Gå til innhold

Hjelp! Vet ikke hvordan jeg skal si til kjæresten at jeg ikke liker å værme å passe vennen hans sin hund..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte passer kjæresten min en venn sin hund, søt liten hund. Men jeg er ikke veldig hunde person uansett om jeg klapper dem osv.

Når jeg er hos kjæresten og han passer hunden, klapper jeg dem og gir den litt kos men så går jeg til typen for og gi han oppmerksomhet også siden orker ikke å klappe, dulle med hunden hele tiden, veldig liten energetisk hund. Har også sagt til typen at jeg er ikke veldig begreistet og sove over vis hunden skal sove med oss i sengen. Da jeg sa til han at jeg vil ha/trenger litt space fra hunden som vil ha så mye oppmerksomhet hele tiden. 
henger bare 1-2 ganger i uken med typen så litt kjipt med en veldig oppmerksomhetssyk liten hund som skal være der ofte.. føler meg fæl over å si det sånt..

jeg vil ikke høres fæl ut heller, for snart er det sommer og må helt ærlig innrømme at jeg ønsker å gjør ting og gå turer osv med typen uten og dra med oss en hund.. som ikke er våres engang…  vet ikke hvordan jeg skal spørre han om at kanskje ikke den helgen passer osv når venninnen spør om pass. Problemet er at han allerede har sagt ja, men om jeg har lyst å være med å passe på, jeg vil være med typen min men ikke huden.. Vil jo at vi skal finne på noe uten og tenke over at vi må ha med oss hunden eller at vi ikke kan..

Anonymkode: fb558...e4c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan vel gå en tur sammen dersom hunden kan være litt inne på egenhånd?

Anonymkode: bd1f3...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dere kan vel gå en tur sammen dersom hunden kan være litt inne på egenhånd?

Anonymkode: bd1f3...b2e

Men hunden kan jo ikke være alene så lenge er tingen 

Anonymkode: fb558...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Forstår virkelig ikke at dette er et problem?! Med mindre han passer hunden hele tiden. 

Anonymkode: fc69e...d4a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dette kan ikke du bestemme.  Siden du bare "henger med typen 1-2 ganger i uken " så er dere kanskje ganske unge?  Jeg hadde nok valgt hund forann kjæreste da jeg var ung.  Syns du virker litt  "eiesyk" når du er sjalu på en hund, og det er ikke spesielt attraktivt.

Hva sier han når du sier at du ikke vil han skal passe hunden?

Anonymkode: 806f7...8e8

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva slags forhold dere har. Men med min kjæreste ville jeg sagt

"Du, det er noe som plager meg litt som jeg har gruet meg litt til å ta opp med deg. Jeg føler meg litt teitbsom sier det, men jeg liker ikke så godt at du nesten alltid passer xxx når vi er sammen. Jeg er ikke en veldig utpreget hundeperson og kan føle at xxx blir litt mye noen ganger selv om hun/han selvfølgelig er en søt hund. Jeg føler at vi da alltid må tilpasse oss hunden og planlegge rundt den selv om den ikke er vår/din engang og at det som sagt blir litt mye, og føles kjipt ut at vi ikke kan xxx og xxx fordi hunden ikke kan være hjemme alene"

Anonymkode: 0dd79...193

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet ikke hva slags forhold dere har. Men med min kjæreste ville jeg sagt

"Du, det er noe som plager meg litt som jeg har gruet meg litt til å ta opp med deg. Jeg føler meg litt teitbsom sier det, men jeg liker ikke så godt at du nesten alltid passer xxx når vi er sammen. Jeg er ikke en veldig utpreget hundeperson og kan føle at xxx blir litt mye noen ganger selv om hun/han selvfølgelig er en søt hund. Jeg føler at vi da alltid må tilpasse oss hunden og planlegge rundt den selv om den ikke er vår/din engang og at det som sagt blir litt mye, og føles kjipt ut at vi ikke kan xxx og xxx fordi hunden ikke kan være hjemme alene"

Postet litt fort. Skulle legge til at du kan spørre om han kanskje kunne prøvd å passe henne når dere uansett ikke har planer? Eller hørt med deg også i blant?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en hund! Og si meg: er du sjalu på et dyr? Ser virkelig ikke problemet med et dyr som han passer.

Anonymkode: 5a6a4...d96

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Værme..?

Anonymkode: 5afdd...9f7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Værme..?

Tror det skal være varme.

Anonymkode: 6affe...c75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Værme..?

Være med.

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Tror det skal være varme.

Anonymkode: 6affe...c75

Nei.

Anonymkode: 45cd6...f00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig problemstilling. Er det virkelig et problem at det er en hund tilstede? Er det vanskelig å ha med en hund på tur? Får du for lite oppmerksomhet når hunden er der? Jeg spør, fordi jeg klarer virkelig ikke å se problemet.

Anonymkode: b9f09...2b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

"Skal du treffe meg får det bli når bikkja ikke er hos deg! "

-Ferdig snakka!

Hilsen en som syns hunder er slitsomme, masete, hårete og lukter vondt, og ikke er redd for å innrømme det! 

Anonymkode: 5807d...cb9

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing og latterliggjøring.

- Rhodiola, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Hunden trenger selvsagt ikke være oppe i senga, akkurat den skjønner jeg. Da kan den heller ha sin hundeseng i nærheten.

Men jeg forstår ikke at en liten hund skal være et så stort problem for deg. Det virker nesten som du er sjalu på den, og at du ikke får all oppmerksomheten. Tror jeg ville ha reagert negativt på det om det var en kjæreste av meg som ikke tålte at jeg passet en venns hund av og til. Det er vel for at den skal slippe å være mye alene. Prøv å sett deg i hundens sted, den har ikke bedt om å være verken hos dere eller den vennen som har så dårlig tid til den. Synes synd på den.

Anonymkode: c1a65...f7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en ærlig sak at du ikke er hundeperson, men det skjønner han åpenbart ikke. Så det blir du nødt til å fortelle ham. I klartekst. Ikke pakk det inn i så mye verbal bobleplast at han tror du sier du elsker hunder. Og så må du altså følge opp på det du sier med handlinger. Vil du ikke sove i seng med hunden, så dra hjem (hvis han mener hunden skal sove i sengen). Har du sagt du ikke har lyst å passe hund denne helgen, så må du bli hjemme hvis han likevel sier ja til å passe hunden. Osv. 

Anonymkode: 0ae6a...095

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan si at det blir litt mye, og finne en løsning. Men jeg syns ikke du kan be ham avlyse en avtale han allerede har. Også må du tåle litt også tenker jeg.

Anonymkode: 5c5b4...1e5

AnonymBruker
Skrevet

Hva driver eieren til denne hunden med da støtt og stadig siden hunden må passes av andre så ofte? Burde ikke skaffe seg hund hvis man ikke har tid til den. 

Anonymkode: 65751...25b

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hva driver eieren til denne hunden med da støtt og stadig siden hunden må passes av andre så ofte? Burde ikke skaffe seg hund hvis man ikke har tid til den. 

Anonymkode: 65751...25b

Det er en annen sak, og er ikke relevant for problemstillingen. Ts er sjalu på hunden, helt uavhengig av hvem som eier den.

Anonymkode: a1583...b1b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å si at du ikke er et hundemenneske, og at dere kan treffes når han ikke har hunden. Det er jo ikke noe personlig mot han, det, så det bør han jo tåle.

En mistanke jeg får her er at hvis han har denne hunden "hele tiden" og har den i sengen, så skal du ikke se bort i fra at eier angrer på hundekjøpet, og at typen din kommer til å overta hunden permanent etterhvert. Da må han gjerne velge mellom dere?

Anonymkode: 4fcc1...029

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...