AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Begynte å lure litt nå. Vi reiser til Gran Canaria i juli og jeg og mannen min har fått 3 vaksinedoser. På tui sine nettsider står følgende: «Fra og med den 1. februar kan det ikke være mer enn 9 måneder (270 dager) siden den siste vaksinen ble tatt». Vi har begge tatt siste vaksinedose for lengre enn 9 mnd siden. Må vi da ha ny vaksine? Noen som vet? Anonymkode: 6b52f...8f5
Mamajune11 Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Begynte å lure litt nå. Vi reiser til Gran Canaria i juli og jeg og mannen min har fått 3 vaksinedoser. På tui sine nettsider står følgende: «Fra og med den 1. februar kan det ikke være mer enn 9 måneder (270 dager) siden den siste vaksinen ble tatt». Vi har begge tatt siste vaksinedose for lengre enn 9 mnd siden. Må vi da ha ny vaksine? Noen som vet? Anonymkode: 6b52f...8f5 Du må lese på regjeringens sider, under reise/corona 1
DrueSmoothie Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Hvis de reglene du viser til her fortsatt er gyldige på avreisetidspunktet så må dere nok det dersom det er mer enn 9 mnd siden siste dose på avreisetidspunktet. Men dette endrer seg jo hele tiden, så jeg ville fulgt med på spanske myndigheters nettsider rundt innreisereglene i landet.
Druid Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Begynte å lure litt nå. Vi reiser til Gran Canaria i juli og jeg og mannen min har fått 3 vaksinedoser. På tui sine nettsider står følgende: «Fra og med den 1. februar kan det ikke være mer enn 9 måneder (270 dager) siden den siste vaksinen ble tatt». Vi har begge tatt siste vaksinedose for lengre enn 9 mnd siden. Må vi da ha ny vaksine? Noen som vet? Anonymkode: 6b52f...8f5 sjekk utløpsdatoen på vaksinepasset på helsenorge ; det hørtes rart ut at dere skulle ha fått 3. vaksine dose i november, men der står uansett datoen dere må være bevist. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Blir spennende å se etter hvert hva de landene gjør som har slike regler. Vi pleide å reise ofte til Østerrike, og skal dit i sommer. Da er coronapassene våre fortsatt gyldige der. Men til høsten vil de utløpe om nåværende regler fortsetter. De ser vel an situasjonen litt, men blir rart å i praksis stenge grensen for de fleste igjen om det ikke kommer en kjempebølge til høsten. Det blir egentlig litt rart uansett, for nå i vår har smittebølger kommet og gått igjen uten allverdens tiltak. Spent på om folk lar seg kue et år til når de ser hvor liten effekt det har. Anonymkode: 351af...a59 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Hva skal mann gjøre uansett. Det er ikke noe tilbud om en fjerde dose for oss yngre friske så 🙈🙈 Anonymkode: ef5be...dc9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal mann gjøre uansett. Det er ikke noe tilbud om en fjerde dose for oss yngre friske så 🙈🙈 Anonymkode: ef5be...dc9 Tenkte også på det. Og man blir vel ikke prioritert for vaksine bare fordi man skal ut å reise Anonymkode: 82f9e...ab0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Tror noen land har helgardert seg litt med dette, fordi det vil være enklere å bare la coronapassene utløpe enn å innføre nye restriksjoner. Selv om det i praksis blir det samme. Anonymkode: 351af...a59
Druid Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva skal mann gjøre uansett. Det er ikke noe tilbud om en fjerde dose for oss yngre friske så 🙈🙈 Anonymkode: ef5be...dc9 Hæ ? det er vel bare å stikke innom nærmeste apotek ? Du kan jo drite i hele vaksinen og ta en registrert test istedet. Jeg ser ikke problemet 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal mann gjøre uansett. Det er ikke noe tilbud om en fjerde dose for oss yngre friske så 🙈🙈 Anonymkode: ef5be...dc9 Det er bare å snakke med fastlegen din. Så får du. Anonymkode: 35c3b...004
Mamajune11 Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva skal mann gjøre uansett. Det er ikke noe tilbud om en fjerde dose for oss yngre friske så 🙈🙈 Anonymkode: ef5be...dc9 Hva snakker du om? Alle som vil kan ta den, er bare å ringe legen din det…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 Slapp av, du trenger ikke å være vaksinert for å dra til Spania. Det er nok å vise til negativ test eller gjennomgått sykdom for mindre enn 6 måneder siden. https://www.schengenvisainfo.com/news/spain-prolongs-existing-covid-19-entry-restrictions-until-may-15-heres-what-travellers-should-know/ Sitat The move means that travellers from the EU/EEA countries remain eligible to enter the Spanish territory, including its islands, completely restriction-free, as long as they hold one of the following documents: Proof of vaccination with one of the vaccines approved by the European Medicines Agency (EMA) or the World Health Organization (WHO), with the last vaccine having been administered in the last nine months Proof of a previous infection with COVID-19 (PCR or rapid antigen test performed by professionals), issued in the last six months Negative Coronavirus test results (PCR or rapid antigen test performed within the 72 hours of 48 hours before travel to Spain, respectively) Anonymkode: 4daa8...e97 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 Glemte å si at det er nå, og de skal revurdere kravene snart. Så kanskje de fjerner alle innreiserestriksjoner som mesteparten av Europa har gjort allerede. Anonymkode: 4daa8...e97 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 28 minutter siden, AnonymBruker said: Det er bare å snakke med fastlegen din. Så får du. Anonymkode: 35c3b...004 27 minutter siden, Mamajune11 said: Hva snakker du om? Alle som vil kan ta den, er bare å ringe legen din det… Når kom dette? Bare hørt at de over 80 og folk med diverse sykdommer kan få? Finner ikke noe annet hos FHI heller. Anonymkode: 351af...a59
Druid Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 https://www.apotek1.no/vaksine/koronavaksine#vaksine-apotek
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 Hæ? Når tok dere tredje dosen? jeg er helsepersonell og tok den tredje i januar. Noen av mine kollegaer tok den tidligst i november. Anonymkode: 2d5e4...448
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 3 minutter siden, Druid said: https://www.apotek1.no/vaksine/koronavaksine#vaksine-apotek Ser ingenting der om fjerde dose? Anonymkode: 351af...a59
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hæ? Når tok dere tredje dosen? jeg er helsepersonell og tok den tredje i januar. Noen av mine kollegaer tok den tidligst i november. Anonymkode: 2d5e4...448 Har dere fått tilbud om fjerde enda? Vi fikk også tredje i januar. Veldig mange fikk den da, men har ikke fått med meg at man kan få fjerde enda. Anonymkode: 351af...a59
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Når kom dette? Bare hørt at de over 80 og folk med diverse sykdommer kan få? Finner ikke noe annet hos FHI heller. Anonymkode: 351af...a59 Ja, sånn er det i min kommune også. Fjerde dose kun for de over 80 og noen helt spesielle risikogrupper, men de må kunne dokumentere alvorlig sykdom. Anonymkode: 82f9e...ab0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå