Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet begge gangene med rier som tok seg opp. Første gangen brukte jeg ca tre timer på å skjønne at det ikke var kynnere som jeg jo heller aldri hadde hatt. Andre gangen kjente jeg det igjen ved første sammentrekning.

Anonymkode: 7fbdd...1e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle tre har startet med rier. To av de med svake rier som bygget seg opp, en med sterke rier fra start (styrtfødsel). Fikk aldri regelmessige rier under tredje fødsel av en eller annen grunn. 

Anonymkode: eb87e...47f

AnonymBruker
Skrevet

Startet ca. klokken 5 på morgenen, så var han ute klokken 20 (15 timer senere) :) skjedde veldig gradvis hos meg, begynte med mensensmerter så fikk jeg rier oftere og oftere, men hadde fortsatt gode pauser imellom :)  Var ikke i tvil 😜 

Anonymkode: 9cf36...25a

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk i 5-tiden dagen før termin. Riene kom i gang i løpet av dagen. Begynte forsiktig før de økte på. Gutten ble født kl 7 på termindagen. 

Anonymkode: b500b...873

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Gravid i uke 35, og har nå blitt sykemeldt. Det betyr at jeg ligger hjemme og bare venter på at denne fødselen skal starte. Jeg ligger og kjenner goooodt etter. Hvordan var de første riene deres? Var det BAAM-svinvondt, eller tok det seg opp gradvis? Hvordan var starten? 

Jeg har født før, men husker ingenting annet enn at jeg var trygg på å bli hjemme en stund - så de første riene kan ikke ha vært såå ille. Vil uansett gjerne høre deres erfaringer!

Anonymkode: 42f0a...16d

Du håper å føde prematurt? Hvorfor??? Jeg knuget så godt jeg kunne på disse barna mine og ville ikke ha de ut før det var under uken til termin. Og ja, jeg var LEI, men barna hadde jo der best i magen

Anonymkode: 2dc4e...6b8

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Begge startet med at vannet gikk. Første ute etter ellever timer, andre etter 40 minutter. 

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1, la meg på søndagen og hadde litt ubehag i magen, litt småvondt, men ikke så ille at jeg trodde fødselen var i gang (da jeg hadde hørt at "det merker du" 😅). Tok bussen inn til byen da jeg hadde time til jordmor for å sjekke "ståa" dagen etter, da plutselig når jeg gikk av bussen var det smerter uten like. Var vell da det gikk opp for med at okei, nå skjer det. Fikk komme inn til jordmor og sjekket, joda, 4 cm åpning. Da ble jeg lagt inn på føden. Barnet kom natt til neste dag.

Med nr 2 var det vannet som begynte å gå. Mer som skvetting først, før det sa splæsj og riene startet akutt. Da var det bare å kaste seg i bilen og kjøre avgårde, ca 20 minutters kjøretur, knappe 30-45 min etter var ungen ute. 💖💙

Anonymkode: d7d74...99c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du håper å føde prematurt? Hvorfor??? Jeg knuget så godt jeg kunne på disse barna mine og ville ikke ha de ut før det var under uken til termin. Og ja, jeg var LEI, men barna hadde jo der best i magen

Jeg har da aldri sagt at jeg håper på prematur fødsel, jeg sa bare at dagene mine nå er i stor grad preget av venting. Å vente og å håpe er vel ikke det samme. Herregud…

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har da aldri sagt at jeg håper på prematur fødsel, jeg sa bare at dagene mine nå er i stor grad preget av venting. Å vente og å håpe er vel ikke det samme. Herregud…

Du skrev også at du går og kjenner godt etter. Jeg også tolket det som at du håper det skjer snart.

Anonymkode: c4481...196

AnonymBruker
Skrevet

Vannet gikk i det vekkerklokka til mannen gikk 😂 var misfarget så fikk beskjed om å komme inn på føden med engang, fikk ikke dusje engang først. Fikk ingen rier, så ble satt i gang 6 timer etter. Da startet riene ganske fort. 19 timer etter vannet gikk ble han født med keisersnitt da det ikke var fremgang og babyen var stresset. 

Anonymkode: 2d033...2ee

AnonymBruker
Skrevet

vannet gikk og 4 timer etterpå ble jeg mamma.

Fikk sjokk fordi venninnene mine som hadde født brukte mange timer og opptil et døgn på fødslene sine så jeg forventet det samme. Jeg tror jordmødrene fikk seg litt av et syn, der jeg satt helt stum å så ut i lufta av sjokk 😂

Anonymkode: da3e7...685

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Forsto du med en gang at dette var rier og ikke kynnere? Hva kjennes riene annerledes ut enn rier?

Anonymkode: efc8b...9a9

Merket forskjell med en gang. De første var mindre vonde enn kynnere 😅 mer som menssmerter lavt nede i magen. For min del så var utsagnet "hvis du lurer på om det var en rie, så var det ikke en rie" helt sant.

Anonymkode: 35c1a...478

Skrevet

Nr 1: Vannavgang en uke før termin, et døgn etter startet riene.

Nr 2: Igangsatt fødsel, jeg var så moden at jordmor bare tok vannet og så kom riene av seg selv.

Nr 3: Vannavgang og rier samtidig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du skrev også at du går og kjenner godt etter. Jeg også tolket det som at du håper det skjer snart.

Anonymkode: c4481...196

Neimen i alle dager 😅 

AnonymBruker
Skrevet

Første fødsel startet med vannavgang, andre fødsel startet med rier som gradvis bygde seg opp. 

Anonymkode: c37d4...231

AnonymBruker
Skrevet

Første: Ingenting skjedde. Gikk 10 dager over termin. Ble satt igang med ballong, de tok vannet, jeg måtte ta noen piller og DER kom riene. Stormrier i 12 timer. 

Andre: Har ikke skjedd enda, hååååper sånn at fødselen skal starte av seg selv.

Anonymkode: 384e0...692

AnonymBruker
Skrevet

Ble satt i gang i uke 38+1 (en fredag) på kvelden med ballong. Ingen effekt på 24 timer. Fikk piller vaginalt neste dag. (Lørdag). Kl 03 natt til søndag våknet jeg av svak murring. Fikk fødestue i 21 tiden på søndag kveld, da tok de vannet. Fødte med keisersnitt mandag morgen kl 0630.....

Anonymkode: 0e6a6...c2c

AnonymBruker
Skrevet

Ved første: vannet gikk på termindagen. Riene kom tre timer etter. Babyen kom et døgn senere.

Ved andre: jeg våknet av rier på termindagen. Babyen kom 9 timer senere.

Anonymkode: a32e2...5b7

AnonymBruker
Skrevet

To igangsatte fødsler, som begge «startet» med innsett av ballong og så drypp. Første tok 21 timer, andre 6 1/2 time. 

Anonymkode: 1d88a...9a1

AnonymBruker
Skrevet

Fikk regelmessige mensmurringer 2 dager før termin. Etter ca 8 timer dro vi til sykehus, ble sendt hjem, husker ikke spesifikt hva åpning var. Kom hjem og smertene tok seg opp veldig så vi fikk komme tilbake, da var åpning 4 cm. Etter 4 timer ble smertene ennå sterkere og nesten konstante, ble da sjekket igjen og hadde full åpning, ungen kom 15 minutter etterpå. 

Anonymkode: 25fa2...489

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...