Gå til innhold

Reise til Spania i sommer - utløpt coronapass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har dere fått tilbud om fjerde enda? Vi fikk også tredje i januar. Veldig mange fikk den da, men har ikke fått med meg at man kan få fjerde enda.

Anonymkode: 351af...a59

fikk du den i januar, er ikke behovet før ut i september...  Mye kan skje før da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Druid said:

fikk du den i januar, er ikke behovet før ut i september...  Mye kan skje før da. 

Vi får heller håpe noen kommer til sans og samling og avslutter koronarestriksjoner før den tid. :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser ingenting der om fjerde dose?

"Fjerde dose" er hva staten skal bygge logistikkprosess for massevaksinering. Det er det ikke lagt opp til enda.

Det betyr ikke at du ikke kan få en fjerde dose på oppfordring hvis du trenger det for å reise. Så hvis TS er av de som fikk 3. dose i november, og Europa fortsatt bruker vaksinepass ved innreise i Juli, så er det mulig å få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skal mann gjøre uansett. Det er ikke noe tilbud om en fjerde dose for oss yngre friske så 🙈🙈

Anonymkode: ef5be...dc9

Og bra er det!

Anonymkode: 6c46f...6ff

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi får heller håpe noen kommer til sans og samling og avslutter koronarestriksjoner før den tid. :) 

Når jeg ser på Worldometer, så ser det lovende ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verden skal unge, friske mennesker i det hele tatt tenke på å ta en fjerde vaksinedose nå? Ønsker svar på dette spørsmålet, og nei, for å få et pass som noen få land krever er ikke en god grunn!

Når det er sagt, bare å ta en test før du reiser til Spania- problemet løst!

Anonymkode: bdcb3...498

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor i all verden skal unge, friske mennesker i det hele tatt tenke på å ta en fjerde vaksinedose nå? Ønsker svar på dette spørsmålet, og nei, for å få et pass som noen få land krever er ikke en god grunn!

Bortsett fra hvis testen er positiv. Litt kjedelig å finne ut det rett før avreise. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tar heller en dose til enn å ta en test.

Anonymkode: 82f9e...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

og nei, for å få et pass som noen få land krever er ikke en god grunn!

OK, I'll bite! :

Hvorfor ikke?

Er det slik at andre lands helsemyndigheter pr def skal innordne seg mine personlige meninger?

Altså, jeg skjønner kritikken av kravet om  vaksinepass for øyeblikket; ser vi utviklingen , er det grunn til å tro at vi faktisk ser slutten på dette. 

Men at JEG skal ha noe å si på hva Spania ønsker å ha som innreise krav, fremstår litt ... teit. Litt som om jeg skulle komme til sjekk inn til USA, og si at jeg vil ikke registrere for ESTA, fordi det er i strid med personvernet mitt.... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Druid skrev (2 minutter siden):

OK, I'll bite! :

Hvorfor ikke?

Er det slik at andre lands helsemyndigheter pr def skal innordne seg mine personlige meninger?

Altså, jeg skjønner kritikken av kravet om  vaksinepass for øyeblikket; ser vi utviklingen , er det grunn til å tro at vi faktisk ser slutten på dette. 

Men at JEG skal ha noe å si på hva Spania ønsker å ha som innreise krav, fremstår litt ... teit. Litt som om jeg skulle komme til sjekk inn til USA, og si at jeg vil ikke registrere for ESTA, fordi det er i strid med personvernet mitt.... 

Du kommer jo fint inn i Spania uten en 4.dose!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan klarte dere å få dose 3 så tidlig? Selv moren min på 92 ville klart det kravet i sommer, hun fikk dose 3 i november.

Anonymkode: 3c26a...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har forstått det slik at dersom man «kun» har 2 doser så er coronapasset gyldig i 270 dager etter dose 2. Med 3 doser er det ingen utløpstid…

Anonymkode: c1e15...8a1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du kommer jo fint inn i Spania uten en 4.dose!!

Det var ikke poenget i det spørsmålet. Poenget var påstanden om at vaksinepass i utgangspunktet ikke var en god grunn. Hvordan du oppdaterer vaksinepasset er mere en diskusjon om logistikk og kost og om hvis du har hatt Covid : når det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når kom dette? Bare hørt at de over 80 og folk med diverse sykdommer kan få? Finner ikke noe annet hos FHI heller. 

Tidliger i år? Eller Nov? Husker ikke. Her er det hvertfall fritt fram ettersom alle nå vet covid ikke er spesielt farlig for de fleste og ingen vil ta vaksina lenger. Helsestasjonen prøver pushe oss til å vaksinere barna og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan klarte dere å få dose 3 så tidlig? Selv moren min på 92 ville klart det kravet i sommer, hun fikk dose 3 i november.

Anonymkode: 3c26a...693

Seriøst? Svigers på 65 fikk dose 3 i fjor vår! 
Vi fikk tilbud om dose 3 i høst. Vi er ikke risikogruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Mamajune11 said:

Seriøst? Svigers på 65 fikk dose 3 i fjor vår! 
Vi fikk tilbud om dose 3 i høst. Vi er ikke risikogruppe. 

Fikk de dose tre før de fleste hadde fått dose en? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg fikk også dose 3 i november og trodde det samme, da jeg skal på tur 9 mnd og 4 dager etter siste dose. Men etter å ha undersøkt mer har de med 3 doser ingen utløpstid. Bare å sjekke helsenorge og coronapasset der. 

Anonymkode: 189dd...8a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg fikk også dose 3 i november og trodde det samme, da jeg skal på tur 9 mnd og 4 dager etter siste dose. Men etter å ha undersøkt mer har de med 3 doser ingen utløpstid. Bare å sjekke helsenorge og coronapasset der. 

Det er enkelte land som har strengere regler enn Norge. Forhåpentligvis kommer de på andre tanker når utløpstiden nærmer seg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er enkelte land som har strengere regler enn Norge. Forhåpentligvis kommer de på andre tanker når utløpstiden nærmer seg.

Ja jeg skal til Spania selv, og det var de reglene jeg skrev om i forrige post.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Glemte å si at det er nå, og de skal revurdere kravene snart. Så kanskje de fjerner alle innreiserestriksjoner som mesteparten av Europa har gjort allerede.

Anonymkode: 4daa8...e97

Håper det. Hva med USA? Når skal de revurdere kravene? 

Anonymkode: 4ef48...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...