Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere sett problemer ved det?

Hos oss har det blitt en del gnisninger grunnet dette. For eksempel at en som har personalansvar for blant annet sin kjæreste også godkjenner timer etc. for denne og til og med dekker over at denne noen ganger sluntrer unna arbeidet eller ikke leverer det som kreves. Jeg forstår jo at det kan bli misnøye blant de andre da.

Anonymkode: 9ecc7...b1b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjærester kan ikke ha personalansvar eller godkjenne timelister etc, det blir veldig uryddig. Disse oppgavene må delegeres til andre. 

Anonymkode: 93c56...ed4

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjærester kan ikke ha personalansvar eller godkjenne timelister etc, det blir veldig uryddig. Disse oppgavene må delegeres til andre. 

Man kan, men man bør absolutt gjøre som du skisserer her.

Der jeg jobbet tidligere så byttet man personalansvarlig.

Hvis det er et gjentakende problem så må det tas med leder til lederen eller med HR.

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er dette et evig problem. Daglig krangling og rakking ned på hverandre. Dessverre ser ledelsen dette og gjør nada med problemet.

Ødelegger arbeidsmiljøet totalt og det burde ikke vært slik at samboere kan jobbe sammen. Greit at noen klarer det font, men hovedvekten gjør det ikke ( spesielt sett med andres øyne )

Anonymkode: 67063...786

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i en stor bedrift, og vi har mange par hos oss. Vi har også skilte par med felles barn. Vi er såpass store at vi har anledning til å plassere par i ulike avdelinger og ulike team. Hvis de mot formodning må jobbe i samme avdeling, vil de aldri bli satt sammen i samme team. Noe annet hadde ikke fungert

Anonymkode: 8358b...a53

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det ble gjort til slutt i dette tilfellet, men det tok altfor lang tid. Så akkurat timelisteproblematikken er ikke der nå, men det med å fullføre arbeid på vegne av den andre er der fortsatt.

AnonymBruker
Skrevet

Min siste arbeidsplass fikk dette problemet. Flere i samme fløy som fant hverandre og ble sammen. Vi jobber i grupper som rulleres, og disse som ble sammen krevde å få forskjellige grupper. Både i forhold og etter forholdet. Klart, for da hadde de blitt ekser ovenfor hverandre. Og disse kravene om sortering av personell skapte problemer for oss, ettersom man har ulik kvalitet i oss. 

Jeg skjønner ikke at de ønsker dette. Ikke drit der du spiser! Folk vet jo at slike ting ALLTID er problematisk. Om ikke med en gang, så blir det det etterhvert. Og så finner de hverandre og gjør det slutt som om at arbeidsplassen var en forbanna Tinder! 

Sykt irriterende! 

Anonymkode: 5902c...bc8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min siste arbeidsplass fikk dette problemet. Flere i samme fløy som fant hverandre og ble sammen. Vi jobber i grupper som rulleres, og disse som ble sammen krevde å få forskjellige grupper. Både i forhold og etter forholdet. Klart, for da hadde de blitt ekser ovenfor hverandre. Og disse kravene om sortering av personell skapte problemer for oss, ettersom man har ulik kvalitet i oss. 

Jeg skjønner ikke at de ønsker dette. Ikke drit der du spiser! Folk vet jo at slike ting ALLTID er problematisk. Om ikke med en gang, så blir det det etterhvert. Og så finner de hverandre og gjør det slutt som om at arbeidsplassen var en forbanna Tinder! 

Sykt irriterende! 

Anonymkode: 5902c...bc8

Heh ja, godt poeng. Én ting er når de er sammen, en annen ting er når det senere ryker😬

AnonymBruker
Skrevet

Bør man ikke holde slikt utenfor jobben? Spesielt om man jobber tett mener jeg da...

Anonymkode: 951b1...4a1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bør man ikke holde slikt utenfor jobben? Spesielt om man jobber tett mener jeg da...

Anonymkode: 951b1...4a1

Hva mener du, at man ikke bør bli sammen med noen på jobb evt. i så fall bytte jobb? Eller at man bør holde det privat og ikke et tema på jobb?

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det flere par og det er helt uproblematisk. Men man har ikke lov til å ha personalansvar for partneren sin. 

Anonymkode: 9880b...08f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg jobber i en stor bedrift, og vi har mange par hos oss. Vi har også skilte par med felles barn. Vi er såpass store at vi har anledning til å plassere par i ulike avdelinger og ulike team. Hvis de mot formodning må jobbe i samme avdeling, vil de aldri bli satt sammen i samme team. Noe annet hadde ikke fungert

Anonymkode: 8358b...a53

Samme her, både par og skilte par jobber i hver sine avdelinger. Må nesten organiseres slik, eller blir det fort mye rot..

Anonymkode: 563fe...b4b

AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på en skole med en mannlig og en kvinnelig avdelingsleder. De fant hverandre etterhvert, med alt dramaet som følger med når man som voksen og etablert i en familie plutselig heller velger en på jobb.

Og som ansatt ble det fryktelig vanskelig om man hadde et problem med den ene avdelingslederen, ettersom man dag i utgangspunktet skulle ta det med den andre. 

Nei, fant meg en annen skole jeg.

Anonymkode: 7f686...e6c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bedrifter bør ha nedfelt en policy på slikt. Hos oss hadde en far personalansvar for sønnen. Sistnevnte var litt skjør og nærtagen og da han kom med en sykemelding fordi han følte seg nedfor, sa faren at denne river jeg i stykker og så står du opp om morran og kommer deg på jobb, så grubler du ikke så mye. Slik sett fungerte det, det hadde ikke gått hvis det ikke var en sønn, men både parter og familie burde være atskilt på jobb. Dessverre har vi ikke en slik policy hos oss enda vi er over to hundre ansatte, veldig svakt av ledelsen. Det som ts beskriver kan ødelegge en hel arbeidsplass.

Anonymkode: a2997...a6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bedrifter bør ha nedfelt en policy på slikt. Hos oss hadde en far personalansvar for sønnen. Sistnevnte var litt skjør og nærtagen og da han kom med en sykemelding fordi han følte seg nedfor, sa faren at denne river jeg i stykker og så står du opp om morran og kommer deg på jobb, så grubler du ikke så mye. Slik sett fungerte det, det hadde ikke gått hvis det ikke var en sønn, men både parter og familie burde være atskilt på jobb. Dessverre har vi ikke en slik policy hos oss enda vi er over to hundre ansatte, veldig svakt av ledelsen. Det som ts beskriver kan ødelegge en hel arbeidsplass.

Anonymkode: a2997...a6b

Ja, det kan bli en sånn berøringsangst på ting. Og andre ledere vil heller ikke borti det. Kanskje du har et problem med en kollega men du kommer ikke til leder med det fordi du vet at de er sammen og tenker at hen vil ta kollegaens parti. Kanskje kollegaen ikke yter det den skal og det medfører merarbeid eller ulempe for deg, men det nytter ikke å ta det opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt sammen med min nærmeste kollega og ser ikke på det som noe stort problem. Vi jobber på samme nivå og har ingen personalansvar for hverandre. Forholdet er også hemmelig på jobb så vi slipper små stikk fra andre. På sikt vil mest sannsynlig en av oss bytte jobb. Syns heller ikke det er spesielt rart at folk finner hverandre på jobb. Det er jo ofte gjennom felles interesser du finner en partner, og mange som jobber med det samme har nettopp det. 

Anonymkode: 6c915...62e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har blitt sammen med min nærmeste kollega og ser ikke på det som noe stort problem. Vi jobber på samme nivå og har ingen personalansvar for hverandre. Forholdet er også hemmelig på jobb så vi slipper små stikk fra andre. På sikt vil mest sannsynlig en av oss bytte jobb. Syns heller ikke det er spesielt rart at folk finner hverandre på jobb. Det er jo ofte gjennom felles interesser du finner en partner, og mange som jobber med det samme har nettopp det. 

Anonymkode: 6c915...62e

Synes ikke det er rart sånn sett, nei. Man tilbringer mye tid og blir godt kjent. Om det ikke påvirker dem rundt på noen måte er det vel ikke et problem. Tråden handler vel kanskje sånn sett ikke om sånne som dere som holder forholdet hemmelig og det faktisk forblir hemmelig fordi ingen legger merke til noe.

AnonymBruker
Skrevet

Er flere par på jobb hos oss, og det er uproblematisk. De jobber på ulike avdelinger og møtes i pausene. Jobber på vgs. 

Utroskap derimot, er noe helt annet. 👿

Anonymkode: 8e7a4...954

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...