Gå til innhold

Gutten begynte på lag i annen skolekrets- eneste på laget fra annen klasse, bør jeg få byttet lag? Har også begynt jobbe med "disse f

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For en tid tilbake ville barnet mitt begynne på en type ballspill. Han begynte der pga en venn fra bhg som tilhører annen skole går der. Sønnen min er eneste fra annen skolekrets, ALLE de andre tilhører samme klasse på annen skole. Jeg visste ikke dette da han begynte. 

De andre guttene henger på fritiden,  er del av samme bursdager og foreldrene kjenner hverandre. De har mye felles samtaletema under kamper og treninger.  Jeg føler ikke helt for å kræsje deres samtaler som eneste utenfor. Dette laget tilfører skole som er litt for langt å gå til for et barn og ikke naturlig at han går dit på fritiden. De andre bor i samme nabolag så å si. Han treffer de bare når han besøker bhg vennen, men dette er jo ikke nok for å være helt en del av gjengen.

NÅ har jeg senere tid begynt å jobbe som i dette området. Jeg har mye med familiene til de på laget via jobb. Jeg jobber bhglærer. Utrolig kjipt om jeg får en kjip sak med noen av de, og må treffe de via laget. Vi foreldrene er jo der på banen to ganger i uka. Kjenner også at jeg ønsker skille jobb og fritid.

Jeg prøver overtale Sønnen til å begynne på lag i samme skolekrets. Da kan vi foreldrene også bli kjent med foreldrene der.

Er dette rimelig og får jeg forståelse for disse tankene? Lagspill opptar mye tid. Jeg var dum som ikke tenkte på dette.

Anonymkode: de327...ebd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Visste heller ikke at mange småsøsken tilhører bhg jeg har fått jobb. Jeg ønsker være profesjonell med dem, og nå blir det jo sånn at jeg må ta med meg jobb personen jeg er inn i sønnens fritid. Jeg kan jo ikke avvise bhg på fritiden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er ukomfortabel med situasjonen ville jeg sagt til sønnen at dere skulle prøve aktiviteten i «egen skolekrets». Legg fram gode forklaringer for han: andre på hans skole som går der etc. Hvis han trives på det nye laget føler han kanskje at han var med på å ta avgjørelsen :)

Anonymkode: 633fd...79c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du er ukomfortabel med situasjonen ville jeg sagt til sønnen at dere skulle prøve aktiviteten i «egen skolekrets». Legg fram gode forklaringer for han: andre på hans skole som går der etc. Hvis han trives på det nye laget føler han kanskje at han var med på å ta avgjørelsen :)

Anonymkode: 633fd...79c

Han argumenter for at de ser han daglig og forstår naturligvis ikke den sammenhengen med at "han aldri blir en av laget" mtp at de andre går i samme klasse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...