AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Del Skrevet 4. mai 2022 Om dere er vant til å ligge i kaloribalanse/overskudd, trener dere like tungt om dere da legger dere i kaloriunderskudd? Eller må man regne med å bli svakere, og dermed løfte lettere? Kan man bli sterkere/løfte tyngre om man ligger i underskudd, og er vant til å trene? Anonymkode: b782d...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Del Skrevet 4. mai 2022 Ja. Jeg klarer også å øke kg på vekter også i underskudd Anonymkode: bfc9e...9be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja. Jeg klarer også å øke kg på vekter også i underskudd Anonymkode: bfc9e...9be Men hvordan er dette mulig? Det er jo ikke mulig å bygge muskler i underskudd (med mindre man er nybegynner) - hvordan kan man da bli sterkere om man ligger i underskudd? Skjønner at det sikkert går an, sliter bare litt med å skjønne logikken i det og merker at hodet mitt da tror på trening at fordi jeg ligger i underskudd, kan jeg kun løfte kanskje ca like tungt, men hvertfall ikke tyngre… Ts Anonymkode: b782d...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Del Skrevet 4. mai 2022 Skjønner egentlig ikke spørsmålet? Hvorfor skulle man ikke kunne økte vekt på styrketrening bare fordi man ligger i underskudd? Du får det til å høres ut som om man kun kan løfte tyngre og tyngre hvis man spiser mer mat? Anonymkode: bfc9e...9be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner egentlig ikke spørsmålet? Hvorfor skulle man ikke kunne økte vekt på styrketrening bare fordi man ligger i underskudd? Du får det til å høres ut som om man kun kan løfte tyngre og tyngre hvis man spiser mer mat? Anonymkode: bfc9e...9be Fordi kroppen ikke bruker energi på å bygge muskler hvis man ligger i overskudd, og da har jeg tenkt på det som logisk at man ikke kan bli spesielt mye sterkere heller, særlig om man ligger i underskudd.. Men jeg vet ikke, derfor jeg spør. Ts Anonymkode: b782d...c1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
panzerpølsa Skrevet 4. mai 2022 #6 Del Skrevet 4. mai 2022 Se på bodybuildere og fitnessfolk som bulker og kutter i forbindelse med konkurranser osv. Man kan løfte tungt i underskudd, men det kommer jo sikkert an på hvor mye underskudd og eventuelt hvor mye du har å gå på kroppsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg løfter like tungt når jeg er i underskudd, men jeg har et veldig høyt proteininntak(2 g pr kg , men det har vært veldig ubevisst, spiser tydeligvis mye proteinrik mat). De to siste ukene har jeg gått ned to kg(trodde jeg spiste i vedlikehold, men jeg forbrenner visst mye mer enn det tdeekalkulatoren sier), men har økt litt i noen øvelser, og stått på stedet hvil i andre. Anonymkode: 23d0a...e81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Del Skrevet 4. mai 2022 Det spørs hvilket utgangspunkt du har. Jeg begynte å trene tung styrke samtidig som jeg ned i vekt (lettere overvektig, BMI 26). Lå i kaloriunderskudd hele tiden, og ble sterkere og sterkere, og løftet stadig tyngre selv om jeg var i kaloriunderskudd. Jeg spiste heller ikke noe mer de dagene jeg trente. Masse framgang fikk jeg uansett. Nå er jeg på vedlikehold (nådd målet, BMI ca 22), og passer mer at jeg får i meg nok proteiner og nok kalorier når treningen er så intensiv, da jeg ikke lenger har masse fett å tære på. Anonymkode: 41e72...a12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 5. mai 2022 #9 Del Skrevet 5. mai 2022 La meg stille to spørsmål som svarer på spørsmålet ditt: Hvor kommer i hovedsak energien du ikke inntar via mat fra når du ligger i et underskudd? Hvorfor kan ikke denne energien brukes til å bygge muskler? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 5. mai 2022 #10 Del Skrevet 5. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Om dere er vant til å ligge i kaloribalanse/overskudd, trener dere like tungt om dere da legger dere i kaloriunderskudd? Eller må man regne med å bli svakere, og dermed løfte lettere? Kan man bli sterkere/løfte tyngre om man ligger i underskudd, og er vant til å trene? Anonymkode: b782d...c1b Vant til? Altså du kan ikke leve i underskudd for evig. Men ja jeg løfter tungt også i perioder med underskudd. Dog prøver jeg å maxe i perioder med overskudd da skaderisikoen er større i underskuddsperioden og ihvertfall imot slutten av den. Alt avhenger hvor langt ned du vil gå. Under 10% kroppsfett er min erfaring ikke den beste mtp. max styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #11 Del Skrevet 5. mai 2022 Jeg må som regel ta av, men ikke mye. Hvis jeg spiser til vedlikehold eller litt over, får jeg rett og slett mer og mer merkbar energi enn den som tas fra fettlagrene, men det er marginalt altså. Anonymkode: f3c9a...d38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifr Skrevet 12. mai 2022 #12 Del Skrevet 12. mai 2022 (endret) I teorien burde man ved kaloriunderskudd løfte omtrent med samme intensitet som ellers, men kanskje redusere volumet. (Tror jeg, hvis det ikke har vært noen oppsiktsvekkende nye forskningsresultater som har gått meg hus forbi de siste 5-10 årene.) Endret 12. mai 2022 av Leifr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2022 #13 Del Skrevet 12. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 16.03): Ja. Jeg klarer også å øke kg på vekter også i underskudd Anonymkode: bfc9e...9be Samme her. AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 16.08): Men hvordan er dette mulig? Det er jo ikke mulig å bygge muskler i underskudd (med mindre man er nybegynner) - hvordan kan man da bli sterkere om man ligger i underskudd? Skjønner at det sikkert går an, sliter bare litt med å skjønne logikken i det og merker at hodet mitt da tror på trening at fordi jeg ligger i underskudd, kan jeg kun løfte kanskje ca like tungt, men hvertfall ikke tyngre… Ts Anonymkode: b782d...c1b Nok proteiner og fett - i ren form, minst mulig prosessert mat, sukker, halvfabrikata osv. Da får kroppen i seg de riktige byggeklossene for å bygge muskler, samtidig redusere fetter pga kaloriunderskudd. Dog må man ikke ligge for lavt kalorimessig selv om man er i underskudd. Anonymkode: 2efc7...cab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå