Gå til innhold

Kjøper vil heve kjøp på Finn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ville bare bedt de hente den. De betalte for den, så den er deres. Ville også gitt de en tidsfrist, sofa er et stort møbel å oppbevare.

Anonymkode: acf8f...188

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Behandle kundene dine slik du ville som kunde ønsker å bli behandlet selv" 

Å krampholde på et salg slik som dette er elendig stil og utrolig dårlig gjort.

Hadde det ikke vært for denne kunden så hadde du ikke fått solgt den uansett. 

Du taper ingenting på å ha litt folkeskikk og være hyggelig. 

Anonymkode: 591ec...102

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

For noen dager siden solgt jeg en sofa på Finn.no. Kjøper har betalt for varen og skulle hente den i dag. Vi har, på forespørsel fra kjøper, vært behjelpelige med demontering av sofaen og har markert varen som «solgt» på Finn. 

I dag fikk jeg melding om at kjøper ønsker å heve kjøpet, med bakgrunn i at sofaen «ikke passet» vedkommendes bruk allikevel (da hadde kjøper vært på butikken og sett/testet sofaen). Vi hadde linket til sofaen på butikkens nettside og lagt ut bilder av sofaen som selges osv., så det var jo tydelig hvilken sofa dette var fra starten av.

Jeg mener man bør sjekke om man faktisk ønsker en vare før man velger å kjøpe den på Finn🙃Uansett - jeg klarer ikke helt å bestemme meg for om jeg skal være vanskelig her eller om jeg bare skal drite i det og la vedkommende heve kjøpet. Hva slags rettigheter har jeg egentlig i denne saken?

Anonymkode: 51c18...9b3

"Hvis du ikke har noen grunn til å returnere varen, er du avhengig av at selgeren er grei. Du har som nevnt ingen angrerett ved kjøp mellom to privatpersoner, med mindre dette er avtalt mellom dere."

Anonymkode: 1485f...7db

Det er kjøpsloven som regulerer adgang til heving av salg mellom privatpersoner. I henhold til kjøpsloven må mangelen være «vesentlig» før det foreligger adgang til heving av kjøpet.

Anonymkode: 53c2b...472

Nå fremkommer det vel at dette ikke er et kjøp mellom privatpersoner, men fra en nettbutikk som har annonsert på finn. Da har kjøper 2 ukers angrerett på kjøp via finn.

Anonymkode: b54ce...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå fremkommer det vel at dette ikke er et kjøp mellom privatpersoner, men fra en nettbutikk som har annonsert på finn. Da har kjøper 2 ukers angrerett på kjøp via finn.

Hva er det du snakker om? Det er tydelig at ts er en privatperson som selger en sofa som også er å få tak i, i en fysisk butikk. Det at ts linker til sofaen slik at andre kan lese mer om den, se nypris og eventuelt gå i butikken for å sjekke den ut før de kjøper ts sin brukte sofa, gjør det ikke om til en nettbutikk. At jeg selger en brukt lampe fra IKEA og legger til lenke, betyr ikke at jeg ikke er en privatperson lenger og at jeg er eier av hele IKEA.

Anonymkode: eb833...ca4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er en privatperson jo! Jeg har bare linket til sofaen der jeg kjøpte den, for at kjøper skulle få mest mulig info om den😊

Anonymkode: 51c18...9b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde IKKE orket å ta kampen. Jeg har selv blitt lurt i kjøp av en dyr kåpe - prøvde litt, involverte også bruker-rådet, men fant ut at jeg bare fikk selge kåpen videre. Men til forskjell fra hun jeg kjøpte den av - OPPLYSTE jeg om det jeg var misfornøyd med og tok masse bilder. Fikk solgt videre og tapte kun porto. Det kan jeg leve med. Som jeg forstår er det "bare" for dere å la den ligge litt mer på finn.no.
Dårlig stil av kjøper, men jeg hadde ikke orket kampen... (av erfaring letter å bare selge til noen andre)

Anonymkode: 692af...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde latt den gå og gitt kjøperen dårlig review, og skrevet hvorfor. 

Anonymkode: 889b7...a36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...