AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Del Skrevet 4. mai 2022 Aldri vært i bryllup før og nå nærmer det seg! Har 3 spørsmål 1: Noen her som har fikset håret selv, og som har tips? Eller som sterkt fraråder det? Jeg er ikke veldig trent på frisyrer generelt, og vurderer frisør. Men det er ganske dyrt. Og jeg ønsker heller ikke noen komplisert frisyre med masse detaljer, vil føle meg som meg selv og ha et løst oppsett. Er det ikke bare å bruke masse hårspray så det holder? Hva tenker dere? __________________________________________________________________________________________ Spørsmål 2: Hva er gangen i dette med logistikken, vanligvis? Jeg og sambo og pappa sover hos oss. Skal sambo kjøre med min far til kirka, mens jeg og forloveren min tar taxi litt etterpå så ingen får sett meg i brudestasen? (Vi har ikke flere biler, og ingen av gjestene bor i samme by som oss) _________________________________________________________________________________________________ 3: Hva er den vanlige rekkefølgen ellers? Jeg skal sminke meg selv. Ønsker selvsagt ikke sminke på brudekjolen. Hvis man går til frisør, er det vanlig å ha på seg brudekjole der? Nei? Merker mye av dette blir litt stress uten bil. Bor ikke i sentrum, så da må jeg ta buss hjem igjen for å skifte til kjole, og deretter dra til kirka. Litt surrete spørsmål, håper på svar Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Del Skrevet 4. mai 2022 1. dersom du selv skal stelle håret: prøv ut frisyren nå, og tren på den såpass mange ganger at du er trygg på den. Det er også ok å ringe en venn og få bistand. Og: nei, du trenger ikke en «frisyre». Det er alltid du som bestemmer hva du vil. Så om du vil ha din vanlige hverdags-frisyre er det selvsagt helt topp. 2. det velger du selv. At «ingen må se deg» er noe du avgjør. Spiller det for deg ingen rolle? Ok. Det er helt greit. Spiller det for deg noen rolle? Ok. Det er også helt greit. 3. Du kan sminke deg i kjolen. I så fall tar du bare en sånn frisør-kappe eller regnkappe oppå kjolen. Du kan også sminke deg uten å ha på kjolen. Ditt valg. Du kan fint også kle på deg kjolen i lokalet du skal gifte deg i. Alle lokaler har et rom du enten kan låse deg inn i eller få noen til å stå utenfor døren til. Igjen -ditt valg. Bare lag deg en plan du liker, og hold deg til den. 4. Husk at du ikke MÅ fikse alt alene. Trenger du skyss? Be gjestene om det. Trenger du noe hentet? Be en gjest om det. Trenger du noen til å holde kjolen? Be en gjest om det. Vil du at noen har som oppgave å se til at sminke og kjole er på topp dagen gjennom og si fra diskret? Gi noen oppgaven. Å gi gjester oppgaver får dem til å føle seg satt pris på og nyttige. Så spør dem. Anonymkode: 9cb2f...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): 1. dersom du selv skal stelle håret: prøv ut frisyren nå, og tren på den såpass mange ganger at du er trygg på den. Det er også ok å ringe en venn og få bistand. Og: nei, du trenger ikke en «frisyre». Det er alltid du som bestemmer hva du vil. Så om du vil ha din vanlige hverdags-frisyre er det selvsagt helt topp. 2. det velger du selv. At «ingen må se deg» er noe du avgjør. Spiller det for deg ingen rolle? Ok. Det er helt greit. Spiller det for deg noen rolle? Ok. Det er også helt greit. 3. Du kan sminke deg i kjolen. I så fall tar du bare en sånn frisør-kappe eller regnkappe oppå kjolen. Du kan også sminke deg uten å ha på kjolen. Ditt valg. Du kan fint også kle på deg kjolen i lokalet du skal gifte deg i. Alle lokaler har et rom du enten kan låse deg inn i eller få noen til å stå utenfor døren til. Igjen -ditt valg. Bare lag deg en plan du liker, og hold deg til den. 4. Husk at du ikke MÅ fikse alt alene. Trenger du skyss? Be gjestene om det. Trenger du noe hentet? Be en gjest om det. Trenger du noen til å holde kjolen? Be en gjest om det. Vil du at noen har som oppgave å se til at sminke og kjole er på topp dagen gjennom og si fra diskret? Gi noen oppgaven. Å gi gjester oppgaver får dem til å føle seg satt pris på og nyttige. Så spør dem. Anonymkode: 9cb2f...06f Tusen takk for et kjempefint svar, og for at du tok deg tiden ❤️ Setter pris på det. Angående å be gjester om hjelp så er det kanskje litt vanskelig, da ingen bor her i byen. Tror de fleste kjører hit omtrent når jeg gjør meg klar. Men kan bli flinkere til å be om hjelp til ting i løpet av dagen, helt klart! Deilig det du skriver om at alt er mitt valg Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Tusen takk for et kjempefint svar, og for at du tok deg tiden ❤️ Setter pris på det. Angående å be gjester om hjelp så er det kanskje litt vanskelig, da ingen bor her i byen. Tror de fleste kjører hit omtrent når jeg gjør meg klar. Men kan bli flinkere til å be om hjelp til ting i løpet av dagen, helt klart! Deilig det du skriver om at alt er mitt valg Anonymkode: badf7...101 Synes det er viktig å minne om at det er ditt valg. Sånne festdager er jo anledninger der venner og familie (og vilt fremmede) ofte har sterke meninger om hva som «passer seg». Men alt passer seg så lenge det passer deg og din partner. Angående det med bil: dere kan jo leie ein bil, om du har lappen? Det blir fort billigere enn å ta endel drosje, og det er mye mer fleksibelt. Anonymkode: 9cb2f...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Synes det er viktig å minne om at det er ditt valg. Sånne festdager er jo anledninger der venner og familie (og vilt fremmede) ofte har sterke meninger om hva som «passer seg». Men alt passer seg så lenge det passer deg og din partner. Angående det med bil: dere kan jo leie ein bil, om du har lappen? Det blir fort billigere enn å ta endel drosje, og det er mye mer fleksibelt. Anonymkode: 9cb2f...06f Har ikke lappen, nei. Men takk for tipset skal se om jeg finner noen enkle frisyrer på Youtube Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Del Skrevet 4. mai 2022 Ang 2. og 3.: Kan din far ikke kjøre deg frem og tilbake til frisør? Og enten kjøre mannen til kirken tidlig og så komme retur og hente deg, eller kun kjøre deg og forlover mens mannen tar taxi. Jeg tenker det må være mulig å utnytte bilen litt bedre. Alternativt, se på muligheten for å få en frisør til å komme hjem til deg. Mannen kan vel ta en kaffe med sin forlover så han er ute av huset mens du gjør deg klar. Du nevnte ikke når bryllupet er, men hvis du selv vil fikse hår bør du øve deg på frisyren nok ganger til at du kan gjøre det i søvne. Anonymkode: a8ac1...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sensi Skrevet 4. mai 2022 #7 Del Skrevet 4. mai 2022 1. øv på frisøren hjemme. Du kan feste i litt brudeslør hvis du vil, eller ha i en perlespenne. Men det viktigste er å øve på en frisøre og så holde seg til planen. 2. kan du og forlover ta taxi så er det veldig enkelt. Men viktig at du avklarer med taxi slik at de ikke kommer for sent/skjønner at du er bruden. Evt spør en nabo? 3. kommer an på kjolen. Kan du stige inn i kjolen så sminke først så kjole. Går kjolen over hodet så omvendt. evt ta på kjolen i kirken med hjelp av forlover. kommer an på kjolen. Mine svar er lignende tidligere svar ser jeg. Lykke til med den store dagen ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ang 2. og 3.: Kan din far ikke kjøre deg frem og tilbake til frisør? Og enten kjøre mannen til kirken tidlig og så komme retur og hente deg, eller kun kjøre deg og forlover mens mannen tar taxi. Jeg tenker det må være mulig å utnytte bilen litt bedre. Alternativt, se på muligheten for å få en frisør til å komme hjem til deg. Mannen kan vel ta en kaffe med sin forlover så han er ute av huset mens du gjør deg klar. Du nevnte ikke når bryllupet er, men hvis du selv vil fikse hår bør du øve deg på frisyren nok ganger til at du kan gjøre det i søvne. Anonymkode: a8ac1...359 Takk for innspill! Jo, kanskje vi kan utnytte tiden litt bedre... Har egentlig ikke vurdert å spørre pappa om å kjøre flere ganger, men det bør jo la seg gjøre egentlig Bryllupet er om en måned, hehe, så jeg får sette i gang å øve. Har litt dårlig erfaring med ting jeg betaler mye for, som frisør, at det ofte ikke er verdt det. Kanskje dette er et unntak, er ikke sikker. Ønsker en veldig enkel oppsats, og vet jo at jeg bør bruke en god spray først som gir tekstur, og en etterpå som får det til å sitte. Men er jo veldig kjedelig å stå der plutselig og ikke få det til... Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Del Skrevet 4. mai 2022 Sensi skrev (2 minutter siden): 1. øv på frisøren hjemme. Du kan feste i litt brudeslør hvis du vil, eller ha i en perlespenne. Men det viktigste er å øve på en frisøre og så holde seg til planen. 2. kan du og forlover ta taxi så er det veldig enkelt. Men viktig at du avklarer med taxi slik at de ikke kommer for sent/skjønner at du er bruden. Evt spør en nabo? 3. kommer an på kjolen. Kan du stige inn i kjolen så sminke først så kjole. Går kjolen over hodet så omvendt. evt ta på kjolen i kirken med hjelp av forlover. kommer an på kjolen. Mine svar er lignende tidligere svar ser jeg. Lykke til med den store dagen ❤️❤️ Tusen takk! Veldig hjelpsomt likevel Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 4. mai 2022 #10 Del Skrevet 4. mai 2022 Jeg kledde på meg kjolen hos frisøren, som også sminket meg. Først hår, så sminke, så stige inn i kjolen, så ble jeg hentet av bil m/sjåfør. Tenker at det er best at mannen tar taxi evt blir hentet av sin forlover, og så kjører du sammen med far og forlover. Far skal vel følge deg opp kirkegulvet, så da er det logisk at du og far ankommer samtidig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Del Skrevet 4. mai 2022 Hedda-78 skrev (9 minutter siden): Jeg kledde på meg kjolen hos frisøren, som også sminket meg. Først hår, så sminke, så stige inn i kjolen, så ble jeg hentet av bil m/sjåfør. Tenker at det er best at mannen tar taxi evt blir hentet av sin forlover, og så kjører du sammen med far og forlover. Far skal vel følge deg opp kirkegulvet, så da er det logisk at du og far ankommer samtidig. Det siste der gir mening. Takk! Skal videreformidle Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Del Skrevet 4. mai 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: Bryllupet er om en måned, hehe, så jeg får sette i gang å øve. Har litt dårlig erfaring med ting jeg betaler mye for, som frisør, at det ofte ikke er verdt det. Kanskje dette er et unntak, er ikke sikker. Ønsker en veldig enkel oppsats, og vet jo at jeg bør bruke en god spray først som gir tekstur, og en etterpå som får det til å sitte. Men er jo veldig kjedelig å stå der plutselig og ikke få det til... Anonymkode: badf7...101 Med én måned til bryllupet så er det du bør gjøre nå (i dag, omgående!) å prøve ut en oppsats for å få bare litt gefühl med det. Det kan gå begge veier - kanskje du føler at med to øvninger til så har du tipp-topp styr på det, eller motsatt at dette har du virkelig ikke peiling på (så frisør blir nødvendig). Anonymkode: a8ac1...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Med én måned til bryllupet så er det du bør gjøre nå (i dag, omgående!) å prøve ut en oppsats for å få bare litt gefühl med det. Det kan gå begge veier - kanskje du føler at med to øvninger til så har du tipp-topp styr på det, eller motsatt at dette har du virkelig ikke peiling på (så frisør blir nødvendig). Anonymkode: a8ac1...359 Jepp. Skal sette i gang, omgående! 😄 Anonymkode: badf7...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå