AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Jeg har vært litt etter min sønn på 16 den siste tiden pga lite leksearbeid, mye slurv og tøys på skolen og utetid med kompiser, og da jeg tok opp dette i går kveld, sa han "gå og legg deg, din Karen." Har aldri hørt om dette før, ser at det er et nytt begrep: https://no.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang) Er dette noe nytt som ungdommen har begynt å kalle kvinner? Bør jeg være bekymret for min sønn? Har tatt "alvorspraten" med min sønn nå, men er slik begrepsbruk om kvinner noe nytt blant unge gutter og menn? Bør jeg være bekymret for at min sønn kanskje vanker i dårlig selskap? Er så redd for at han skal bli "radikalisert" av andre gutter og menn. Anonymkode: f4f51...1c5 1
Karma91 Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har vært litt etter min sønn på 16 den siste tiden pga lite leksearbeid, mye slurv og tøys på skolen og utetid med kompiser, og da jeg tok opp dette i går kveld, sa han "gå og legg deg, din Karen." Har aldri hørt om dette før, ser at det er et nytt begrep: https://no.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang) Er dette noe nytt som ungdommen har begynt å kalle kvinner? Bør jeg være bekymret for min sønn? Har tatt "alvorspraten" med min sønn nå, men er slik begrepsbruk om kvinner noe nytt blant unge gutter og menn? Bør jeg være bekymret for at min sønn kanskje vanker i dårlig selskap? Er så redd for at han skal bli "radikalisert" av andre gutter og menn. Anonymkode: f4f51...1c5 Tror nok heller han bare er helt vanlig fjortiss 😂 en fase der mange bruker ord og uttrykk de ikke helt forstår meningen i. De aller fleste legger det fra seg 👍👍 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Gammelt uttrykk, de fleste har vel sluttet å bruke det. Sønnen din slutter sikkert snart han også. Anonymkode: 405a1...117 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Må innrømme at jeg og mine kvinnelige kolleger også bruker begrepet 😅 Og vi er kvinner i femtiåra. Unnskyld til alle Karener der ute. Anonymkode: 22d16...16e 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Er ikke sønnen din oppdatert? Karen er ut 😂 Anonymkode: 70d4d...84a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Karen var veldig på topp for et par- tre år siden. Har ikke hørt det det siste året. Han henger litt etter tydeligvis Anonymkode: f5639...efe 2
Hannah80 Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke sønnen din oppdatert? Karen er ut 😂 Anonymkode: 70d4d...84a Er det? Har det kommet noe nytt som erstatter Karen da? 😁
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Det er ikke sant at Karen er ut. Brukes flittig på Tik Tok enda. Brukes om folk, ofte middelaldrende kvinner, som oppfattes som vrange og overreagerende. Det er ikke verste han kan si, men samtidig ikke noe jeg hadde godtatt at min sønn kalte meg. Anonymkode: 91d29...a6a 3
Boetica Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Det betyr rett og slett hespetre. Jeg hadde ikke akseptert slik språkbruk. Ikke hiss deg opp. Gi ham en advarsel, og så setter du makt bak kravet med å inndra goder hvis han ikke fortsetter. Så får han velge selv hvordan han vil ha det. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Du må passe deg ts. Snart blir din sønn en incel Anonymkode: 4729c...382 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Hannah80 skrev (1 time siden): Er det? Har det kommet noe nytt som erstatter Karen da? 😁 Chad? 😄 Anonymkode: 0144b...d36 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 UlfMartin skrev (3 minutter siden): Gutten begynner å bli mann. Det er tydeligvis ikke noe far i bildet som kan sette ham på plass. Sønnen din har funnet ut at han er fysisk sterkere enn deg og tester grenser. Jeg husker den følelsen jeg hadde da jeg var 16 år og gikk mot læreren på en truende måte. Hun ble så redd at hun gikk ut av klasserommet. Menn kan egentlig gjøre som de vil siden de er sterkere enn damer. Sønnen din er i ferd med å bli mann. Mann? En mann bruker da virkelig ikke sin fysiske overlegenhet til å true kvinner. Anonymkode: 0f432...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 Kall ham snowflake tilbake. Anonymkode: 09fb0...6c8 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært litt etter min sønn på 16 den siste tiden pga lite leksearbeid, mye slurv og tøys på skolen og utetid med kompiser, og da jeg tok opp dette i går kveld, sa han "gå og legg deg, din Karen." Har aldri hørt om dette før, ser at det er et nytt begrep: https://no.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang) Er dette noe nytt som ungdommen har begynt å kalle kvinner? Bør jeg være bekymret for min sønn? Har tatt "alvorspraten" med min sønn nå, men er slik begrepsbruk om kvinner noe nytt blant unge gutter og menn? Bør jeg være bekymret for at min sønn kanskje vanker i dårlig selskap? Er så redd for at han skal bli "radikalisert" av andre gutter og menn. Anonymkode: f4f51...1c5 Ok, boomer Anonymkode: ca85c...11e
Rullerusk Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 3 hours ago, Karma91 said: Tror nok heller han bare er helt vanlig fjortiss 😂 en fase der mange bruker ord og uttrykk de ikke helt forstår meningen i. De aller fleste legger det fra seg 👍👍 Meningen av. preposisjoner er ikke så lett selv etter fjortissalderen tydeligvis
Karma91 Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 35 minutter siden, Rullerusk said: Meningen av. preposisjoner er ikke så lett selv etter fjortissalderen tydeligvis Du synes det er morsomt å veldig voksent å kommentere andres skrivefeil på nettet eller? Føler du deg bedre med deg selv nå? Mobbing er tydeligvis også populært etter fjortissalderen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Du får si til han at han ikke er 3ndy nok, mens du snur deg med Raylee-fletta de så den klasker og lager en voldsom voluminøs bevegelse… Anonymkode: 07af7...840 1
matsats Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har vært litt etter min sønn på 16 den siste tiden pga lite leksearbeid, mye slurv og tøys på skolen og utetid med kompiser, og da jeg tok opp dette i går kveld, sa han "gå og legg deg, din Karen." Har aldri hørt om dette før, ser at det er et nytt begrep: https://no.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang) Er dette noe nytt som ungdommen har begynt å kalle kvinner? Bør jeg være bekymret for min sønn? Har tatt "alvorspraten" med min sønn nå, men er slik begrepsbruk om kvinner noe nytt blant unge gutter og menn? Bør jeg være bekymret for at min sønn kanskje vanker i dårlig selskap? Er så redd for at han skal bli "radikalisert" av andre gutter og menn. Anonymkode: f4f51...1c5 Radikalisert? Du er virkelig en Karen. 🤣 1
norw Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 Helt uakseptabelt, og det virker som at ting har gått galt for lenge siden. Dette bør få konsekvenser, i tillegg til at du tar en alvorsprat med ham. Uvisst om du vil klare å reversere dette, men du må i hvert fall ta tak i problemet.
norw Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kall ham snowflake tilbake. Anonymkode: 09fb0...6c8 Fryktelig dårlig idé.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå