Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er adoptert. Jeg har et utseende som skiller seg kraftig fra det norske. Jeg er blitt fortalt at jeg ser søt og pen ut, men jeg er liten og sped, og jeg eier ikke så mye selvtillit. Dessuten er jeg redd for at det er fordommer og skjult rasisme gjennom stereotypier. Jeg er fortsatt i 20-årene, er utdannet og har jobb. Vil dere som har erfaring med dating på nett mene at det er noe jeg bør prøve?

Anonymkode: d8485...5c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville rett og slett skrevet i profilen at du er adoptert. Da slipper du unna dem som ser etter en "underdanig" dame de kan utnytte, og gir inntrykk av at du har en stabil familie og et sikkerhetsnett av venner/bekjente dersom alt skjærer seg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips. Har laget side på Tinder, men det kommer mange "direkte" henvendelser. Vet ikke om det er smigrende eller noe annet, men det er noe helt nytt for meg å oppleve sånt.

AnonymBruker
Skrevet

God ide å faktisk skrive at du er adoptert, dersom du har asiatisk utseende. En del desperate norske menn tenker automatisk at asiatere er underdanige og kan brukes. Et forkastelig menneskesyn. 

At du får mange direkte (regner med at det er seksuelle) henvendelser, tyder bare på at mange menn på tinder er ute etter et ligg og ikke et forhold. Skriv i profilen din hvis du er ute etter forhold. 

Nå er det en stund siden jeg var på disse appene selv, men kanskje det finnes noe mer seriøst enn Tinder? 

Anonymkode: f461f...f4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 18.23):

Jeg er adoptert. Jeg har et utseende som skiller seg kraftig fra det norske. Jeg er blitt fortalt at jeg ser søt og pen ut, men jeg er liten og sped, og jeg eier ikke så mye selvtillit. Dessuten er jeg redd for at det er fordommer og skjult rasisme gjennom stereotypier. Jeg er fortsatt i 20-årene, er utdannet og har jobb. Vil dere som har erfaring med dating på nett mene at det er noe jeg bør prøve?

skriv at du ønsker å dele verdier ambisjoner og interesser i et parforhold 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for tips. Har laget side på Tinder, men det kommer mange "direkte" henvendelser. Vet ikke om det er smigrende eller noe annet, men det er noe helt nytt for meg å oppleve sånt.

Jeg er ikke adoptert, har skrevet tydelig at jeg kun søker seriøst. Tror vi alle får disse "direkte" henvendelsene fra menn som ikke gidder å lese eller mangler evne til å forstå uansett. Forsåvidt greit nok om dette er noe som skjer iblant, men for min del virker det som at det i hovedsak er denne typen menn på Tinder. Som om app´en er blitt anerkjent som en puleapp der det ikke finnes seriøse folk overhodet. Sinnsykt lei av det!

Til TS tenker jeg du bør ha noe innhold som sier noe om hvem du er hvis du ønsker det skal fremkomme at du er oppvokst i Norge. Hvilke skoler du har gått på kan ha betydning og også om du skriver "Kommer fra ..... (Bergen? Trondheim? Bygda?), men har bodd i Oslo siste ...... årene og trives godt!". Da viser du til opphav og at du kommuniserer godt på norsk. Bruk teksten for hva det er verdt og bruk gjerne humor om du ønsker det. Må innrømme jeg har lurt på noen menn, men når de ikke har noe tekst og heller ikke oppgir eget navn, skole eller arbeid har jeg tenkt det er synd for de om jeg mistolker og venstresveiper noe som kunne vært kompatibelt. Tenker de fint kunne ha skrevet noe som sa litt om identitet dersom noen (ihvertfall meg) lurer på dette. For meg er kommunikasjon og kultur viktig, og jeg matcher ikke ukritisk bare fordi jeg skal føle på viktigheten av ikke å diskriminere. Jeg kan fint møte et utvalg kjekkaser, men jeg velger fort bort menn jeg tenker kommunikasjonen kan bli trøblete med. Og generelt skal sies at jeg ikke lett matcher noen som helst med fullstendig tom bio. 

Anonymkode: c9e07...890

AnonymBruker
Skrevet

Skriv litt om deg selv i profilteksen ja. Du sier du har dårlig selvtillitt men det er viktig at du viser at du vet hvem du er og hva du vil.

Anonymkode: 50602...e27

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 18.23):

Jeg tror ikke dette er noen sak for de aller fleste. Adopterte er jo i mine øyne norske. Hadde i alle fall selv syntes du stilte på helt lik linje som ikke-adopterte. Dessverre finnes rasister, men du må bare blokke slike idioter. 

Det er også en del norske kvinner som har fordommer når de tror at alle menn som er sammen med asiatiske kvinner er det fordi de vil ha en som er underkuet. Jeg kjenner flere tilfeller hvor forholdet er helt normalt og likeverdig men hvor de møtes av fordommer, mest fra kvinner. En er født og oppvokst i Norge med thailandske foreldre, men folk tror mannen har "importert" henne. I et annet par er mannen norsk men vokst opp i Asia og møtt kona der på helt vanlig måte. En tredje norsk venn har asiatisk kone, men arbeidsfordelingen i hjemmet er som hos de fleste andre norske, og det er slett ingen som er underkuet. Parene hvor en er adoptert er naturligvis som andre norske par siden begge er vokst opp med norsk kultur. Ja, det finnes altfor mange tilfeller av utnytting og slikt, men å tro alle par hvor en har asiatisk opprinnelse er slik er også fordomsfullt.

Anonymkode: 23773...cca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...