Gå til innhold

Sykmeldt & fysioterapi…

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal ikke fysioterapeuter prioritere sykmeldte? Har plager i nakke/skulder som gjør at jeg er sykmeldt, fått behandling tidligere (noen mnd siden) men får ikke time nå 🤔 

Anonymkode: a9fb2...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ingen som vet?☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lange køer, og så lenge det ikke er akutte ting så må du nok vente på lik linje som alle andre😊 eventuelt kan du gå til en helprivat fysioterapeut, da kan du nok få time på veldig kort tid.

Anonymkode: 69a94...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lange køer og flere måneders ventetid hos mange offentlige fysioterapeuter, så de må prioritere innenfor de prioriterte gruppene, også. Alle må ikke vente like lenge, men der jeg går er det nyopererte innenfor enkelte pasientgrupper, pluss barn som kommer aller først. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal ikke fysioterapeuter prioritere sykmeldte? Har plager i nakke/skulder som gjør at jeg er sykmeldt, fått behandling tidligere (noen mnd siden) men får ikke time nå 🤔 

Du må nesten bare begynne år Inge rundt dersom «din» behandler ikke har tid til deg. På kommunens sider finner du alle som har avtale. Begynn på topp eller bunn, og ring til noen har time. :) 

Alternativt kan du, som nevnt over, betale alt selv. Da får man gjerne time innen en uke eller to.

Problemet, gitt at plagene dine ikke er helt generisk lette å behandle, er at fysioterapeuter som absolutt alle andre yrker har gode og mindre gode og helt elendige utøvere innen faget. Så har noen ledig time i morgen blir man jo unektelig skeptisk. At de har mye å gjøre er et tegn på kvalitet. 

Og en god fysioterapeut løser problemer en dårlig en ikke finner ut av. En utmerket fysioterapeut er den billigste av alle, uavhengig av timespris. Hen har nemlig så mange kunder at hen aldri vil finne på å lure deg til å komme igjen ofte for å melke deg for penger. Noe dårlige gjør som rutine.

Anonymkode: ed539...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (10 minutter siden):

Det er lange køer og flere måneders ventetid hos mange offentlige fysioterapeuter, så de må prioritere innenfor de prioriterte gruppene, også. Alle må ikke vente like lenge, men der jeg går er det nyopererte innenfor enkelte pasientgrupper, pluss barn som kommer aller først. 

Det skjønner jeg, men når jeg allerede er «innenfor» hos en behandler, så trodde jeg man ble prioritert deretter og spesielt når sykmelding er i gang også…Takk for svar. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det skjønner jeg, men når jeg allerede er «innenfor» hos en behandler, så trodde jeg man ble prioritert deretter og spesielt når sykmelding er i gang også…Takk for svar. Ts

Ja, hvis man allerede er under behandling pleier det jo å være annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du må nesten bare begynne år Inge rundt dersom «din» behandler ikke har tid til deg. På kommunens sider finner du alle som har avtale. Begynn på topp eller bunn, og ring til noen har time. :) 

Alternativt kan du, som nevnt over, betale alt selv. Da får man gjerne time innen en uke eller to.

Problemet, gitt at plagene dine ikke er helt generisk lette å behandle, er at fysioterapeuter som absolutt alle andre yrker har gode og mindre gode og helt elendige utøvere innen faget. Så har noen ledig time i morgen blir man jo unektelig skeptisk. At de har mye å gjøre er et tegn på kvalitet. 

Og en god fysioterapeut løser problemer en dårlig en ikke finner ut av. En utmerket fysioterapeut er den billigste av alle, uavhengig av timespris. Hen har nemlig så mange kunder at hen aldri vil finne på å lure deg til å komme igjen ofte for å melke deg for penger. Noe dårlige gjør som rutine.

Anonymkode: ed539...20a

Takk for svar. Jeg har hatt endel behandlinger allerede så «min» terapeut er godt kjent med mine plager. Kjedelig å måtte starte helt på nytt, og derfor lurte jeg om de er «pliktig» til å prioritere eller om jeg bare må vente…Får bare høre hva som er realistisk ventetid og vurdere deretter. Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ullvott skrev (Akkurat nå):

Ja, hvis man allerede er under behandling pleier det jo å være annerledes. 

Ja var det jeg tenkte på - kjedelig å starte på nytt liksom..ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får stort sett bare beskjed om å bestille en vanlig privat time da de som er subsidiert har lange ventelister. Har ringt alle og det er kun en som tar meg inn på subsidiert time og han er ikke flink. Jeg skal bestille hos helprivat fysio, heller ha en gang i måneden fast hos en som er flink enn to ganger i uka hos en som er dårlig.

Anonymkode: e0cc8...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der jeg går prioriteres de som har hatt brudd med operasjon. Ellers kjempelang ventetid. 

Anonymkode: 03f21...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...