Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier ut en fritidsbolig til et par som har bodd der i 5år. Jeg ville sette opp leien nå(ikke rørt den på disse årene) pga økte kostnader. Leietaker tilbyr seg å hjelpe meg å pusse opp leiligheten mot at jeg lar leien stå som den er. Jeg finnes ikke i handy, leiligheten trenger det, og mannen i paret er utdannet snekker. Det er snakk om sparkling og maling, bytting av lister og evt pusse opp trappen. Kan jeg si ja til dette? Eller er det egentlig arbeid som må skattes av? De gjør det for egen glede også naturligvis 

Anonymkode: 1c32b...404

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke noe problem i dette.

Har tidligere hatt leietakere som har pusset opp mot rabattert husleie uten at noen har kommentert dette. Så det at de pusser opp mot at husleien blir den samme er en vinn vinn situasjon for begge parter.

Bare sørg for at du er involvert i oppussingen så de ikke tar helt av. 

Anonymkode: 7b2c5...bf7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du er klar over reglene for justering av leie? At du ikke bare tenker at du vil sette den opp med en tusenlapp? 

Anonymkode: 0c68c...b07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Regner med at du er klar over reglene for justering av leie? At du ikke bare tenker at du vil sette den opp med en tusenlapp? 

Anonymkode: 0c68c...b07

Hvilke regler sikter du til? Jeg har som sagt ikke rørt leien på 5 år. Kan vel regulere etter kpi eller markedet.

Anonymkode: 1c32b...404

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blandet husleie. Men takket ja til å pusse opp for avtalt pris, og så betalt ham for arbeidet.

Det vil på en måte tilsvare like goder for dere begge. Men likevel, jeg synes dette er å ha mer kontroll. 

Anonymkode: 9ee89...97f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...