Gå til innhold

Dere som har gutter fra 8 -16 som ikke vil ha dress, hva skal de har på seg på 17 mai?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har disse to gutta her i hus funnet ut at de ikke har så lyst på dress til 17 mai, så da ble min plan skrinlagt så prøver jeg å finne noe annet men hva er akseptabel bekledning på en slik dag når de ikke går i uniform eller dress?

Anonymkode: b50ea...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skjorte og en pen olabukse

Anonymkode: 61fc3...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Chinos og polo t-skjorte ev skjorte

Anonymkode: 18d45...fe3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ? Ikke ha på seg dress? 🤔

Nå bor vi riktignok et sted hvor slikt spiller inn (Bærum) men begge mine vil ha dress ja... Som sine kompiser osv

Anonymkode: b6439...04a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans og skjorte. her er det dressnekt! (og tenker de må  få bestemme selv så lenge det er "pent"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barne bunad på han minste ? 

Anonymkode: ea89d...d24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hadde ikke latt barn få bestemme slikt selv. De får jo heller ikke bestemme at de ikke skal bruke varme klær og yttertøy om vinteren. På en høytidsdag som 17. mai kler man seg pent og det vil for de aller fleste gutter si at man ikler seg dress (evt. kjole/skjørt dersom de føler seg mer komfortabel i det). 

Anonymkode: 9ba65...b1a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Barne bunad på han minste ? 

Anonymkode: ea89d...d24

Å nei, da ville han nok heller gått i dress. 😄 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Nå bor vi riktignok et sted hvor slikt spiller inn (Bærum) men begge mine vil ha dress ja... Som sine kompiser osv

Vi bor og på et "rikt" sted men her er ikke gutta opptatt av slikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Regner med det er dere foreldre som mener gutta skal ha det,  garantert ikke de selv!

Dongeribukse eller annen fin svart bukse og en skjorte eller noen kule klær! 

Anonymkode: b9145...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her tvangspynter jeg barna på julaften, 17. mai, i dåp/konfirmasjon/bryllup etc. Det er slettes ikke valgfritt å pynte seg på slike dager, det er en feiring, for friheten vi har i dette landet. Mine barn vet HVORFOR vi feirer 17. mai, og hvorfor det er så viktig, spesielt med tanke på situasjonen i Ukraina. Vi skal ikke ta nasjonaldagen vår for gitt, og når man feirer, da pynter man seg. Ferdig snakka (med mine barn)!

Anonymkode: cbe6c...00f

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her tvangspynter jeg barna på julaften, 17. mai, i dåp/konfirmasjon/bryllup etc. Det er slettes ikke valgfritt å pynte seg på slike dager, det er en feiring, for friheten vi har i dette landet. Mine barn vet HVORFOR vi feirer 17. mai, og hvorfor det er så viktig, spesielt med tanke på situasjonen i Ukraina. Vi skal ikke ta nasjonaldagen vår for gitt, og når man feirer, da pynter man seg. Ferdig snakka (med mine barn)!

Enig. Ikke valgfritt her heller:) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den kampen gidder jeg ikke å ta! Hva som er fint, er relativt. Min gutt synes en ny fin olabukse og skjorte med maisløyfe og passende sko til, er kult og fint. Derfor får han gå i det. 
Jeg hadde heller ikke godtatt at noen skulle pynte meg med noe de liker, som ikke jeg liker! 
nå er riktignok min 15 da. 
Hvorfor skal man presse på folk noe de ikke føler seg vel i? Ødelegge stemninga OG forsure dagen for andre?

Anonymkode: 83274...1c2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nå har disse to gutta her i hus funnet ut at de ikke har så lyst på dress til 17 mai, så da ble min plan skrinlagt så prøver jeg å finne noe annet men hva er akseptabel bekledning på en slik dag når de ikke går i uniform eller dress?

Svarte jeans og hvit skjorte:)

Anonymkode: 52ad5...c50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

La de ha på hva de vil så lenge det er fint. Hilsen ei som ble påtvunget barnebunad i ung alder og nå aldri tar på seg det mer. 

Anonymkode: b4ad4...841

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine gutter har "Adidasdresser" på 17. 😃

Anonymkode: 2f550...d7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er det dress-tvang :P 

Ungene får bestemme selv hva de går med i hverdagen, men på 17. mai, julaften, i bursdag osv. må vi voksne godkjenne antrekkene. Handler både om respekt for det/de man feirer, og om å lære hva som er passende å gå i til ulike anledninger (var i helga i et 40-årslag der en av gjestene kom i cargoshorts, utvaska band-tskjorte og slaskete hettegenser, så definitivt ikke all som lærer det...).

Anonymkode: e8b7b...3f2

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bukse og skjorte. Kjole. Skjørt. Bukse og genser. Er det varmt så har man på shorts. 

Anonymkode: 510d8...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

det er snakk om EN dag i året liksom. 

0g mest sannsynlig bare snakk om noen få timer uansett, litt avhengig av hva dem egentlig skal ut på den dagen. Det er ikke snakk om å gå i dress i tjue timer i strekk liksom.                         

burde virkelig ikke være SÅ forbanna vanskelig...    

Anonymkode: d4363...014

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her er det dress-tvang :P 

Ungene får bestemme selv hva de går med i hverdagen, men på 17. mai, julaften, i bursdag osv. må vi voksne godkjenne antrekkene. Handler både om respekt for det/de man feirer, og om å lære hva som er passende å gå i til ulike anledninger (var i helga i et 40-årslag der en av gjestene kom i cargoshorts, utvaska band-tskjorte og slaskete hettegenser, så definitivt ikke all som lærer det...).

Anonymkode: e8b7b...3f2

Enig med denne. Det er faktisk viktig å lære seg hvordan man kler seg til forskjellige anledninger. 

Anonymkode: 3d019...32f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette blir som å fortelle om sultne barn i Afrika når ungen kaster maten hun ikke liker. 

Om en unge ikke ønsker å gå med dress så kommer han ikke til å ta på seg dressen fordi en voksen snakker om situasjonen i Ukraina. 

Chinos og polo t-skjorte ev skjorte

Anonymkode: 18d45...fe3

Godt forslag. Det er hva sønnen min går med siden han heller ikke ønsker å gå med dress. 

Anonymkode: fed50...f52

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...