Gå til innhold

Vannmangel i Oslo, skal man droppe beplantning i år??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har riktignok bare en balkong men, jeg pleier å plante i kasser og krukker. Flere ganger i uken har jeg bier og humler liggende på balkongen som er helt energitomme. Jeg setter de da på blomstene også flyr de avgårde etter en stund, syntes det er koselig å "redde" dem. Foreløpig så har jeg bare stemorsblomst og pleier å sette andre sorter også rundt denne tiden. Men, nå som det er vannmangel så burde man kanskje ikke plante så mye? Hvis det blir en varm og tørr sommer så må jo disse blomstene vannes ofte. Men, insekter er jo viktige og de trenger denne beplantningen 🙄. Hva tenker dere andre?

Anonymkode: 284e8...281

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innafor. Behold kassene og plant som vanlig. Så er du heller sparsom med dusjinga osv. :smilyblomst: Insektene i byen trenger de grønne flekkene💚

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at vi trenger beplantning. Men vi kan vaske sengeklær litt mer sjeldent og vi kan skru av vannet mens vi pusser tennene.

Og hvis du er en av dem som spyler 10-20 liter vann rett ned i kummen for å få iskaldt vann, så kan du fint spare på det vannet og vannet plantene med det.

Anonymkode: 8223a...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Viktigere at de som har hage unngår å vanne plenen, men prioriterer å håndvanne kasser og potter. 
forrige sesong av garderners world hadde en episode om vannsparing som jeg har tatt mange tips fra 😊 anbefaler å se den 👍🏻

Anonymkode: a4d03...964

Skrevet

Samle regn når det regner. Vann med vannet du koker egg og grønnsaker i. Mange måter å gjenbruke vann.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Enig i at vi trenger beplantning. Men vi kan vaske sengeklær litt mer sjeldent og vi kan skru av vannet mens vi pusser tennene.

Og hvis du er en av dem som spyler 10-20 liter vann rett ned i kummen for å få iskaldt vann, så kan du fint spare på det vannet og vannet plantene med det.

Anonymkode: 8223a...160

Her kan man egentlig fylle på i en flaske og ha det i kjøleskapet, så trenger man ikke å spyle til det blir iskaldt hver gang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...