Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva jobber dere som, alder og hva tjener dere? 

Jeg er i midten av 30 årene, har en administrativ stilling i det offentlige og tjener 500 000 kr i året.

Har kun 1 år med øk/adm. fra universitet + fagbrev  i noe som ikke er relevant med det jeg jobber med nå. 

Er kommet litt der at ungene begynner å bli store, og kjenner jeg har lyst og mulighet til å ta noe mer utdanning/ få litt påfyll :)

Men spørsmålet er vel hva jeg bør gjøre, og hva som lønner seg?

Tenker på om jeg skal hoppe i det å ta en bachelor i økonomi og administrasjon, men er usikker på hvor mye en slik bachelor er verdt idag? Om jeg i det hele tatt hadde fått noe bedre jobb, lønn osv

Har 6-7 års erfaring i kontor/administrative stillinger, så alternativet er også å evt ta fagbrev.

Noen som har noen erfaringer, eller innspill? 

Anonymkode: 86c28...b38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vil neppe ha flere muligheter enn du har nå uansett innenfor det du jobber med fordi du allerede har erfaring så og si tilsvarende utdannelsen. 

Anonymkode: fe43e...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bachelor og master i økonomi og administrasjon, men svarer likevel. Jeg jobber som økonomisk rådgiver i offentlig sektor og tjener 610 000 kr. Er 28 år og har 1,5 års erfaring i jobben. 

Jeg synes det viktigste du skriver er at du "kjenner du har lyst" til å ta mer utdanning. Hvorvidt det lønner seg for deg tenker jeg hovedsakelig er avhengig av arbeidsmarkedet der du bor/skal bo og om du ønsker å bytte jobb. Bor du på et lite sted og har den ene jobben som er relevant, vil det nok ikke lønne seg. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt en vurdering på dette, og så sterkt vurdert å starte på en bachelor :) Undersøk i så fall om du kan slippe unna noe av undervisningen siden du allerede har 1 år med studie fra tidligere. Liker du å studere, så kan du vurdere 1-/2-årig master etterpå. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor reelt dette med aldersdiskriminering er, men dersom du noen gang har lyst på mer utdanning og at dette skal gi en pay-off så bør du gjøre det nå tenker jeg. I teorien kunne du vært ferdig med master før fylte 40 år om du startet nå. Føler du at du trenger "noe nytt", så ville jeg definitivt startet på utdanningen igjen!

Anonymkode: b194d...f70

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du vil neppe ha flere muligheter enn du har nå uansett innenfor det du jobber med fordi du allerede har erfaring så og si tilsvarende utdannelsen. 

Anonymkode: fe43e...199

Er vel det jeg er litt redd for med å bare ta en bachelor 😕 Hører dessverre at mange som er ferdig utdannet med bachelor innen øk.adm sliter med å få seg jobb. Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har bachelor og master i økonomi og administrasjon, men svarer likevel. Jeg jobber som økonomisk rådgiver i offentlig sektor og tjener 610 000 kr. Er 28 år og har 1,5 års erfaring i jobben. 

Jeg synes det viktigste du skriver er at du "kjenner du har lyst" til å ta mer utdanning. Hvorvidt det lønner seg for deg tenker jeg hovedsakelig er avhengig av arbeidsmarkedet der du bor/skal bo og om du ønsker å bytte jobb. Bor du på et lite sted og har den ene jobben som er relevant, vil det nok ikke lønne seg. Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg tatt en vurdering på dette, og så sterkt vurdert å starte på en bachelor :) Undersøk i så fall om du kan slippe unna noe av undervisningen siden du allerede har 1 år med studie fra tidligere. Liker du å studere, så kan du vurdere 1-/2-årig master etterpå. Jeg synes det er vanskelig å vite hvor reelt dette med aldersdiskriminering er, men dersom du noen gang har lyst på mer utdanning og at dette skal gi en pay-off så bør du gjøre det nå tenker jeg. I teorien kunne du vært ferdig med master før fylte 40 år om du startet nå. Føler du at du trenger "noe nytt", så ville jeg definitivt startet på utdanningen igjen!

Anonymkode: b194d...f70

Takk for utfyllende svar! Du er inne på mye det jeg tenker på selv. Bor i Rogaland, og har vel vært heldig med at det har vært lett å få seg jobb her. Jobbmulighetene er jo her, men føler vel at jeg måtte gått for en master.Da  hadde det nok åpnet seg flere muligheter karrieremessig. En master tar jo lengre tid, så kjenner litt på at det er et langt løp. Må nok gå litt i tenkeboksen :) Ts

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk om du kan studere på nett. Mulig uit har bachelor i øk.adm. Klarer du å studere litt ved siden av jobb er du et stykke på vei uten å legge om livet helt. Da får du samtidig en smakebit av studentlivet og kan nedre vurdere hvilken nytte det kan ha for deg. 

Anonymkode: 66399...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Har bachelor i økad. Endte som regnskapsfører i et byrå i Bærum, lønn på 425.000 med 5 års erfaring, men er nå på aap. Aldri regnskap igjen 😅

Anonymkode: 27be1...0ff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i så å si samme situasjon som deg. Er ferdig med bachelor med profilering i regnskap nå til våren. Har jobbet 100% og tatt 15 studie poeng i semesteret. Har vært slitsomt men gått fint har jo " store barn"(ungdomner).  😀

Anonymkode: 5fa01...ec0

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Har bachelor i økad. Endte som regnskapsfører i et byrå i Bærum, lønn på 425.000 med 5 års erfaring, men er nå på aap. Aldri regnskap igjen 😅

Anonymkode: 27be1...0ff

Var regnskap kjedelig?

Anonymkode: d4a57...2b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke bachelor, men jobber med mange som har det. (Jeg har kun tatt enkeltfag innen øk ad, som voksen)  De jeg kjenner/jobber med som har bachelor, jobber  med regnskap. Har ikke full oversikt, men mener de fleste av mine kollegaer med utdannelse, ligger på ei lønn rundt 600 000,- autoriserte er noe høyere.

Anonymkode: 3c322...2f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...