AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Del Skrevet 4. mai 2022 I min kommune krever barnehagen at barna skal ha fem uker ferie og tre dager fri i tillegg til dette. Tre uker tas på sommeren, en uke er planleggingsdager. Så må man i tillegg ha en uke til fri. I tillegg til dette er barnehagen stengt julaften, nyttårsaften og dagen før påske som er alle ordinære arbeidsdager. Dette tilsvarer ferie på fem uker og tre dager fra barnehagen. Jeg har kun fem uker ferie i året så dette går jo ikke opp. Hvordan løser dere andre det? Synes dere at det er helt greit at kommunen lager seg slike regler som er uoppnåelige for en forelder i arbeid? Anonymkode: dd262...e2d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Del Skrevet 4. mai 2022 Delt det opp med faren da vi fortsatt bodde sammen. Jeg tok ferie f.eks en uke før med barna, han hadde en uke etter, to uker sammen . Eller få hjelp av nettverket rundt seg Anonymkode: 974aa...6af 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Del Skrevet 4. mai 2022 Da får du betale barnevakt. Anonymkode: 0f1f4...df9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Del Skrevet 4. mai 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: I min kommune krever barnehagen at barna skal ha fem uker ferie og tre dager fri i tillegg til dette. Tre uker tas på sommeren, en uke er planleggingsdager. Så må man i tillegg ha en uke til fri. I tillegg til dette er barnehagen stengt julaften, nyttårsaften og dagen før påske som er alle ordinære arbeidsdager. Dette tilsvarer ferie på fem uker og tre dager fra barnehagen. Jeg har kun fem uker ferie i året så dette går jo ikke opp. Hvordan løser dere andre det? Synes dere at det er helt greit at kommunen lager seg slike regler som er uoppnåelige for en forelder i arbeid? Anonymkode: dd262...e2d Ingen far eller besteforeldre i bildet? Anonymkode: 87663...ebf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Del Skrevet 4. mai 2022 Man samarbeider som foreldre og fordeler ferien. Innimellom har besteforeldre stilt opp på planleggingsdager og slikt. Jeg har dessuten alltid fri julaften, nyttårsaften og fra 12 onsdag før påske. Anonymkode: 7c3d4...650 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 20.55): Da får du betale barnevakt. Anonymkode: 0f1f4...df9 Jeg betaler jo for plassen i barnehagen? Sier du at det kun er ressurs-sterke som har råd til barnevakt i tillegg som burde ha barna i kommunale barnehager. Det blir i mine øyne helt feil. AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 20.57): Man samarbeider som foreldre og fordeler ferien. Innimellom har besteforeldre stilt opp på planleggingsdager og slikt. Jeg har dessuten alltid fri julaften, nyttårsaften og fra 12 onsdag før påske. Anonymkode: 7c3d4...650 TS Mannen har ikke krav på noe ferie i sin jobb. Jeg har fem uker ferie. Barnehagen har forklart at dersom en av foreldrene har krav på fem uker ferie MÅ barnet være ute av barnehagen 5 uker og tre dager. Anonymkode: dd262...e2d 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Del Skrevet 4. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg betaler jo for plassen i barnehagen? Sier du at det kun er ressurs-sterke som har råd til barnevakt i tillegg som burde ha barna i kommunale barnehager. Det blir i mine øyne helt feil. TS Anonymkode: dd262...e2d Du betaler ikke de ukene barnet skal ha fri👍 Anonymkode: 87663...ebf 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 4. mai 2022 #8 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS Mannen har ikke krav på noe ferie i sin jobb. Jeg har fem uker ferie. Barnehagen har forklart at dersom en av foreldrene har krav på fem uker ferie MÅ barnet være ute av barnehagen 5 uker og tre dager. Anonymkode: dd262...e2d Har han fått ny jobb? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 20.57): Man samarbeider som foreldre og fordeler ferien. Innimellom har besteforeldre stilt opp på planleggingsdager og slikt. Jeg har dessuten alltid fri julaften, nyttårsaften og fra 12 onsdag før påske. Anonymkode: 7c3d4...650 Dere er heldige som har besteforeldre som stiller opp Det har dessverre ikke vi, de jobber 100 % og vil ikke ta fri for å passe barnebarn. Vi begge har jobber som krever at vi jobber julaften, nyttårsaften og dagen før påske. AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 20.59): Du betaler ikke de ukene barnet skal ha fri👍 Anonymkode: 87663...ebf Jeg trodde kun det var Juli måned vi ikke betalte for? Fem uker ferie pluss tre dager tilsvarer mer enn en måned fri betaling. Sofakona skrev (På 4.5.2022 den 21.00): Har han fått ny jobb? Han jobber skift og har ikke krav på ferie i turnusen sin. TS Anonymkode: dd262...e2d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Del Skrevet 4. mai 2022 Hva slags kjip jobb er det som ikke man kan være borte fra 2-3 dager i året for å være hjemme med barn. Må jo være enten kommunal jobb eller noe lavtlønnet Anonymkode: 7fce5...ba3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 Populært innlegg #11 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han jobber skift og har ikke krav på ferie i turnusen sin. TS Anonymkode: dd262...e2d Da får han jo ta ut barna i fri periodene sine da. Han har jo da antagelig fri ganske mange uker i slengen. Anonymkode: b5c17...235 49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg føler tråden sporer litt av. Synes alle det er helt greit av barnehagen å ta fem uker PLUSS tre dager ferie når en vanlig arbeidstaker kun har fem uker ferie? Hvordan kan det være riktig? Jeg trodde barnehagen var et tilbud til foreldre i arbeid. TS Anonymkode: dd262...e2d 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Del Skrevet 4. mai 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg betaler jo for plassen i barnehagen? Sier du at det kun er ressurs-sterke som har råd til barnevakt i tillegg som burde ha barna i kommunale barnehager. Det blir i mine øyne helt feil. TS Anonymkode: dd262...e2d Her er det de private som har slike regler. Anonymkode: 80633...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg har 3 uker sommer, 1 uke påske og 1 uke i julen. Må avspasere eller ta fri uten lønn om det er noe mer. AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 21.04): Jeg føler tråden sporer litt av. Synes alle det er helt greit av barnehagen å ta fem uker PLUSS tre dager ferie når en vanlig arbeidstaker kun har fem uker ferie? Hvordan kan det være riktig? Jeg trodde barnehagen var et tilbud til foreldre i arbeid. TS Anonymkode: dd262...e2d Ja, man må jo ha litt tid med barna også... faren får stille opp Anonymkode: 77531...c54 16 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg jobber som lærer og sliter når det er planleggingsdager. Alle ferien min er bundet, og avspasering eksisterer ikke. Løsningen, jeg søker ulønnet permisjon når jeg ikke har planleggingsdager selv (like kjipt hver gang med trekk i lønn), samboer tar de dagene hvor både barnehagebarna og jeg har planleggingsdag. Anonymkode: 0e37d...e27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Del Skrevet 4. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg føler tråden sporer litt av. Synes alle det er helt greit av barnehagen å ta fem uker PLUSS tre dager ferie når en vanlig arbeidstaker kun har fem uker ferie? Hvordan kan det være riktig? Jeg trodde barnehagen var et tilbud til foreldre i arbeid. TS Anonymkode: dd262...e2d Ja, jeg syns egentlig det er greit. Vi fordeler det mellom oss foreldrene og nå med nye jobber jobber vi det inn. Men var egentlig mer behagelig i gammel jobb hvor jeg heller tok fri Anonymkode: 80633...b57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg føler tråden sporer litt av. Synes alle det er helt greit av barnehagen å ta fem uker PLUSS tre dager ferie når en vanlig arbeidstaker kun har fem uker ferie? Hvordan kan det være riktig? Jeg trodde barnehagen var et tilbud til foreldre i arbeid. TS Anonymkode: dd262...e2d Det er helt vanlig. Anonymkode: ff74c...565 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Del Skrevet 4. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg jobber som lærer og sliter når det er planleggingsdager. Alle ferien min er bundet, og avspasering eksisterer ikke. Løsningen, jeg søker ulønnet permisjon når jeg ikke har planleggingsdager selv (like kjipt hver gang med trekk i lønn), samboer tar de dagene hvor både barnehagebarna og jeg har planleggingsdag. Anonymkode: 0e37d...e27 Da er du heldig som ikke bor og jobber i min kommune. Her har skole og barnehage samme dager. Anonymkode: 80633...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS Mannen har ikke krav på noe ferie i sin jobb. Jeg har fem uker ferie. Barnehagen har forklart at dersom en av foreldrene har krav på fem uker ferie MÅ barnet være ute av barnehagen 5 uker og tre dager. Anonymkode: dd262...e2d Alle ansatte har rett på 25 dager ferie ihht ferieloven, også din mann. At han ikke vil ta ut ferie (som jo må være saken her) er noe dere må løse, for ferie har han krav på. Jeg syns det er helt greit at bhg krever at barna skal få ferie derfra, det er slitsomt for barn å være i bhg, de trenger også fri. Holder det ikke med de 50 dagene du og mannen til sammen har krav på, så må dere skaffe barnevakt. Anonymkode: ad807...a82 38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da er du heldig som ikke bor og jobber i min kommune. Her har skole og barnehage samme dager. Anonymkode: 80633...b57 Er snakk om at det blir sånn neste år Da får jeg bare ta med ungene på jobb. Anonymkode: 0e37d...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå