Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk vite i dag på ultralyd at vi venter tvillinger, mannen min har aldri ønsket tvillinger. Han ble rett og slett forbanna på meg?? Jeg kan da ikke noe for at det ble tvillinger, vi har to barn fra før av. Han mener å det å få tvillinger nå vil ødelegge søvnen hans osv når det kommer til jobb. Jeg har aldri ønsket meg tvillinger jeg heller men nå ble det vist tvilling-graviditet..

Anonymkode: 25c45...b32

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå vet ikke jeg akkurat hva han har sagt men… Han er nok ikke forbannet på deg, men skjønner at du lett kan føle det sånn. Kanskje ting kom litt feil ut? La han få noen dager så går det seg nok til?😊 Gratulerer med tvillinger!❤️❤️

Anonymkode: f7b24...369

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, jeg skjønner han så godt. Jeg var livredd for tvillinger selv. Jeg hadde seriøst vurdert abort om jeg hadde blitt gravid med det. Kunne jeg fjernet den ene, så hadde jeg gjort det, mens nå måtte jeg fjernet begge. Takk for den Ropstad! Uansett, det var heldigvis kun en her. Lykke til med valget! Det ordner seg nok uansett hva dere bestemmer dere for

Anonymkode: 831f3...f51

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gratulerer! Å ha tvillinger er fantastisk. Jeg sov dessuten langt bedre da jeg hadde små tvillinger enn da jeg hadde en baby. De hadde trygghet i hverandre. Ofte våknet jeg ikke opp til skrik om morgenen heller, men av fornøyelig pludring dem mellom. De kunne holde på slik ganske lenge før de "ropte" på meg. Myk start i forhold til hissige vræl. 

Bare det å kunne legge baby fra seg på gulvet når man trengte to hender møtte ofte protester da jeg hadde en baby. Tvillingene kunne derimot underholde hverandre i evigheter. 

Forstår det er en overraskelse, men det er ikke nødvendigvis en negativ overraskelse angående søvn og stress. 😊

Endret av Trolltunge
  • Liker 5
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Gratulerer! Å ha tvillinger er fantastisk. Jeg sov dessuten langt bedre da jeg hadde små tvillinger enn da jeg hadde en baby. De hadde trygghet i hverandre. Ofte våknet jeg ikke opp til skrik om morgenen heller, men av fornøyelig pludring dem mellom. De kunne holde på slik ganske lenge før de "ropte" på meg. Myk start i forhold til hissige vræl. 

Bare det å kunne legge baby fra seg på gulvet når man trengte to hender møtte ofte protester da jeg hadde en baby. Tvillingene kunne derimot underholde hverandre i evigheter. 

Forstår det er en overraskelse, men det er ikke nødvendigvis en negativ overraskelse angående søvn og stress. 😊

Takk for svar, var veldig fint å høre å ga meg litt ro i sjela. Skjønner det kom som et sjokk for han, men kanskje litt hormoner hos meg som gjorde det kanskje litt værre enn det egentlig var❤️

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå vet ikke jeg akkurat hva han har sagt men… Han er nok ikke forbannet på deg, men skjønner at du lett kan føle det sånn. Kanskje ting kom litt feil ut? La han få noen dager så går det seg nok til?😊 Gratulerer med tvillinger!❤️❤️

Anonymkode: f7b24...369

Ja, kanskje lurt å gi han tid… Kommer vel oftes som et sjokk å høre at det er to🫢

AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer❤❤ Tvillinger er helt fantastisk. Du kan bare glede deg. Det blir hektisk men du kommer til å kose deg mye. Velkommen i tvilling gjengen ❤❤ 

Anonymkode: 7bd5b...6aa

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gratulerer❤❤ Tvillinger er helt fantastisk. Du kan bare glede deg. Det blir hektisk men du kommer til å kose deg mye. Velkommen i tvilling gjengen ❤❤ 

Anonymkode: 7bd5b...6aa

Begynner å glede meg mer og mer som jeg ser på ultralyd-bildene❤️ tusen takk, blir nok veldig stas, de her i huset er tenåringer så blir fint for tvillingene å ha hverandre i oppveksten

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Begynner å glede meg mer og mer som jeg ser på ultralyd-bildene❤️ tusen takk, blir nok veldig stas, de her i huset er tenåringer så blir fint for tvillingene å ha hverandre i oppveksten

Høres perfekt ut egentlig. En ville fort blitt som et enebarn, og det er faktisk mye enklere når det er to barn som har hverandre. Det er dobbelt opp med bleier da. Noe annet kan man ikke påstå. 😆

Jeg fikk et lurt råd om å amme begge etter klokken, om så bare ene ga uttrykk for å være sulten. Hadde dobbel ammepute, og ene sov gjerne når jeg la til brystet, men spiste likevel. På den måten kom både de og jeg inn i samstemt rutine, og man må ikke opp dobbelt så mange ganger. 

Dette tror jeg dere begge vil se tilbake på og lure på hvorfor dere ønsket bare en, og følte fortvilelse ved at det var to. Å få tvillinger er dobbel glede, og fordeler ved det veier opp for ekstra arbeid. ❤❤

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer fra enda en tvillingmamma!! Tvillinger er en GAVE, og det hadde jeg aldri trodd da jeg sto i din situasjon for noen år siden. Som skrevet over: de sov langt bedre enn førstemann da de sov sammen siden fødsel, og hadde alltid selskap i hverandre slik at jeg kunne (og kan) sitte i sofaen og drikke kaffe relativt lenge uten at de trengte meg. Jeg synkroniserte de fra starten (godt hjulpet av rutinene fra nyfødt intensiv), så de spiste og sov samtidig. 
Tro meg, jeg (og mannen) var livredd da vi fant ut at jeg bar på tvillinger, nå ville jeg aldri vært det foruten og synes synd på alle som «bare» får en om gangen og går glipp av denne opplevelsen. Det er som å være medlem av en hemmelig klubb, og du skal være hjertelig velkommen❤️❤️

Anonymkode: 0f1cf...212

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (15 timer siden):

Høres perfekt ut egentlig. En ville fort blitt som et enebarn, og det er faktisk mye enklere når det er to barn som har hverandre. Det er dobbelt opp med bleier da. Noe annet kan man ikke påstå. 😆

Jeg fikk et lurt råd om å amme begge etter klokken, om så bare ene ga uttrykk for å være sulten. Hadde dobbel ammepute, og ene sov gjerne når jeg la til brystet, men spiste likevel. På den måten kom både de og jeg inn i samstemt rutine, og man må ikke opp dobbelt så mange ganger. 

Dette tror jeg dere begge vil se tilbake på og lure på hvorfor dere ønsket bare en, og følte fortvilelse ved at det var to. Å få tvillinger er dobbel glede, og fordeler ved det veier opp for ekstra arbeid. ❤❤

Veldig sant, i dag så fortalte mannen helt selv til familie og kollega at det var tvillinger, de var nok spente. Fikk bare positivt tilbake melding så tror han har latt det sunket litt inn og gleder seg litt mer nå. Mange som sa at det er fint at det ble tvillinger så de hadde hverandre igjennom oppveksten ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gratulerer fra enda en tvillingmamma!! Tvillinger er en GAVE, og det hadde jeg aldri trodd da jeg sto i din situasjon for noen år siden. Som skrevet over: de sov langt bedre enn førstemann da de sov sammen siden fødsel, og hadde alltid selskap i hverandre slik at jeg kunne (og kan) sitte i sofaen og drikke kaffe relativt lenge uten at de trengte meg. Jeg synkroniserte de fra starten (godt hjulpet av rutinene fra nyfødt intensiv), så de spiste og sov samtidig. 
Tro meg, jeg (og mannen) var livredd da vi fant ut at jeg bar på tvillinger, nå ville jeg aldri vært det foruten og synes synd på alle som «bare» får en om gangen og går glipp av denne opplevelsen. Det er som å være medlem av en hemmelig klubb, og du skal være hjertelig velkommen❤️❤️

Anonymkode: 0f1cf...212

Kommer nok som et sjokk å høre at det er 2 stykker😂 Vi ble enormt sjokka siden det ikke ligger noe tvilling i familiene våre. Men har nok med alderen, er 34 år nå og fikk første barnet når jeg var 17 år. 

Tusen takk, gleder meg veldig nå❤️ 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...