Gå til innhold

Blir flybillettene dyrere jo lenger vi venter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger tur til Chile i januar. Bør vi bestille billetter med én gang, eller er det større sjanse for å finne billige billetter om vi venter til høsten med å bestille? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg trodde. At det var regelen. Men så senest på mandag at billetten til en stor europeisk by kostet 1700 kroner i slutten av mai, men kun 600 kroner nå på torsdag. Burde ikke den reisen i morgen være myyye dyrere enn den som er om tre uker? 

Anonymkode: da0b7...a28

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer det.

Jeg bestilte tur i Januar (hotell og fly) som den gang kostet 14.000,-. Nå går samme pakke for 45.000,-. Så det å bestille en god stund før man skal reise er en veldig god idé.

Anonymkode: e2623...964

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om de får solgt billettene. Er det i høysesong? Hvor fleksible er dere på datoer/reiserute/flyselskap/timer på fly? Jeg kjøper omtrent aldri flybilletter men enn maks 1 måned før jeg skal reise, noen ganger bare noen dager i forveien (ja, også langdistanse), men jeg prøver å unngå høysesong og er som regel fleksibel. Upopulære tider og strekninger går gjerne ned i pris når avreise nærmer seg.

Anonymkode: 6397a...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Unntaket er selvfølgelig hvis du kommer over billetter på salg, som ligger langt under normalpris. Da er det verdt å kjøpe uansett hvor lenge det er til reisen.

Anonymkode: 6397a...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å vente på salg, og så slå til. Det er ikke alltid det er billig lang tid i forveien. Skal f.eks. til London i September, og nå er prisene stive (eller "normale" som det kanskje heter). Så jeg har is i magen, og venter på salg.

Anonymkode: 30ba4...40e

Skrevet

Det kommer også ann på hvor mange som er i reisefølget også.
Er man mange er det risikabelt å satse på å vente.

Vi kjøpte flybilletter i januar som i dag koster fra 2000,- og mer ekstra per billett. 
Er man sikker på reisemål lønner det seg å kjøpe tidlig👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...