Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (4 timer siden):

I verste fall kaster du dem. Bøker er kultur, men det er ikke noe krise å kaste dem med mindre det er sjeldne førsteutgaver gitt ut i svært små opplag, eller bøker signert av en svært kjent forfatter. Bøker som sådan er ikke unike og uerstattelige produkter. 

Ikke noe sjeldne bøker her… tror jeg. Mye krim både i pocket og innbundet. Pocket bøkene er vel dem med minst verdi…

Anonymkode: ccf45...c02

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange loppemarkeder tar imot bøker :) Eller bokmarked som er noen steder (feks pleide Bjølsen skole i Oslo å ha det, har sett andre i Oslo også). Sjekk loppemarked.no eller liknende sider

Anonymkode: dea34...7fe

AnonymBruker
Skrevet

Gir dem til NMS Gjenbruk.

Anonymkode: 04b6d...833

Skrevet

Setter dem i bokhylla 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke bruktbokhandler/antikvariat der dere bor? :klo: De tar som regel imot det meste.

Anonymkode: 326bb...279

Gjest Albbas
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Har dere ikke bruktbokhandler/antikvariat der dere bor? :klo: De tar som regel imot det meste.

De drukner i bøker så en del av de er ganske kresne på hva de tar imot. 

Prøv Finn først. 

Og enig i at det faktisk er lov å kaste bøker ingen vil ha. Satt langt inne her også, men når ingen vil ha gratis bøker en gang er det faktisk absolutt ingen verdi igjen i dem... 

Har fått gitt bort noe på Finn da. :)

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (48 minutter siden):

De drukner i bøker så en del av de er ganske kresne på hva de tar imot. 

Prøv Finn først. 

Og enig i at det faktisk er lov å kaste bøker ingen vil ha. Satt langt inne her også, men når ingen vil ha gratis bøker en gang er det faktisk absolutt ingen verdi igjen i dem... 

Har fått gitt bort noe på Finn da. :)

Jeg har aldri fått nei på noe jeg har donert. Men så leser ikke jeg krim som det går tretten på dusinet av da, så er kanskje derfor. Leser mest SFF på engelsk, så det har de kanskje ikke tjue av hver bok allerede. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har aldri fått nei på noe jeg har donert. Men så leser ikke jeg krim som det går tretten på dusinet av da, så er kanskje derfor. Leser mest SFF på engelsk, så det har de kanskje ikke tjue av hver bok allerede. 

TS her. Vet om flere brukthandlere som ikke tar i mot bøker. De har utrolig mye og blir sittende inne med dem. Det kan hende det har med hvilke sjanger det er, men når jeg spør butikken sier de bare at de ikke ønsker bøker. Ikke noe spørsmål om hvilke bøker det er snakk om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 14.00):

Hva gjør dere med dem? Tror ikke alle bruktbutikker ønsker å ta inn fordi de har for mye. Kaste dem da?

Bruktbutikken nær meg selger brukte bøker så raskt at hyllene hele tiden er halvtomme. Så, jo, de fleste bruktbutikker ønsker vel bøker? Ring rundt og hør.

Om ikke de vil ha dem - legg dem ut gratis, putt dem i en bokkiosk, eller gi bruktbutikken et nett av gangen. Er dette gamle leksikon e.l. så er din eneste sjanse for å ikke kaste dem å gi dem til noen som bruker boksider eller bokbindinger til hobby. Folk lager ting av bøker. Mye av det er ganske kult også.

Anonymkode: bc6ed...23f

AnonymBruker
Skrevet

noen legger jeg ut for salg på bookis.no, noen på finn.no, noen selger jeg på et barnebruktmarked som også tar imot bøker, og noen setter jeg i telefonkiosker. Jeg kaster ikke bøker.

Anonymkode: 5fffd...edd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...