Gå til innhold

To barn, hund, katt. Vasker dere hele huset ukentlig? Evt hvor ofte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg mener vaske mener jeg: 

- støvtørk

- støvsuge 

- vaske alle gulv 

- skifte på senger 

- vaske alle kjøkken benker

- vaske toalett,  vask og dusj

- evt speiler og glassdører etc.

Anonymkode: 25826...260

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

2 voksne, ingen barn, to katter.

Støvtørk: 1 gang per uke

Støvsuge: 4 ganger per uke

Vaske alle gulv: 1 gang per uke

Skifte på senger: 1 gang per uke

Vaske alle kjøkken benker: Daglig og ved behov

Vaske toalett,  vask og dusj: Vask og toalett 1-2 ganger i uka, dusjen hver 3. uke

Speiler og glassdører: Speil på bad 1 gang per uke, speildører 3-4 ganger i året.

Anonymkode: 0d0f2...f4f

Gjest Ghostface
Skrevet

Trodde det var vanlig å vaske en gang i uka med eller uten dyr ...

Skrevet

Støvsuger annenhver dag, hver dag i røyteperioder.

Kjøkkenbenk flere ganger om dagen.

Tørker av flatene på badet hver dag, dusj og badekar tar jeg når jeg tar hårkur, 3-4 dager i uken. 

(Badene som er i mindre bruk, noe sjeldnere. Men forventer at det ikke ligger støv på flater, og toalett skal skinne uansett.)

Sengetøy en gang i uken, eller oftere ved behov. (Sykdom, da bytter jeg ofte)

Vasker klær hver dag.

Vasker man litt hele tiden, og holder det ryddig, har man konstant strøkent hjem.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

- støvtørk

- støvsuge 

- vaske alle gulv 

- skifte på senger 

Alle vasker vel huset ordentlig en gang i uka, minst? 

Jeg har verken hund, katt eller barn - og jeg gjør alle de tingene minst 1 gang i uka. Blir ting skittent eller veldig støvete o.l vasker jeg selvfølgelig mer enn 1 gang i uka. Det kan være alt fra toalettet, servanten på badet, kjøkkenet etc.. Kjøkkenet må vaskes daglig (ikke gulv og kjøleskap). Dette er normal hygiene. 

Anonymkode: 1f033...ac3

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (17 minutter siden):

Støvsuger annenhver dag, hver dag i røyteperioder.

Kjøkkenbenk flere ganger om dagen.

Tørker av flatene på badet hver dag, dusj og badekar tar jeg når jeg tar hårkur, 3-4 dager i uken. 

(Badene som er i mindre bruk, noe sjeldnere. Men forventer at det ikke ligger støv på flater, og toalett skal skinne uansett.)

Sengetøy en gang i uken, eller oftere ved behov. (Sykdom, da bytter jeg ofte)

Vasker klær hver dag.

Vasker man litt hele tiden, og holder det ryddig, har man konstant strøkent hjem.

Haha jobber du?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Haha jobber du?

Ja? Jeg vokste opp i strøkent hjem, med arbeidende foreldre. Og forventer at det skal være slik.

Du kan tørke av flater på badet når du pusser tennene, og det tar to minutter å vaske nylig vaska dusjvegger.

Husarbeid skal gjøres konstant, ikke i skippertak.

Men så nekter jeg bo i rot og møkk.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

3 barn, katter, ingen hund:

- støvtørk - omtrent aldri? Har ingen "nips-hyller" eller andre store støvsamlere. 

- støvsuge - ca daglig på stue/kjøkken/gang, litt sjeldnere på soverom, en gang i måneden i kjelleren

- vaske alle gulv - ALLE gulv samtidig (220 kvm) skjer ikke. Oppholdsrom 1-3 ganger ukentlig etter behov, soverom en gang i måneden omtrent?

- skifte på senger - mye oftere om sommeren enn om vinteren! Om vinteren kan det gå en måned eller to... sover jo med full pysj hele familien, og kattene på "sitt" teppe på stua. Skifter selvfølgelig etter sykdom. Om sommeren kan det bli flere ganger i uka om det er skikkelig varmt. 

- vaske alle kjøkkenbenker - daglig, når jeg først driver med noe annet der (lager mat, kaster søppel, tar inn/ut av maskina..)

- vaske toalett,  vask og dusj - toalett flere ganger i uka, vask og dusj litt for sjelden

- evt speiler og glassdører etc. - når de har synlig søl eller støv

Anonymkode: 8635d...017

AnonymBruker
Skrevet

2 voksne, 2 bhgbarn, 1 liten hund og 1 katt: 

-støvtørk: når jeg ser det er veldig støvete. Men har ikke så mange ting som støver ned av verken møbler eller nips. 

- støvsuge: når vi ser det er behov. I perioder kan det være hver dag og andre ganger kan det gå flere uker mellom. Har en robotstøvsuger som vi prøver å huske på å sette på, men blir fort glemt eller ikke gjort fordi vi ikke har ryddet alle leker osv fra gulvet. 

- vaske alle gulv: sjeldent. Vasker flekker og søl. Hele gulvet i alle rom vil jeg nesten si skjer kanskje en gang i året?

- skifte på senger: 1-2 ganger i måneden. 

- vaske alle kjøkken benker:  flere ganger til dagen.

- vaske toalett,  vask og dusj: når vi ser det begynner å sette seg skit. Så det varierer alt fra hver dag til uker mellom. 

- evt speiler og glassdører etc: tar ofte speilet når jeg pusset tennene. Speilene og glassdører/vinduer blir fort skitne av tannkrem og håndavtrykk.

Anonymkode: 70957...e9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To hunder og to katter. Støvsuger, tørrmopper og vasker jevn og trutt hele uka. Ingen skippertak men prøver å ha det støvsugd før helga. Bruker vel en time hver dag i snitt på renhold, kjøkkenet tar jeg mens jeg lager middag.

Anonymkode: 814d5...448

AnonymBruker
Skrevet

To voksne, to bhg-barn, 1 katt. Jeg er ufør og partner jobber mye. Kommer aldri rundt 🤣😫

Støvtørk: 1 gang per mnd kanskje

Støvsuge: oppholdsrom: daglig med robotstøvsuger. Soverom ca 1 gang i uka

Vaske alle gulv: roboten gjør det innimellom. Varierer

Skifte på senger: Prøver å få skiftet annenhver uke. Ved tisseuhell skiftes det uansett

Vaske alle kjøkken benker: Daglig og ved behov

Vaske toalett, vask og dusj: månedlig, av og til oftere. 

Speiler og glassdører: Veldig skjeldent 😅

Anonymkode: f11dd...729

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

- støvtørk

- støvsuge 

- vaske alle gulv 

- skifte på senger 

2 barn under 4 år, 2 langhårede katter her.

Støvtørk 1 gang i uka på det meste, og ellers ved behov (har små barn så går ofte over tv-benk, kjøkkenfronter o.l. daglig)

Støvsuger i stua og på kjøkkenet ca en gang om dagen (håndholdt elektrisk støvsuger), støvsuger soverom og resten av huset med mer kraftig støvsuger 1 - 2 ganger i uka.

Vasker gulvet stue/kjøkken/gang/bad 1 gang i uka, soverom og andre rom ca en gang i måneden.

Skifter på sengene en gang i uka.

Vasker alle kjøkkenbenker etter hvert måltid

Toalett ved behov, ellers en gang i uka. Dusjdører og badekar ca en gang annenhver uke.

Speil vasker jeg på badet når jeg går over der en gang i uka, har også et speil og glassdører i gangen som ærlig talt ikke får noe særlig oppmerksomhet 😛 kanskje 4 ganger i året (når det vises støv eller flekker)

Anonymkode: f5810...f6e

Skrevet

Tre barn og to hunder 

Støvsuger daglig

Tørrmopper daglig 

Vasker over servant og do daglig.

Gulv  ca to  ganger pr Uke 

Lister og støv,en gang pr uke 

Gjør du litt hver dag blir det ikke totalt kaos og uoverkommelige 👌😀

AnonymBruker
Skrevet

To voksne og en katt her.

Toalett: sprayer over ringen med en selvlaget rens av eddik, vann, og eteriske oljer daglig. Dorens ved behov, ellers full vask av toalett minst 1 g/uke. 

Dusj: 1-4 g/mnd. Skyller over dusj og dører etter hver bruk. 

Servant/vasken på badet: 1-2g/uke. 

Støv: Når det blir støvete, som regel 1g/uken når det støvsuges. 

Gulv: støvsuges ukentlig/oftere ved behov. Vasker så og si aldri da vi har parkett. Bad og ganggulv vaskes ukentlig. 

Kjøkken: daglig etter middag. Er litt nøye der, da kjøkkenet og kluter er bakteriebombe nr. 1. 

Bruker nesten kun milde produkter som er bra for helse og miljø som C-soaps, Änglamark, Neutral o.l. 

Anonymkode: c2e33...d4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...