AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Heisann Har nylig fått eit jobb tilbud ifrå ein tidligare jobb eg likte ganske godt. Men sia eg slutta med dei så har eg flytta tilbake til hjembyen min, og til det eg trudde ville være ein drømmejobb. Viste seg at eg ikkje likte jobben i det heile tatt. Einaste plusset i livet mitt var at eg endelig har fått kjøpt meg ein eigen leilighet. Men nå nesten eit år etterpå ønskjer dei meg tilbake i den gamle bedrifta. Problemet mitt er at dei ønskjer at eg flytter til Oslo (eller i nærheten) innen 2023. Og der ligger problemet mitt. Jobber i IT avdelinga så trenger egentlig ikkje å sitte på kontoret så mykje, samt så jobber eg mykje betre hjemme. Men er desverre ikkje alle som ser det slik. Samt så sitter det veldig langt inne i meg å måtte flytte etter å endelig ha slått meg til ro i leiligheta. Sjølv om eg veit eg ikkje trenger å selge leiligheta så sitter det langt inne. Veit det er ein vanskelig situasjon å sette seg i men eg berre lurte på om det er nokon her som har vert i same situasjon, eller har nokon råd til meg som kanskje kan hjelpe meg å bestemme meg? Anonymkode: 455c0...297
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Jeg hadde ikke flyttet pga en jobb. For meg er det viktig med famile, venner og trygghet. Mer viktig en en jobb. Hva vil du? Anonymkode: c802c...61a
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #3 Skrevet 23. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 15.30): Jeg hadde ikke flyttet pga en jobb. For meg er det viktig med famile, venner og trygghet. Mer viktig en en jobb. Hva vil du? Anonymkode: c802c...61a Eg er litt der med det same, sjølv om dei fleste vennene mine er på nett så er familien også ganske viktig for meg. Men så er kanskje det som stopper meg mest er at eg må tilbake til å leige leilighet i stede for å eige nå som eg endelig har komme meg inn på det markede. Så endte opp med å takke nei til tilbudet slik som den sto idag. men eg informerte dei at eg var open til endringer om det måtte være ønskelig. Anonymkode: 455c0...297
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2022 #4 Skrevet 23. mai 2022 Siden du skrev at du hadde måttet leid ved å flytte tilbake, så er jeg enig med deg. Ikke risikofritt å selge seg ut av boligmarkedet for så å leie, det skulle vært en veldig bra jobb som har så god lønn/vilkår at det kompenserer for å måtte selge, for at det skulle være verdt det for min del i alle fall. Anonymkode: dc76f...b10
HegeMarl Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 11.43): Siden du skrev at du hadde måttet leid ved å flytte tilbake, så er jeg enig med deg. Ikke risikofritt å selge seg ut av boligmarkedet for så å leie, det skulle vært en veldig bra jobb som har så god lønn/vilkår at det kompenserer for å måtte selge, for at det skulle være verdt det for min del i alle fall. Anonymkode: dc76f...b10 Hadde fått ein veldig god lønn, vertfall 100 000kr meir en det eg spurte om orginalt. Men alt i alt så fekk eg meg ein ny jobb som er nermare og som også prøver seg meir ut på 100% hjemmekontor. Får forsatt ein god lønn eg er ok med samt er meir det eg har lyst å jobbe med. Så alt endte bra
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 15.26): Heisann Har nylig fått eit jobb tilbud ifrå ein tidligare jobb eg likte ganske godt. Men sia eg slutta med dei så har eg flytta tilbake til hjembyen min, og til det eg trudde ville være ein drømmejobb. Viste seg at eg ikkje likte jobben i det heile tatt. Einaste plusset i livet mitt var at eg endelig har fått kjøpt meg ein eigen leilighet. Men nå nesten eit år etterpå ønskjer dei meg tilbake i den gamle bedrifta. Problemet mitt er at dei ønskjer at eg flytter til Oslo (eller i nærheten) innen 2023. Og der ligger problemet mitt. Jobber i IT avdelinga så trenger egentlig ikkje å sitte på kontoret så mykje, samt så jobber eg mykje betre hjemme. Men er desverre ikkje alle som ser det slik. Samt så sitter det veldig langt inne i meg å måtte flytte etter å endelig ha slått meg til ro i leiligheta. Sjølv om eg veit eg ikkje trenger å selge leiligheta så sitter det langt inne. Veit det er ein vanskelig situasjon å sette seg i men eg berre lurte på om det er nokon her som har vert i same situasjon, eller har nokon råd til meg som kanskje kan hjelpe meg å bestemme meg? Anonymkode: 455c0...297 Siden det er de som tar kontakt med deg ville jeg prøvd meg på en forhandling om stor grad av hjemmekontor. Og evt dekt pendlerleilighet/bolig de periodene du MÅ være til stede på jobb. Jeg kjenner folk som har slike ordninger (pendler fra utlandet) , så er jobbben i et godt firma kan en slik løsning være god. Om du kan tenke deg det da. De stiller nok krav til hvor mye du må være tilstede, så du bør ha tenkt gjennom hva som er ok for deg. Innen IT finnes det så mange gode løsninger at man skulle tro at hjemmekontor var mer utbredt for de som ønsker det. Vær forberedt på at du kan få lavere lønn enn om du bodde i Osloområdet. Men de andre godene kan være verdt det. Anonymkode: 4764c...94d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå