AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Hva gjør dere med dem? Tror ikke alle bruktbutikker ønsker å ta inn fordi de har for mye. Kaste dem da? Anonymkode: ccf45...c02 1
17.11 Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Jeg leverer dem til gratisbibliotekene rundt om i byen her, de er gjerne i telefonkiosker og lignende. Du kan også prøve å gi de bort på facebook eller på finn. Syns det er dumt å kaste bøker, det er jo kultur 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Jeg lagde til en bokbyttehylle på jobb. Anonymkode: 43dd1...717 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 17.11 skrev (5 minutter siden): Jeg leverer dem til gratisbibliotekene rundt om i byen her, de er gjerne i telefonkiosker og lignende. Du kan også prøve å gi de bort på facebook eller på finn. Syns det er dumt å kaste bøker, det er jo kultur Har ikke sett noe gratis bibliotek her. Har sett dem mer ute i bygder… Anonymkode: ccf45...c02
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg lagde til en bokbyttehylle på jobb. Anonymkode: 43dd1...717 Smart. Har ikke jobb p.t. Anonymkode: ccf45...c02 1 1
17.11 Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Har ikke sett noe gratis bibliotek her. Har sett dem mer ute i bygder… Anonymkode: ccf45...c02 Aldri sett noe sånt på bygda, men det varierer sikkert. I de største byene i Norge er det i alle fall ikke uvanlig.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 17.11 skrev (7 minutter siden): Jeg leverer dem til gratisbibliotekene rundt om i byen her, de er gjerne i telefonkiosker og lignende. Du kan også prøve å gi de bort på facebook eller på finn. Syns det er dumt å kaste bøker, det er jo kultur Får en gitt dem bort raskt tror du på Finn eller fb? Er folk interessert? Anonymkode: ccf45...c02
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 Her hos meg tar biblioteket i byen imot bøker. Anonymkode: 85bb6...21f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 17.11 skrev (1 minutt siden): Aldri sett noe sånt på bygda, men det varierer sikkert. I de største byene i Norge er det i alle fall ikke uvanlig. Kjørte på biltur i påsken og passerte noen telefonkiosker med bøker på mindre plasser. Jeg bor utenfor stor by, men har aldri sett slikt her? Men er sjeldent i sentrum da… Anonymkode: ccf45...c02
17.11 Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Just now, AnonymBruker said: Får en gitt dem bort raskt tror du på Finn eller fb? Er folk interessert? Anonymkode: ccf45...c02 Aner ikke, er vel bare å prøve det. Vet mange bokinteresserte og samlere gjerne kjøper bøker i posesalg, eller hva jeg skal kalle det. Altså at du slipper å legge ut en og en bok, du bare fyller en pose med f.eks. krimbøker, tar bilde av bokryggene samlet, og selger det som en billig pakke. Hvis du gir de bort tror jeg du er kvitt dem innen et par uker, litt avhengig av hvor du bor og hvilke bøker det er snakk om. 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 17.11 skrev (53 minutter siden): Aner ikke, er vel bare å prøve det. Vet mange bokinteresserte og samlere gjerne kjøper bøker i posesalg, eller hva jeg skal kalle det. Altså at du slipper å legge ut en og en bok, du bare fyller en pose med f.eks. krimbøker, tar bilde av bokryggene samlet, og selger det som en billig pakke. Hvis du gir de bort tror jeg du er kvitt dem innen et par uker, litt avhengig av hvor du bor og hvilke bøker det er snakk om. Ja, er bare å prøve! 😄👍 Takk ☺️ Anonymkode: ccf45...c02
Lerke987 Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 https://foreningenles.no/oversikt-over-lesekiosker 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 Kommer an på hvor i landet, men Lions i Oslo har et bokmarked der de var imot bøker i store mengder. Kjørte 15 kasser dit. Anonymkode: 96cda...ef7 2
Ullvott Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 I verste fall kaster du dem. Bøker er kultur, men det er ikke noe krise å kaste dem med mindre det er sjeldne førsteutgaver gitt ut i svært små opplag, eller bøker signert av en svært kjent forfatter. Bøker som sådan er ikke unike og uerstattelige produkter.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Signerer legg ut på Finn, pleier å være interesse der, om ikke alltid øyeblikkelig Ellers er det kanskje korps eller idrettslag som arrangerer loppemarked? Anonymkode: a6d4a...b56
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har ikke sett noe gratis bibliotek her. Har sett dem mer ute i bygder… Anonymkode: ccf45...c02 Men... alle biblioteker er da gratis! Eller har det begynt å koste penger å låne bøker på biblioteket nå? Har ikke vært på biblioteket på noen år. Anonymkode: dd116...3ae 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men... alle biblioteker er da gratis! Eller har det begynt å koste penger å låne bøker på biblioteket nå? Har ikke vært på biblioteket på noen år. Anonymkode: dd116...3ae De snakker om friluftsbibliotek. De små I telefonkiosker etc. Anonymkode: 5f4c8...82f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 Ullvott skrev (20 minutter siden): I verste fall kaster du dem. Bøker er kultur, men det er ikke noe krise å kaste dem med mindre det er sjeldne førsteutgaver gitt ut i svært små opplag, eller bøker signert av en svært kjent forfatter. Bøker som sådan er ikke unike og uerstattelige produkter. Men, men, men, respekten for det skrevne ord 😳 Jeg vet du har helt rett, enkelte av oss har bare fått inn med morsmelken at man ødelegger ikke bøker 😅 Den sitter så langt inne at min mor på 70 nå omsider kvitter seg med 700 bøker som ingen vil ha 😅 Anonymkode: 5992d...95a 2 1
Ullvott Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men, men, men, respekten for det skrevne ord 😳 Jeg vet du har helt rett, enkelte av oss har bare fått inn med morsmelken at man ødelegger ikke bøker 😅 Den sitter så langt inne at min mor på 70 nå omsider kvitter seg med 700 bøker som ingen vil ha 😅 Anonymkode: 5992d...95a Jeg har hatt kvaler med dette selv, men i dag er det skrevne ord både digitalisert og mangfoldiggjort så til de grader at en bok rett og slett må ses på som en litt kostbar print.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå