Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt ikke! 

Det beste er å lyve med å finne ubetydelige svake sider eller svake sider som faktisk kan være positivt for jobben du skal gjøre hos den arbeidsplassen. 

Du skal ikke være ærlig. Du skal svare det intervjuerne ønsker at du skal svare.

Anonymkode: afcb4...fa5

Som intervjuer ser jeg rett gjennom «svarene jeg vil høre» og blir like skuffet hver gang noen svarer klisjeer der. 
Gi meg heller ærlighet!

Anonymkode: 1eab1...916

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Som intervjuer ser jeg rett gjennom «svarene jeg vil høre» og blir like skuffet hver gang noen svarer klisjeer der. 
Gi meg heller ærlighet!

Hva om ærlig svar er "jeg er altfor direkte og folk misliker meg for det fordi svært få liker å høre samnheten"? Da får man vel ikke jobben 

Anonymkode: f2717...63b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg husker en gang når jeg var permittert, men visste jeg skulle komme tilbake til jobben, så måtte vi søke på jobber. En gang ble jeg faktisk kalt inn til intervju og da sa jeg masse på dette spørsmålet som gjorde at jeg ikke fikk jobben (heldigvis) 😂

Sa jeg var glad i dramatikk, pauser, var treg om morgenen, tidsoptimist. Hørte aldri noe mer fra de... 

Anonymkode: fe065...769

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Gi meg heller ærlighet!

Hva om mine svake sider er å forsove meg ofte og er lat og misliker de fleste mennesker jeg møter? Hadde jeg gått videre hos deg da? 

Anonymkode: 80536...e53

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svar noe som ikke vil ha noe med jobben å gjøre. 

Anonymkode: 80536...e53

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Gi meg heller ærlighet!

Som leder som har kjørt flere ansettelsesrunder anbefaler jeg heller at alle kandidatene kjører klisjéer og kommer med tilsminkede svar, enn å være ærlige. Rett og slett fordi en intervjuer får aldri noe ut av dette. Og det bør være målet. Et dårlig spørsmål fortjener misvisende svar. Derfor spør jeg aldri om slike tåpelige spørsmål! For hvem i pokker sitter der som kandidat og forteller at de har mye fravær, er lat, forsover seg ofte, blir fort lei, kjeder seg, er ukonsentrert, blir fort sliten osv. Ingen! 

Nei, kom heller med klisjéer. Det er et budskap til intervjuerne om at dem må ta seg sammen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Gi meg heller ærlighet!

For øvrig klarer du ikke å se rett igjennom "svarene du vil høre". Fordi mange kandidater er såpass dyktige i sine løgner og har gjerne vært på så mange intervjuer, at du blir fort barnemat for løgnen deres. 

Du tror gjerne du ser det, men det gjør du ikke med mindre kandidaten er inne i sitt første intervju. 

At du blir skuffet over dine egne metoder skal du ikke legge på kandidatene. 

Skjerp intervjuet heller, og legg opp til at kandidatene ikke får anledning til å gi deg svarene du vil høre. Men det bryet tar du deg vel ikke? Mye lettere å skylde på kandidatene...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet handler om selvinnsikt, og som andre sier bør man svare noe annet enn at man er utålmodig og perfeksjonistisk. Prøv å finne noe som faktisk ER sant, men uten at du utbroderer alle dine mørkeste hemmeligheter. For å ta meg selv som eksempel: Jeg har svart at jeg kan få et hektisk kroppsspråk og framstå som stresset når jeg har det travelt, men at det ser verre ut på utsiden enn det føles på innsiden. Det er en ting jeg vet at stemmer for meg, og for å knytte det opp mot en arbeidssituasjon pleier jeg også å si at jeg er klar over at det kan påvirke kollegaer, så jeg prøver å dempe det.

Anonymkode: 65db5...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å være dønn ærlig på at du er kronisk B-menneske, har et løst forhold til tidsfrister og takler kritikk særdeles dårlig. 

De kommer til å tro at du tuller, så humres det litt og "ja ja..." før intervjuet fortsetter. 

Når du blir ansatt slipper du unna med det utroligste. Du advarte dem jo! 

Anonymkode: 192ca...353

AnonymBruker
Skrevet

Svarer så ærlig som mulig, de vil jo finne det ut uansett.

Er utålmodig, i min jobb er det slik at man gjerne skal ha 20 møter før man faktisk kan produsere - og siden jeg er den som lager det endelig produktet synes jeg dette er gørrkjedelig og synes min første ide som regel er like god som det som kommer frem etter 20 møter.. Ivrer etter å komme i gang, og dette med snarveier og hoppe ut i det, er ikke alltid noe som fungerer så godt.

Er B-menneske.. hater møter som starter før 10.

Elsker hjemmekontor, er mye mer effektiv, sosial og avslappet når jeg kan jobbe hjemmefra.

Anonymkode: 08634...14e

AnonymBruker
Skrevet

"jeg er nok litt utålmodig av meg, jeg skulle helst hatt jobben gjort i går. I tillegg er jeg et ja menneske, har mitt vanskelig for å si nei når noe må gjøres. Også er jeg litt nøye av meg, er nok litt perfeksjonist" *knis knis*. "Men det er ikke noe som går ut over jobben da, og jeg jobber med dette hele tiden for å ikke brenne meg ut!".... 

Holder de virkelig på med det tøvet der enda?

Anonymkode: 54257...59c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 11.57):

Eg pleier å seie at mi svake side er ryggen.

Anonymkode: 67570...c57

🤣

Anonymkode: 8f4f0...81a

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

For øvrig klarer du ikke å se rett igjennom "svarene du vil høre". Fordi mange kandidater er såpass dyktige i sine løgner og har gjerne vært på så mange intervjuer, at du blir fort barnemat for løgnen deres

Du tror gjerne du ser det, men det gjør du ikke med mindre kandidaten er inne i sitt første intervju. 

At du blir skuffet over dine egne metoder skal du ikke legge på kandidatene. 

Skjerp intervjuet heller, og legg opp til at kandidatene ikke får anledning til å gi deg svarene du vil høre. Men det bryet tar du deg vel ikke? Mye lettere å skylde på kandidatene...

Hvis de har vært på så mange intervjuer så fungerer kanskje ikke løgnene deres så godt som de tror.

Anonymkode: 46b74...eee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

er ærlig, kommer lengst med det. så sier at jeg har vært en del syk pga muskelsmerter og migrene. 

Anonymkode: 76317...0b8

Skrevet

Jeg fikk helt jernteppe av det spørsmålet en gang, selv om jeg egentlig hadde forberedt meg godt. Etter en litt for lang pause sa jeg at siden jeg ikke kom på noe så hadde jeg nok dårlig selvinnsikt. Både jeg og intervjuerne lo godt av det. Fikk tilbud om jobben. 😅

• Liker 2
Skrevet

Pleier å svare at jeg er udregelig sur på morgenen (hvilket er helt sant) og at jeg trenger en times tid alene på kontoret før jeg blir en teamspiller.

De pleier å få seg en god latter og har inntrykk av at det er en akseptert svak side som evt blir tatt hensyn til om jeg får jobben 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har problemer med å innrømme feil jeg har gjort. 

Anonymkode: afc7c...a34

AnonymBruker
Skrevet
Anononyma skrev (15 minutter siden):

Pleier å svare at jeg er udregelig sur på morgenen (hvilket er helt sant) og at jeg trenger en times tid alene på kontoret før jeg blir en teamspiller.

De pleier å få seg en god latter og har inntrykk av at det er en akseptert svak side som evt blir tatt hensyn til om jeg får jobben 🙈

Du skaper dårlig arbeidsmiljø.!

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skaper dårlig arbeidsmiljø.!

Ingen som har klaget hittil 😊 jeg flexer og møter kl 07, de fleste andre kommer 08. De få som også kommer 07 pleier å sette seg i fred og ro på sitt eget kontor for en rolig start de også. 

Har cellekontor og sitter der inne med døren igjen og mailen foran meg, fungerer utmerket.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg som skrev at jeg ser rett gjennom. 
Svarene som kom på det er noe latterligere. 
Jeg sier ikke «si dine dårligste sider». Du trenger ikke si at du lett forsover seg. Heller ikke at «jeg er en perfeksjonist og bruker derfor lang tid på å få et bra resultat» for det er åpenbart innøvd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...