AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #41 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Absolutt ikke! Samme stilling som meg. Ikke sjef, ikke assisterende. Anonymkode: f0250...0f7 Ingen fadderfunksjon? Anonymkode: 18f5e...3b1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #42 Skrevet 5. mai 2022 Litt vanskelig denne, for om du faktisk har så mange forbedringspotensialer, hvorfor ikke benytte seg av hennes tips. Ellers synes jeg du ikke skal ha så berøringsangst. Bare å si at du fremoverrettet ikke uoppfordret ønsker hennes syn på dine forbedringspotensialer. At du har en leder Anonymkode: 77489...177
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #43 Skrevet 5. mai 2022 lillevill skrev (33 minutter siden): Hun sier ikke hei, og har kuttet ut samtaler med deg, så kan det være at dere ikke har noe særlig god kjemi, og at hun ikke liker deg eller bærer nag av en eller annen grunn? Jeg har en slik kollega, som bærer nag og er langsur og ikke kommer seg videre ut av følelsene sine. hun bryr seg ikke om å være profesjonell heller så hun vil heller vere sur. Er det litt sånn? Kansje du trenger å sette deg i respekt? Nei ikke helt. Hun gjør jobben sin. Hun er ikke direkte sur. Men bare ikke sånn varm og imøtekommende. Jeg har ikke gjort henne noe. Hun virker heller ikke konkurrerende. Hun virker ikke som en type som må hevde seg. Hun er heller ikke en typisk leder, som tar veldig kontroll og er frempå. Jeg bare liker henne ikke helt lenger. Og jeg klarer ikke å fatte hvorfor noen gidder å bry seg med absolutt alt. Isåfall ikke små ting som alle gjør. Anonymkode: f0250...0f7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #44 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg bare liker henne ikke helt lenger. Og jeg klarer ikke å fatte hvorfor noen gidder å bry seg med absolutt alt. Isåfall ikke små ting som alle gjør. Helt ærlig, hun høres meget irriterede ut. hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å enten bare si direkte i fra etter en meningsløs kritikk (eks ikke sett kaffekoppen her) med: Takk for din mening, kjapt spørsmål, føler du selv at du hakker på meg eller er det ubevist? Ellers så hadde jeg en slik kollega tidligere, som hakket på meg på alt. Det "løste" jeg med at hver gang hun åpna kjeften så stoppa jeg arbeidsoppgaven hun kritiserte, slapp alt å sa: Ok du kan gjøre det da, siden jeg bare gjør feil. (å så bare GÅ) Hun gjorde det to ganger før hun lærte. Ellers så får du ta det til leder, å være såpass streng i at; Enten ber du henne slutte å korrigere meg, eller slutte å prate til meg i det hele tatt, takk. Lykke til, hun høres grusom ut, Anonymkode: 9eb4b...788 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #45 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Helt ærlig, hun høres meget irriterede ut. hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å enten bare si direkte i fra etter en meningsløs kritikk (eks ikke sett kaffekoppen her) med: Takk for din mening, kjapt spørsmål, føler du selv at du hakker på meg eller er det ubevist? Ellers så hadde jeg en slik kollega tidligere, som hakket på meg på alt. Det "løste" jeg med at hver gang hun åpna kjeften så stoppa jeg arbeidsoppgaven hun kritiserte, slapp alt å sa: Ok du kan gjøre det da, siden jeg bare gjør feil. (å så bare GÅ) Hun gjorde det to ganger før hun lærte. Ellers så får du ta det til leder, å være såpass streng i at; Enten ber du henne slutte å korrigere meg, eller slutte å prate til meg i det hele tatt, takk. Lykke til, hun høres grusom ut, Anonymkode: 9eb4b...788 Jeg må se hva jeg gjør. Men jeg har tenkt en del på henne i dag men vil jo ikke det! Jeg blir irritert av tanken på henne. Jeg synes hun er så frekk! Er det ikke veldig frekt å pirke på folk slik? Jeg opplever det ikke med noen som helst andre, og jeg er såpass redd for å fremstå bedrevitende at jeg sier aldri til andre hvordan de skal gjøre ting. Bare hvis de spør. Nå er jeg den ferskeste der også, men jeg liker ikke å gå rundt og si til folk med mindre noe er virkelig feil. Altså hvorfor gidder hun? Anonymkode: f0250...0f7 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #46 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen fadderfunksjon? Anonymkode: 18f5e...3b1 Er det vanlig i en jobb? Har aldri blitt fortalt at hun er noe spesielt. Anonymkode: f0250...0f7
Festlig Skrevet 5. mai 2022 #47 Skrevet 5. mai 2022 Jeg tror hun ser på deg som en trussel eller rival . Neste gang så spør du vennlig, men bestemt om hun har noe å utsette på arbeidet ditt, og eller om hun har noen problemer med deg. Da må hun svare og stå for det senere også 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #48 Skrevet 5. mai 2022 Festlig skrev (23 minutter siden): Jeg tror hun ser på deg som en trussel eller rival . Neste gang så spør du vennlig, men bestemt om hun har noe å utsette på arbeidet ditt, og eller om hun har noen problemer med deg. Da må hun svare og stå for det senere også Jeg kan bare ikke se hvor jeg er en en trussel. Jeg har lett for å spørre og ting må ofte repeteres noen ganger før jeg glemmer det. Særlig ting som jeg ikke gjør sø ofte. Jeg gjør ikke jobben bedre enn henne og det er en jobb som ikke krever høy utdannelse. Anonymkode: f0250...0f7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #49 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg kan bare ikke se hvor jeg er en en trussel. Jeg har lett for å spørre og ting må ofte repeteres noen ganger før jeg glemmer det. Særlig ting som jeg ikke gjør sø ofte. Jeg gjør ikke jobben bedre enn henne og det er en jobb som ikke krever høy utdannelse. Anonymkode: f0250...0f7 Nei, det er hun som kan føle det. Det kan være at hun er redd gor atcdu skal bli bedre likt enn henne, at du er dyktig, at du er yngre og penere, kan være flere grunner til at hun har oppført seg sånn. Som regel henger det sammen med hennes selvtillit og selvfølelse. Du har ikke gjort noe galt, men du har lov å stille spørsmål ved denne irrasjonelle oppførselen hennes Anonymkode: d6658...a2d 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #50 Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 18.28): Har en kollega som er yngre enn meg som har jobba der mye lenger enn meg. Nå er jeg ikke helt ny lenger, så jeg kan det meste. Men greia med henne er at det virker som hun ikke klarer å være i nærheten av meg uten å kritisere noe. Hun er den ENESTE av kollegaene mine som gjør sånn. Hun kritiserer aldri de andre. I dag så konfronterte hun meg om noe som jeg hadde gjort for en stund siden, som jeg selv ikke ser som noe problem, og ingen andre har sagt heller. For et par uker siden så spurte hun om det var jeg som hadde gjort en oppgave og det var det ikke. Så spurte jeg hvorfor hun lurte og hun bare «bare lurte». Følte nesten at hadde det vært meg så hadde hun sagt at det var noe feil. Men når det var hun andre så var det liksom greit. Føler ikke det er noe mobbing eller misunnelse heller. Hun er ikke populær og snakkesalig så det er heller ikke en narsissist som prøver å tråkke meg ned. Det jeg synes er vanskelig med sånne situasjoner er at jeg ikke vet hvor langt jeg skal la det gå før jeg sier noe tilbake. Og hvordan jeg skal si det. Jeg er redd for å fremstå aggressiv. Hva tror dere det er som er grunnen til dette? Og er det ikke litt rart når det er BARE hun som gjør det? Anonymkode: f0250...0f7 Uutholdelig med sånne belærende folk som behandler arbeidskolleger som barn, og som aldri kan holde kjeft. Spesielt irriterende er den skinhellige understrekningen at «jeg bare sier dette for at alle skal bli bedre»! Herregud så slitsomt, men det finnes minst én besserwisser i ethvert arbeidsmiljø. Anonymkode: a2cb0...b45 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #51 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, det er hun som kan føle det. Det kan være at hun er redd gor atcdu skal bli bedre likt enn henne, at du er dyktig, at du er yngre og penere, kan være flere grunner til at hun har oppført seg sånn. Som regel henger det sammen med hennes selvtillit og selvfølelse. Du har ikke gjort noe galt, men du har lov å stille spørsmål ved denne irrasjonelle oppførselen hennes Anonymkode: d6658...a2d HUN er yngre. Anonymkode: f0250...0f7
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #52 Skrevet 6. mai 2022 Du har fått mange gode tips i tråden, spesielt i et innlegg på forrige side. Forhold deg rolig og bare spør henne om disse tilbakemeldingene hun stadig gir deg. Håper du slår fra deg spørsmålene om HVORFOR hun ser på deg som en trussel. Hadde selv en sånn kollega og det var ikke noe poeng i å spekulere på HVORFOR. Hun var kritisk til meg okke som. Anonymkode: 57618...e04
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #53 Skrevet 25. mai 2022 Jeg vurderer seriøst å sende Mail til sjefen. I dag var vi alene sammen og jeg føler stemningen bare blir anstrengt, verre og verre. Hun er den ENESTE jeg har disse problemene med. Når jeg er med absolutt alle andre så skjer ingenting mens hun finner hver minste ting. For eksempel, vi skal altid forberede til neste som skal ha vakt og siden det var stille rett før jeg var ferdig begynte jeg å forberede. Jeg startet 10 minutter «for tidlig» og dette måtte hun påpeke. Vi gjør det alltid, vi andre hvis det er tid for det, fordi det hender seg det kan oppstå ting sånn akkurat når vi skal og da blir vi for sene. Så skulle vi sammen gjøre noe, og da sa hun bare «du kunne i det minste ha......» altså, en veldig liten ting som var rett ved henne, jeg tok meg av både hennes og min forberedelse slik at hun kunne gjøre andre nødvendige oppgaver hun måtte, men så velger hun altså å se den ENE enkle tingen jeg ikke gjorde. Så gjør jeg bare meg selv ferdig og stikker derfra, mens hun selv presterer å senke noen andre... Alle de andre er alltid blide og gjør ikke noe nummer ut av ting. Altså hun virker så sur at jeg nesten bare vil maile og skrive at jeg unngår å jobbe med henne så langt det lar seg. Jeg vil jo ikke skape noe splid og gjøre det vanskelig for sjefen å heller. Men hun er da så potte sur at jeg synes det er direkte uhyggelig å jobbe med henne! Så, når det er bare en person som holder på sånn, hvem er det noe «galt» med da? Jeg håper virkelig hun slutter snart! Hun er ikke slik mot andre heller. Jeg klarer ikke å forstå hva det er. Vi har aldri kranglet. Hun ble bare gradvis mer og mer kald og hun hilser ikke til meg en gang. Jeg hilser til henne da i tilfelle hun kanskje bare ikke mene så mye med det og for å ikke lage stemningen enda verre.. men ærlig talt.. Anonymkode: f0250...0f7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #54 Skrevet 25. mai 2022 lillevill skrev (På 5.5.2022 den 12.45): Hun sier ikke hei, og har kuttet ut samtaler med deg, så kan det være at dere ikke har noe særlig god kjemi, og at hun ikke liker deg eller bærer nag av en eller annen grunn? Jeg har en slik kollega, som bærer nag og er langsur og ikke kommer seg videre ut av følelsene sine. hun bryr seg ikke om å være profesjonell heller så hun vil heller vere sur. Er det litt sånn? Kansje du trenger å sette deg i respekt? Ja jeg trenger å sette meg i respekt. Men det er vanskelig uten å virke aggressiv. Hun er vel profesjonell.. for hun kjefter ikke høylytt, gjemmer seg og sånn. Hun gjør alt hun skal. Men nå ser jeg henne ikke hele tiden da.. men hun har ingentin grunn til å være sur på meg. Anonymkode: f0250...0f7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #56 Skrevet 26. mai 2022 O.G. skrev (5 timer siden): Ta igjen med samme mynt? Joa... men det vil resultere krangling og dårlig stemning. I går når jeg feks forberedte for neste vakt, så sa hun at jeg ikke trengte å gjøre det før kl xx. Så sa jeg bare at jeg gjorde nå fordi jeg har tid og at hvis det i verste fall blir forandring så ordner jeg det. Så himlet hun litt med øynene, så liksom bare oppgitt ut og gikk. HVIS du vil, kan du jo legge kort på oss 😅 Jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor noen vil oppføre seg så rævva, når jeg ikke har gjort henne noe. Hun virker bare generelt sur, bare på meg. Anonymkode: f0250...0f7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #57 Skrevet 26. mai 2022 Når hun kritiserer deg for å begynne forberedelser til nestemann for tidlig. Si til henne: Hvorfor kritiserer du meg for dette? Det er vel ett fett om jeg starter kl x eller kl x? Når hun påpeker at du ikke gjorde alle nødvendige forberedelser for henne, si: Neste gang tar jeg ikke dine forberedelser i fare for å gjøre noe feil. osv osv. overse henne og spør alltid om hun virkelig synes det er verdt å pirke på små, ubetydelige ting. Anonymkode: 57618...e04 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #58 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Når hun kritiserer deg for å begynne forberedelser til nestemann for tidlig. Si til henne: Hvorfor kritiserer du meg for dette? Det er vel ett fett om jeg starter kl x eller kl x? Når hun påpeker at du ikke gjorde alle nødvendige forberedelser for henne, si: Neste gang tar jeg ikke dine forberedelser i fare for å gjøre noe feil. osv osv. overse henne og spør alltid om hun virkelig synes det er verdt å pirke på små, ubetydelige ting. Anonymkode: 57618...e04 Ja, kommer nok til å late som ingenting en stund til. Vet ikke hvordan jeg skal ta dette uten at jeg virker aggressiv. Jeg vet ikke engang hvor ille hun mener det. Men når hun velger å ikke snakke med meg og kun åpner kjeften når hun skal kritisere så må det jo være noe. Har hun problemer privat så Ok, men det har mange av oss og ikke jeg heller lar det gå seg utover folk på jobb. For å illustrere da. La oss si at vi skal slå av lysene til neste kommer. Så er hun rett ved siden av bryteren, mens hun legger på plass noe mens jeg skrifter (så ikke jeg står i veien for henne der når hun skal skifte) så ble hun sur fordi jeg ikke slo av lyset. Altså... det er då små ting. Anonymkode: f0250...0f7
Gjest O.G. Skrevet 26. mai 2022 #59 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joa... men det vil resultere krangling og dårlig stemning. I går når jeg feks forberedte for neste vakt, så sa hun at jeg ikke trengte å gjøre det før kl xx. Så sa jeg bare at jeg gjorde nå fordi jeg har tid og at hvis det i verste fall blir forandring så ordner jeg det. Så himlet hun litt med øynene, så liksom bare oppgitt ut og gikk. HVIS du vil, kan du jo legge kort på oss 😅 Jeg klarer bare ikke å fatte hvorfor noen vil oppføre seg så rævva, når jeg ikke har gjort henne noe. Hun virker bare generelt sur, bare på meg. Anonymkode: f0250...0f7 Hun bruker hersketeknikker, derfor må du speile henne. Hvis hun blir sur så spør du henne om hva som er galt? Tåler du ikke konstruktiv kritikk? Og nei, jeg skal ikke legge noe kort på dere.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #60 Skrevet 26. mai 2022 O.G. skrev (6 timer siden): Ta igjen med samme mynt? Herregud. er du 10 år eller Anonymkode: 5ab54...91d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå