AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Vi har en ganske streng skole som har masse regler rundt matpakker, men akkurat polarbrød kan jeg ikke huske at har blitt nevnt. Er det generelt ok? Ser jo i innholdsfortegnelsen at det har både sukker og sirup, men samtidig så føles det jo som "brød"... (Kresen unge, så normalt grovt/kneippbrød har vi prøvd lenge, uten hell.) Anonymkode: 32c4d...c1a
Hannah80 Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Vår skole er også strenge på nistepakken. Men her er polarbrød lov. Foreløpig i hvert fall🤭
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi har en ganske streng skole som har masse regler rundt matpakker, men akkurat polarbrød kan jeg ikke huske at har blitt nevnt. Er det generelt ok? Ser jo i innholdsfortegnelsen at det har både sukker og sirup, men samtidig så føles det jo som "brød"... (Kresen unge, så normalt grovt/kneippbrød har vi prøvd lenge, uten hell.) Anonymkode: 32c4d...c1a Ja polarbrød er ok! Havre eller fullkorn, ville ikke brukt det lyse! Anonymkode: 84122...0ab
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Har skoler regler for matpakker? Hvilket trinn pleier det gjelde til? 😳 Anonymkode: 220b2...d29 4 1
Ullvott Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 (endret) Den gule utgaven (hvete) er vel omtrent på linje med loff, men jeg regner jo ikke med at dere smører nugatti på, for å sette det på spissen. Det må være bedre med polarbrød og sunt pålegg enn at barnet ikke spiser i det hele tatt. De to andre utgavene er jo hakket grovere, så det burde ingen henge seg opp i. Endret 4. mai 2022 av Ullvott 2
Hannah80 Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Ullvott skrev (1 minutt siden): Mener du den gule utgaven (hvete)? Det er vel omtrent på linje med loff, men jeg regner jo ikke med at dere smører nugatti på, for å sette det på spissen. Det må være bedre med polarbrød og sunt pålegg enn at barnet ikke spiser i det hele tatt. Loff med nugatti syns jeg hadde vært ok, hvis alternativet var ingen mat i det hele tatt. Men på vår skole så er nugatti ikke lov. 😁 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Er det noe galt med polarbrød? Anonymkode: 3cdb4...a0d 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noe galt med polarbrød? Anonymkode: 3cdb4...a0d Ultraprosessert. Anonymkode: e4bdb...ff9 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ultraprosessert. Anonymkode: e4bdb...ff9 Og stappfullt av sukker. Men det smaker godt da 😛 Anonymkode: efa56...67b 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Funker det å lage toast av grovbrød, forresten? Preferanser har jo mye med hva man er vant med, så hvis man kan lure inn grovere brød en periode så vil hen kanskje ikke reagere så mye på "utoastet" grovbrød heller etter hvert. Anonymkode: 220b2...d29
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ultraprosessert. Anonymkode: e4bdb...ff9 Alt brød fra butikk er ultraprosessert. Anonymkode: c4aa0...27b 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ultraprosessert. Anonymkode: e4bdb...ff9 Det mest i butikkhyllene kommer inn under den kategorien. Om målet er å unngå industrifremstilt mat, må man nesten dyrke alt selv og helst ha ku, sau og høns. For min egen del er ikke polarbrød noe jeg kjøper, for det smaker som bolle med pålegg på. Men om alternativet er at barnet ikke spiser matpakken, fordi barnet ikke liker grovt brød, så tenker jeg det viktigste er at barnet spiser. Så får man heller legge en gulrot eller noe annet "sunt" oppi i tillegg. Anonymkode: 3cdb4...a0d 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ultraprosessert. Anonymkode: e4bdb...ff9 Noen lager hjemmelaget… Anonymkode: 3b8a6...3fa
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det mest i butikkhyllene kommer inn under den kategorien. Om målet er å unngå industrifremstilt mat, må man nesten dyrke alt selv og helst ha ku, sau og høns. For min egen del er ikke polarbrød noe jeg kjøper, for det smaker som bolle med pålegg på. Men om alternativet er at barnet ikke spiser matpakken, fordi barnet ikke liker grovt brød, så tenker jeg det viktigste er at barnet spiser. Så får man heller legge en gulrot eller noe annet "sunt" oppi i tillegg. Anonymkode: 3cdb4...a0d Vi lager polarbrød selv. Ingen andre ting der enn i vanlig brød! Anonymkode: 3b8a6...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Vi bruker absolutt polarbrød innimellom bare for å variere litt, men velger ikke den lyseste varianten, da. Skolen vår har ikke så mange regler, men har gitt beskjed om at alt med sjokolade må ligge hjemme. Har dere forsøkt baguetter med pålegg? Mine barn klaget på kjedelige matpakker og løsningen ble da sånne baguetter som stekes 10 min i ovnen. Har ost, skinke og grønnsaker på og alle tre ungene liker det (…og de er kresne altså!). Anonymkode: c4cf5...e23
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Jeg har aldri tenkt over det når elevene har polarbrød. Men reagerer når en unge får med kake hver dag. Noen har også med muslibar. Den er jo stappa med sukker. Anonymkode: 8aa3f...9ca
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi lager polarbrød selv. Ingen andre ting der enn i vanlig brød! Anonymkode: 3b8a6...3fa Ultraprossesert betyr bare at det er 5 eller flere ingredienser i det og at det er industrifremkalt. Anonymkode: 3cdb4...a0d
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har en ganske streng skole som har masse regler rundt matpakker, men akkurat polarbrød kan jeg ikke huske at har blitt nevnt. Er det generelt ok? Ser jo i innholdsfortegnelsen at det har både sukker og sirup, men samtidig så føles det jo som "brød"... (Kresen unge, så normalt grovt/kneippbrød har vi prøvd lenge, uten hell.) Anonymkode: 32c4d...c1a Ja vi bruker det i ny og ne. Men alt med måte og viktig med variasjon. Anonymkode: 1217b...ba4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Det mest i butikkhyllene kommer inn under den kategorien. Om målet er å unngå industrifremstilt mat, må man nesten dyrke alt selv og helst ha ku, sau og høns. nonymkode: 3cdb4...a0d Det er mange produkter i butikken som er industrifremstilt og som ikke er ultraprossesert. Man må på ingen måte dyrke selv eller holde egne dyr. Industrifremstilt betyr ikke automatisk ultraprossesert, men ultraprossesert er alltid industrifremkalt. Og det er veldig lurt å begrense ultraprosseserte produkter for helsen, spesielt for barna. Det er heller ikke spesielt vanskelig. 2 hours ago, AnonymBruker said: Ultraprossesert betyr bare at det er 5 eller flere ingredienser i det og at det er industrifremkalt. Anonymkode: 3cdb4...a0d Dette er ikke definisjonen på ultraprossesert mat. Masse mat/produkter med 5 ingridienser og mer som ikke er ultraprossesert. Ultraprossesert har mange kjennetegn og en lang ingrediensliste med ingredienser man ikke har på vanlige kjøkken er ett av kjennetegnene. Anonymkode: 4a1f6...fb8 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå