Gå til innhold

Mannen gjør ikke husarbeid!

Anbefalte innlegg

Gjest Sunfl0wer
Skrevet (endret)

Er det flere her som sliter med at mannen ikke gjør/så vidt gjør noe husarbeid?? Mannen min jobber på havet og har nå vært hjemme i en uke. Kofferten er fortsatt ikke pakket ut av og først i dag har han klart å rydde kjøkkenet. Men det er ikke uten å skal klage eller kommentere. Da er det plutselig at jeg ikke har sortert søppla helt perfekt,eller at kjøkkenet er for rotete for man lar det hope seg opp. Han sier at man må klare å rydde kontinuerlig så man slipper skippertak for man er jo "2 i huset så det burde man da klare". Og da tenner jeg på alle pluggene. Ja,vi er 2,men det er bare 1 som gjør noe! Og så sier han at han eks bruker lang tid på å rydde kjøkkenet fordi han skyller fatene osv før man setter det inn i oppvaskmaskinen. Da påstår han at jeg ikke gjør en god nok jobb,noe jeg faktisk gjør! Her om dagen var han tom for rene t skjorter og lurte på hvorfor ikke det var noen rene🤬🤬 For han hadde hørt at jeg hadde vasket flere maskiner. Men jeg hadde vasket 60 graders vask. Det er sånne kommentarer og stikk fra han som provoserer med grenseløst,for dette kommer fra en som så og si aldri tar i støvsugeren engang! Klarer dette snart ikke mer. Er rett og slett rådløs. Ble ett langt innlegg,men er så frustrert. Noen som sliter med det samme??

Endret av Sunfl0wer
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der er veldig mange som sliter med det samme. Kvinnene (som oftest) går i åresvis og ‘maser’ på mannen om å bidra, men ender opp med å gå fordi mannen endrer ikke adferd. 

Din mann vil antakelig heller ikke endre adferd. Dere har i det minste ikke barn. Da blir det enda verre! 

husk kondom. Lykke til videre. 

Anonymkode: 7f45d...b44

• Liker 8
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der er veldig mange som sliter med det samme. Kvinnene (som oftest) går i åresvis og ‘maser’ på mannen om å bidra, men ender opp med å gå fordi mannen endrer ikke adferd. 

Din mann vil antakelig heller ikke endre adferd. Dere har i det minste ikke barn. Da blir det enda verre! 

husk kondom. Lykke til videre. 

Anonymkode: 7f45d...b44

Vi har 1 barn,så det blir fort mer problematisk....

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Personlig hadde jeg heller tenkt at det er bedre å være alene enn å bo sammen med en frekk slabbedask. 

Hadde aldri funnet meg i at mannen min oppfører seg sånn, TS. 

Så i dette tilfellet hadde jeg stilt et ultimatum, skjerp deg, eller så går jeg.  En ting er at man kan være litt sløv av og til, men når man i tillegg er en frekk faen som din mann er, ja, da hadde valget vært enkelt for meg. 

Skrevet
18 minutter siden, Sunfl0wer said:

Her om dagen var han tom for rene t skjorter og lurte på hvorfor ikke det var noen rene🤬🤬 For han hadde hørt at jeg hadde vasket flere maskiner. Men jeg hadde vasket 60 graders vask. Det er sånne kommentarer og stikk fra han som provoserer med grenseløst,for dette kommer fra en som så og si aldri tar i støvsugeren engang! 

Men hva svarer du til sånt, annet enn at han (som andre voksne mennesker) må vaske sine egne klær?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sjømenn er noen slabbedasker

Anonymkode: 5c032...023

AnonymBruker
Skrevet

For en slask. Har han alltid vært sånn? 

Anonymkode: 43342...dab

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
Dævendøtte skrev (2 minutter siden):

Personlig hadde jeg heller tenkt at det er bedre å være alene enn å bo sammen med en frekk slabbedask. 

Hadde aldri funnet meg i at mannen min oppfører seg sånn, TS. 

Så i dette tilfellet hadde jeg stilt et ultimatum, skjerp deg, eller så går jeg.  En ting er at man kan være litt sløv av og til, men når man i tillegg er en frekk faen som din mann er, ja, da hadde valget vært enkelt for meg. 

Ja,akkurat nå så vil jeg helst bare gå. Men er ikke så lett med barn inni bildet. Så det er en veldig slitsom og frustrende situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det sånn. Har det ikke sånn lenger. Og han aner fortsatt ikke hva som skjedde🙄 That's why.

Anonymkode: d1a45...abb

• Liker 4
  • Hjerte 1
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For en slask. Har han alltid vært sånn? 

Anonymkode: 43342...dab

Ja,han har det. Vært sammen i snart 9 år....så at jeg har holdt ut så lenge fatter jeg ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Tipper han er mer opptatt av å kose seg og drikker en del alkohol på kveldene? 

Anonymkode: 0f69e...b44

AnonymBruker
Skrevet

Isåfall: 🚩

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
17.11 skrev (2 minutter siden):

Men hva svarer du til sånt, annet enn at han (som andre voksne mennesker) må vaske sine egne klær?

Det er gått så langt og er så frustrert at jeg ofte begynner å kjefte på han. For er så lei av å gå å si de samme tingene om igjen og om igjen. Og så blir man stemplet som en maskjærring for jeg skal ikke komme å fortelle han hva han skal gjøre for sa gjør han ihvertfall ikke det. 

Skrevet

50 tallet ringte og ville ha tilbake kjønnsrollene sine.

Be en kamerat av han om å stramme han opp.

Du er en av få kvinner som fortsatt faktisk finner deg i at mannen er udugelig hjemme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (2 minutter siden):

50 tallet ringte og ville ha tilbake kjønnsrollene sine.

Be en kamerat av han om å stramme han opp.

Du er en av få kvinner som fortsatt faktisk finner deg i at mannen er udugelig hjemme.

En kamerat? Hvilken kamerat tror du vil ta på seg jobben med å stramme opp en komplett udugelig, uinteressert, mannsjåvinistisk venn? 

Nei, dette er fullt og helt hennes ansvar. Og hun må også ta på seg skylden for at dette har fått skure og gått i 9 hele år. Toget med å snu han og få han til å bidra på permanent basis har forlatt perrongen for flere år siden. 

Dette er det bare å rømme bort ifra. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og hun må også ta på seg skylden for at dette har fått skure og gått i 9 hele år.

... sin del av skylden .... ikke hele skylden! 

• Liker 2
Gjest Sunfl0wer
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da er det å se tv eller spille fifa. Han er allergisk mot å gjøre noe på kveldene. Men normale folk må også gjøre husarbeid på kveldene! Synes ikke man skal måtte bruke masse tid på å rydde på ettermiddagen når ungen først er hjemme fra bhg. Men han gjør ikke noe mens hun er i bhg heller så har gitt opp egentlig. 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet

... sin del av skylden .... ikke hele skylden! 

Takk. Har virkelig ikke hele skylden. 

Gjest Sunfl0wer
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kamerat? Hvilken kamerat tror du vil ta på seg jobben med å stramme opp en komplett udugelig, uinteressert, mannsjåvinistisk venn? 

Nei, dette er fullt og helt hennes ansvar. Og hun må også ta på seg skylden for at dette har fått skure og gått i 9 hele år. Toget med å snu han og få han til å bidra på permanent basis har forlatt perrongen for flere år siden. 

Dette er det bare å rømme bort ifra. 

Ja,er fulstendig klar over at jeg har ett stort ansvar her. Hadde det vært så enkelt å bare gå fra noen,spesielt etter man har fått barn så hadde ikke folk slitt. Men at jeg har skylda er jeg ikke enig i. Jeg har gjort alt jeg kan. Men nå klarer jeg snart ikke mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Er han fisker eller oljemann?

Anonymkode: 5c032...023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...