AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Fant søppelposer i vår søppelkasse som ikke er våre. Vet at de er naboens fordi jeg hadde sett tilsvarende stå der. Frekt eller innafor? Hadde naboen spurt om vi hadde plass (dette var kvelden før henting av søppel, jeg så det fordi den var ganske full og de lå øverst) så hadde jeg jo selvfølgelig sett hva vi fikk til, men bare sånn på eget initiativ? Ok eller ikke? Anonymkode: df2ad...3f8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 altså, mener du søppel innpakket i poser? At naboen har kastet sin søppel i din søppelkasse? Det er absolutt ikke innafor, synes jeg, og jeg hadde blitt mektig irritert. Anonymkode: 18773...14d 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Om jeg hadde god plass, og avgift for tømming var fast, ville jeg ikke brydd meg veldig mye. Hvis det betydde at jeg ikke fikk plass til ting jeg skulle kaste, hadde jeg blitt mektig irritert. Uansett er det litt frekt. Anonymkode: b994c...a9f 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): altså, mener du søppel innpakket i poser? At naboen har kastet sin søppel i din søppelkasse? Det er absolutt ikke innafor, synes jeg, og jeg hadde blitt mektig irritert. Anonymkode: 18773...14d Ja.... Mer konkret hageavfall pakket i matavfallsposer. Hadde sett mange sånne i hagen til naboen, og jeg har ikke lagt dem der. Det var riktignok avfall fra buskene mellom tomtene våre, men jeg synes det er ganske frekt å bare putte poser i vår kasse uten å si noe. Det tar jo plass som vi kanskje hadde trengt, det kan jo ikke naboen vite. Anonymkode: df2ad...3f8
nordlending Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Det er dårlig å ta seg til rette på den måten. Helt greit å spørre (om det er en sjelden gang), men man gjør det ikke uten å få et ja. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Hadde blitt litt irritert om søppelspannet ble fullt pga hageavfall. Matavfall kan ikke leveres på miljøstasjonen dersom spannet er fullt, men hageavfall kan leveres der. Anonymkode: fc384...0e7 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om jeg hadde god plass, og avgift for tømming var fast, ville jeg ikke brydd meg veldig mye. Hvis det betydde at jeg ikke fikk plass til ting jeg skulle kaste, hadde jeg blitt mektig irritert. Uansett er det litt frekt. Anonymkode: b994c...a9f Avgiften er jo den samme. Vi har litt større kasse enn dem fordi vi har kjæledyr som produserer litt søppel, så vi betaler jo mer enn dem, men vi betaler ikke mer enn vi ellers gjør fordi naboen putta noen poser oppi der... Jeg tok ut posene, for renovatørene her er ganske strenge på at de ikke tar med søpla hvis de ser noe som ikke er riktig. Har opplevd det en gang en knute hadde gått opp, for eksempel. Gadd ikke risikere det. Men ja, jeg synes også det er frekt. Det koster jo ingenting å spørre.... Anonymkode: df2ad...3f8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Frekt, naboen kunne ikke vite at dere ikke skulle bruke plassen. Tar dere begge ansvar for buskene mellom tomtene? Hva gjorde du med posene etter at du tok dem ut? Kunne du ikke latt dem være? Anonymkode: 5cbd4...02b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja.... Mer konkret hageavfall pakket i matavfallsposer. Hadde sett mange sånne i hagen til naboen, og jeg har ikke lagt dem der. Det var riktignok avfall fra buskene mellom tomtene våre, men jeg synes det er ganske frekt å bare putte poser i vår kasse uten å si noe. Det tar jo plass som vi kanskje hadde trengt, det kan jo ikke naboen vite. Anonymkode: df2ad...3f8 Kanskje de er lei av å måtte ta ansvar for avfallet mellom tomtene? Anonymkode: b69c3...dca
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Om det er mellom tomtene, og ikke på tomta til TS så kan han vel være så lei han vil? Er ikke TS sitt ansvar. Om man skal bruke andres søppelkasse, så må man spørre. jeg spurte naboen i fjor sommer da jeg visste de skulle være på ferie i 3 uker, og da var det greit for de. Har også latt andre få bruke når vi reiser bort... men hadde synes det var skikkelig frekt om noen gjorde det uten å spørre. Anonymkode: 8e240...ae9
Gjest Lucius Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Man spør selvfølgelig. Apropos annet frekt synes jeg når andre folk hiver ting i søppel- eller papirdunken fordi «den var beleilig». Flott! En rykende sigarettstump ned i papirdunken 🤦🏻♀️ Jeg burde få en idiotdunk i tillegg, for idioter.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 Ikke innafor. For noen uker siden var det noen som hadde puttet to fulle poser med glassflasker i min dunk for restavfall. Ble så ufattelig irritert, kan ikke forstå at folk gjør sånn? Det endte jo opp med å bli mitt problem og noe jeg måtte ta meg av (uten bil og 5 km til nærmeste glasscontainer). Anonymkode: 66897...990 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke innafor. For noen uker siden var det noen som hadde puttet to fulle poser med glassflasker i min dunk for restavfall. Ble så ufattelig irritert, kan ikke forstå at folk gjør sånn? Det endte jo opp med å bli mitt problem og noe jeg måtte ta meg av (uten bil og 5 km til nærmeste glasscontainer). Anonymkode: 66897...990 Så utrolig dårlig gjort. Kan man gjøre noe med det egentlig? Jeg har bil og 5 min til nærmeste container... men jeg synes det er så feil at jeg skal måtte ta arbeidet. Hadde jo ikke godtatt det om noen satte igjen en gammel vrakbil på eiendommen .. men kan man varsle noe sted eller ja... hva gjør man? Anonymkode: 8e240...ae9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Kanskje de er lei av å måtte ta ansvar for avfallet mellom tomtene? Anonymkode: b69c3...dca De står på vår tomt. Avtalen har i over 15 år vært at vi klipper dem inn mot egen tomt og bytter på å gjøre det i høyden. Rydder alltid når vi har gjort det, på begge sider. Og nå i vår har jeg kun drevet på vår side. Rart om det plutselig skulle gjøre at noen ble lei... Anonymkode: df2ad...3f8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Om det er mellom tomtene, og ikke på tomta til TS så kan han vel være så lei han vil? Er ikke TS sitt ansvar. Om man skal bruke andres søppelkasse, så må man spørre. jeg spurte naboen i fjor sommer da jeg visste de skulle være på ferie i 3 uker, og da var det greit for de. Har også latt andre få bruke når vi reiser bort... men hadde synes det var skikkelig frekt om noen gjorde det uten å spørre. Anonymkode: 8e240...ae9 Ja, jeg har også spurt nabo som jeg vet skulle være bortreist, og vedkommende var bare glad for det. Buskene står på vår tomt, men vi har hatt samme løsning med dem i over 15 år nå, uten problemer. Så jeg tror rett og slett naboen hadde plassmangel, ikke at h*n var lei.... Anonymkode: df2ad...3f8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Frekt, naboen kunne ikke vite at dere ikke skulle bruke plassen. Tar dere begge ansvar for buskene mellom tomtene? Hva gjorde du med posene etter at du tok dem ut? Kunne du ikke latt dem være? Anonymkode: 5cbd4...02b Ja, vi klipper på hver vår side, har gjort i alle år. Og rydder opp detbsom havner på motsatt side. Det morsomme her er jo at naboen har gått forbi hengeren vår, fylt med hageavfall, på vei til søppelspannet. Så posene kunne vært satt i hengeren. Jeg satte dem der da jeg tok dem ut av spannet.... Anonymkode: df2ad...3f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå