ikke overføre det til andre. Hun nektet med å ta en prat med datteren  vår om det... Men det er jo ikke normalt å si det hele tiden?

- jeg skulle tulle med kona mi da hun fikk forbi meg,  så jeg tok tak i kjeven hennes og klemte litt lett. Hun ble igjen sur , og sa "au, slutt og gjør sånn" så bare gikk hun surt videre.. 

Hva skal jeg si til henne for å få henne til å forstå hvor mye hun hakker/ er sur ?

Jeg har ikke orket å være så mye med henne. Jeg har stort sett jobbet hver kveld denne uka. 

Anonymkode: ab0cb...bdd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ang setet, virket du litt fjern? Hvorfor ikke samarbeide med henne om setet. "Husk isofix" feks. 

Og dere kan vel bytte dette?

Hva mener du mer om "elsker deg" opplegget, sier du elsker deg til kona di, barna?

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (3 minutter siden):

Ang setet, virket du litt fjern? Hvorfor ikke samarbeide med henne om setet. "Husk isofix" feks. 

Og dere kan vel bytte dette?

Hva mener du mer om "elsker deg" opplegget, sier du elsker deg til kona di, barna?

Jeg sier glad i deg , det er vel like bra ?

Ts

Skrevet

Merkelig problemstilling. Du engasjerte deg ikke før hun kjøpte setet, men etterpå, og blir snurt når hun da ikke gidder høre på deg. Du henger deg opp i ubetydelige ting barnet ditt sier, men ber kona di ta en prat med barnet i stedet for å snakke med det selv? Og i stedet for å gi kona di en klem kniper du henne rundt kjeven?! Du er litt rar, er du ikke?

• Liker 25
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg sier glad i deg , det er vel like bra ?

Ts

Svarer du glad i deg når kona eller ungen sier elsker deg ? 🤔

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er sur, hakker, klager og kritiserer over en lav sko. Det er oppførsel du bare må finne deg i om du har tenkt å bo sammen med en kvinne over lang tid.

Anonymkode: e8ed2...da3

AnonymBruker
Skrevet

Ja da sikkert 

Anonymkode: a7e5a...f32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg kunne reagert på samme måte som din kone dersom dette er gjentagende atferd. F.eks. dersom du er lite involvert generelt, ikke sier elsker deg nok og hadde grepet meg på ubehagelige måter som «kos». Over tid kan sånn oppførsel skape friksjon.

Du bør ha en heart to heart med kona di fordi hun synes ikke å trive i forholdet.

Anonymkode: 7e9e9...579

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (5 minutter siden):

Svarer du glad i deg når kona eller ungen sier elsker deg ? 🤔

Hun har vel bare sagt det til meg en gang,  men det var da vi hadde en krise og vi holdt på å gå fra hverandre. Da sa hun det flere  ganger  , men det var jo bare påtatt og passet seg ikke. Jeg sa dette til henne , og etter det har hun ikke sagt det til meg mer.. Hun har dog omtrent bare påpekt hvorfor jeg ikke klarer å si det .. 

Ts

Skrevet

Hvorfor kritiserer du bilsetet ETTER at hun har kjøpt det når du ikke gidder å involvere deg?

Hvorfor kan du ikke selv snakke med din egen datter? Er kona mora di?

Hvorfor tar du tak i kjeven hennes egentlig? Jeg hadde hatet om mannen gjorde det mot meg, hater generelt at noen tar meg i ansiktet 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ordna ikke du setet til ungen når du visste så godt hvordan du vil ha det? 

Har du reflektert noe over din egen oppførsel...skjønner du ikke hvorfor hun er irritert på deg?

Anonymkode: 5b4c9...495

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest ChaseDurer
Skrevet

Det er du som virker passiv agressiv

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg leser om så banale utfordringer som blir blåst opp, så er jeg glad jeg er singel. 

Anonymkode: be26f...984

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

😂😅

Dette må være litt trollus.

Hvis nei: les det du skriver. Bare irriterende og unødvendig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utifra hva jeg leser skjønner jeg godt hvorfor madammen er irritert og sur.. 

Anonymkode: 1f4d9...214

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hun har vel bare sagt det til meg en gang,  men det var da vi hadde en krise og vi holdt på å gå fra hverandre. Da sa hun det flere  ganger  , men det var jo bare påtatt og passet seg ikke. Jeg sa dette til henne , og etter det har hun ikke sagt det til meg mer.. Hun har dog omtrent bare påpekt hvorfor jeg ikke klarer å si det .. 

Ts

Så du har aldri sagt det til henne da, mao. Dere virker kanskje ikke så nære?

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Så du har aldri sagt det til henne da, mao. Dere virker kanskje ikke så nære?

Jeg sier glad i deg. Det er jo likt ? For meg så betyr ikke elsker deg noe mer.. jeg sier glad i deg til barna og. 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Konemor er så utrolig sur og grinete om dagen , og benytter enhver anledning til å hakke på meg / komme med stikk.

Eksempler fra i dag :

- Hun har kjøpt et nytt bilsete til barnet vårt. Jeg synes ikke det var så bra,  og det var heller ikke isofix festet. Jeg sa dette til henne  , og bare spurte hvorfor hun ikke hadde kjøpt isofix setet og hvorfor hun hadde kjøpt det. Da får jeg bare beskjed om at hun hadde prøvd å involvere meg da hun lette etter setet , men at jeg ikke hadde involvert meg. Hun mener da at ikke jeg har rett til å stille noen spørsmål til kjøpet  , men at jeg kunne ha kommet med så mange spørsmål / kritisk blikk jeg bare ville da hun lette etter setet. Jeg kan ikke huske at hun involverte meg så mye,  husker bare at hun snakket litt om et sete. Men jeg må da kunne si min mening?

- Det ene barnet vårt på 10 år sier " elsker deg " til det minste barnet vårt på 2 år hele tiden. Hun sier det kun fordi hun vil høre at han sier det til henne. Misforstå meg rett, det er fint å si det, men hun sier det i hver setning omtrent. Jeg sa til kona mi at jeg mente det ble litt mye , og vi burde veilede henne rundt bruken av ordet.. At det kan oppleves litt vel intenst. Da ble kona skikkelig irritert og sa at bare fordi jeg var helt allergisk mot setningen,  og ikke evnet å si det selv , trengte jeg ikke overføre det til andre. Hun nektet med å ta en prat med datteren  vår om det... Men det er jo ikke normalt å si det hele tiden?

- jeg skulle tulle med kona mi da hun fikk forbi meg,  så jeg tok tak i kjeven hennes og klemte litt lett. Hun ble igjen sur , og sa "au, slutt og gjør sånn" så bare gikk hun surt videre.. 

Hva skal jeg si til henne for å få henne til å forstå hvor mye hun hakker/ er sur ?

Jeg har ikke orket å være så mye med henne. Jeg har stort sett jobbet hver kveld denne uka. 

Uff, drittkjerring, dump ho

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg sier glad i deg. Det er jo likt ? For meg så betyr ikke elsker deg noe mer.. jeg sier glad i deg til barna og. 

Ts

Glad i deg og elsker deg er ikke likt. Det er mye mer kjærlighet i "elsker deg". Nå uttrykker folk seg forskjellig, for meg er det like fint at en far sier "glad i deg". Men det virker ikke som det er hverdagskost å si det heller, for deg.  

Anonymkode: be26f...984

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Det er ikke det, kompis. 🤪 Er dere "kjærester" ellers da, eller er du allergisk mot alt sånt kjerestegreier og? Viser du henne at du synes hun er fin, at du vil ha henne, osv. Man må ha litt krydder i hverdagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...