Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva burde jeg sette på 1? Vil begge like mye på hver sin måte! Hva hadde du valgt og hvorfor?

Anonymkode: dbccd...162

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke valgt sykepleie. Fantatisk jobb, sånn egentlig. Men så mye stress og fulle dager at du kommer til å bli gal.. og turnus er beintøft. 
mvh sykepleier under videreutdanning 

Anonymkode: 1cf3d...036

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Informatikk 100%, du kommer til å angre dypt på valg av sykepleier når du blir eldre og skal etablere deg. Lønnsnivået er også et helt annet.

Anonymkode: a0577...8a6

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

IKKE velg sykepleie du kommer til å angre herifra til evigheten.

Anonymkode: 27461...b06

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Informatikk. Hilsen gammel in105 student på Blindern.

Anonymkode: f1713...bdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal du bli sykepleier, så bør du brenne for yrket. Det er tungt, det er dårlig betalt, det er ubekvem arbeidstid. Det kan gi mye! Absolutt et fantastisk yrke! Men det er ikke for alle.

Anonymkode: fb2ee...3bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må bare spørre folk som har svart her, om hva de kunne velge mellom odontologi og informatikk?  

Anonymkode: d1e25...059

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Må bare spørre folk som har svart her, om hva de kunne velge mellom odontologi og informatikk?  

Det var et interessant spørsmål😂

Anonymkode: dbccd...162

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg hadde valgt informatikk, både ovenfor odontologi og sykepleie.

Anonymkode: d4911...a96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde fortsatt valgt informatikk. 

Anonymkode: fb2ee...3bb

AnonymBruker
Skrevet

.

AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier! Du kan jobbe hvor som helst, det er bruk for yrket i uoverskuelig framtid,  Du kan jobbe tett på mennesker om du ønsker, utvikle deg selv og hjelpe andre. 

Anonymkode: b1273...4d2

AnonymBruker
Skrevet

I det ene yrket kan du le hele veien til banken, mens i det andre kommer du deg ikke til banken en gang fordi du er blitt utbrent og sengeliggende.

Anonymkode: 7167f...601

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Informatikk krever jo realfag som i høyere grad matte fra videregående. Jeg ville ikke "sløst" bort en slik mattekunnskap på gå sykepleien når du har mulighet til noe bedre som informatikk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

INFORMATIKK!

Jeg er selv utdannet i et helseyrke og etter bare 2 år i arbeid skjønte jeg hvor utrolig feil jeg hadde tatt. Man jobber livet av seg for luselønn. Helger, kvelder, ferier, helligdager, nettet … You name it.

Man føler et stort ansvar til å ta ekstra vakter, det er aldri nok folk og samtidig får man aldri så mye som et takk. 

Går nå informatikk og ser absolutt lysere på fremtidsutsiktene. 

Anonymkode: af754...dcb

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Informatikk eller siving datateknologi folkens?

Anonymkode: 5dd7f...ccf

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Informatikk eller siving datateknologi folkens?

uten tvil siving datateknologi.

Anonymkode: 8289f...f7a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

uten tvil siving datateknologi.

Anonymkode: 8289f...f7a

Begrunnelse? :) 

AnonymBruker
Skrevet
Knoot skrev (14 timer siden):

Informatikk krever jo realfag som i høyere grad matte fra videregående. Jeg ville ikke "sløst" bort en slik mattekunnskap på gå sykepleien når du har mulighet til noe bedre som informatikk. 

Jeg tenkte det samme.. Jeg var selv ganske dårlig i matte, så fordypning i det på videregående var uaktuelt, og da begrenser jo studiemulighetene seg også. Jeg har tatt en helserelatert utdanning, så her er det turnusjobb og ganske lav lønn. Hadde selvsagt valgt noe innen realfag eller teknologi i stedet hvis jeg hadde evnene til det! Bedre arbeidstider og myyye bedre betalt!

Anonymkode: ea9cb...32e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tenkte det samme.. Jeg var selv ganske dårlig i matte, så fordypning i det på videregående var uaktuelt, og da begrenser jo studiemulighetene seg også. Jeg har tatt en helserelatert utdanning, så her er det turnusjobb og ganske lav lønn. Hadde selvsagt valgt noe innen realfag eller teknologi i stedet hvis jeg hadde evnene til det! Bedre arbeidstider og myyye bedre betalt!

Anonymkode: ea9cb...32e

Samme her, har vurdert noe innen IT, men mangler realfagene og er bare glad jeg har bestått den letteste matten på videregående. Har sett på oppgaver innen s1 og r1 men det blir helt uforståelig for meg. Kanskje hvis jeg virkelig setter meg ned kan jeg kravle meg til en 2er etter 6 måneder med studie, men jeg innser at matte ikke er noe for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...