Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et litt vanskelig problem. Har vært samboer med en fantastisk mann i 5 år. Vi er begge 30 år. Vi har det veldig fint sammen, har et godt sexliv og god kommunikasjon. 

Problemet er at han aldri vil ta av seg på overkroppen. Har aldri sett han helt naken på 5 år. Han soler seg med T-skjorte, bader aldri, vil ikke bli med på noe som involverer bar overkropp. Når vi har sex har han genser eller T-skjorte på. Låser døren når han dusjer.

Han er slank og godt trent og har en (tilsynelatende, har jo ikke sett..) flott kropp. Jeg tror det er på grunn av acne han slet med i ungdomstiden for han er veldig nøye med at tskjorten ikke må skli for langt ned på brystet. 

Jeg har så klart prøvd å snakke med han om dette. Mange ganger. Jeg presser han ikke, har prøvd å være forståelsesfull, gi han tid. Han vil overhodet ikke snakke om det og tuller det vekk og/eller blir irritert. Har sagt, og mener helt oppriktig, at jeg syns han er verdens flotteste og at jeg gir blanke i hva det nå er under klærne.

Syns det er så sårt at han ikke er komfortabel nok med meg etter så lang tid. Skjønner jo at det må være er enormt kompleks for han og at det ikke er lett å komme over det. Men hva skal jeg gjøre da? Skal jeg aldri få være naken med mannen min eller bade på sommeren? Skal jeg bare akseptere det eller hva? Noen som har vært i samme situasjon og har råd å komme med? :( 

Anonymkode: 5b5bd...a4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo være ekstremt traumatisert fra noe før han traff deg. Om det var mobbing grunnet akner på ryggen, eller fødselsmerker eller arr etter noe som har skjedd. 
Jeg ville prøvd å snakke med han om hvorfor han føler seg så ubekvem. Forklare at du synes det er viktig for forholdet at man kan stole på hverandre ect.. men ikke legge mest vekt på det, men vekt på hva som bånner usikkerheten. Hvordan man litt etter litt kanskje kan knekke traumen?

kanskje si at du kan kose litt med bryster og magen under t-skjorta en uke, så en uke med ryggen. Så utfordre til å vise litt, men ikke slt på en gang

Anonymkode: dc70a...bf7

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var akkurat sånn. Flere av mine ekser har aldri sett meg i bar overkropp. Det tok tid før jeg klarte det selv med hun jeg er gift med, tror vi snakker fire år. 

Ryggen min er full av små skader og sår. Jeg har sår rundt mageregion. De forteller en dramatisk historie og det er umulig å ikke se det. Jeg synes det er ubehagelig fordi jeg ikke forstår hva den andre tenker og jeg føler meg som et monster. Det å forklare noen at det de ser på er skader etter slik og sånn skaper nye spørsmål som jeg ikke er parat til å snakke med andre om. 

Du må bare la det ta tid. Venn deg til å ta på når t-skjorte og lignende er der. Etterhvert blir det nok trygt, men ikke mas.

Endret av TheHairyToothfairy
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har så klart prøvd å snakke med han om dette. Mange ganger. Jeg presser han ikke, har prøvd å være forståelsesfull, gi han tid. Han vil overhodet ikke snakke om det og tuller det vekk og/eller blir irritert. Anonymkode: 5b5bd...a4a

Kall det hva du vil, men ved å gi det så mye oppmerksomhet, så presser du han veldig på det temaet. En ålreit kjæreste lar det være i fred og godtar partneren som han er. Klart at det er en årsak der, men vil han ikke snakke med deg om det, så vil han ikke det. La han få ha sine greier i fred og oppfør deg normalt overfor han. Det er veldig enkelt.

Anonymkode: 8973e...c40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min eks var slik i begynnelsen fordi han var langt over gjennomsnittet behåret, men himmel og hav det var da virkelig ikke et problem for meg. 

Anonymkode: 2cce4...8ea

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke det har noe med deg å gjøre.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Så bare la han få dekke seg til da. Ærlig talt.

Anonymkode: 13d63...614

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han har gynekomasti.

Anonymkode: 30ece...d38

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bare la han få dekke seg til da. Ærlig talt.

Anonymkode: 13d63...614

Som den parten som ikke ville "kle av", ikke svar sånn til den som ikke forstår hvorfor.
Jeg synes det er bra at TS spør og jeg synes dermed at det er både respektløst og lite løsningsorientert å komme med dette "ærlig talt"-tøyset. Det som er et traume for meg blir jo ført over til den jeg bor med, dermed er det et behov for å kunne få hjelp til å forstå. At det er en negativ ting å forsøke oppnå synes jeg er temmelig spesielt. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Kanskje han har gynekomasti.

Anonymkode: 30ece...d38

Det var min første tanke også.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Takk for alle svar og til dere som deler egne erfaringer. 

Vil bare presisere at jeg ikke tar dette opp ofte. Kanskje en gang i året maks. Har helt sluttet å si ting som «skal du ikke sole deg/er du ikke varm/bli med å bade da», så føler virkelig at jeg ikke presser han inn i noe. 

Skjønner at det ikke har noe med meg å gjøre og at det er utrolig sårt for han. Så det er ikke sånn at målet her er å få av han tskjorten koste hva det koste vil, men tenker jo også at det ikke kan være så godt å ha det sånn.. å måtte skjule seg hele livet liksom. 

trooor ikke han har gynekomasti for har sett han i trange tskjorter, og han ser veldig trent ut. 

Anonymkode: 5b5bd...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...