AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Dere som har vært til intervju og fått spørsmålet om svake sider, hva pleier dere å si til dette? Anonymkode: 8f4f0...81a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Ikke fått det ofte, er jo en gammel greie. Men svarer alltid: Ingenting i forhold til jobben. Anonymkode: 04aab...a0f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 Mine svake sider er ikke nødvendigvis dine svake sider. Det beste er å være ærlig. Men ikke si noe som ville trekke deg ned. Nevn dine svake sider, og eventuelt vinkle det til noe positivt eller at du jobber med saken. Noe annet er å finne en svak side som ikke har noe å si for jobben uansett. De vil bare se om du har selvinnsikt nok til å se dine egne svake sider. Det er ikke sikkert at de engang bryr seg om HVA du sier, men at du faktisk klarer å se det selv at du har en svak side. Anonymkode: 7800a...78f 1
Olive_North Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Har svart at jeg kan oppleves utrivelig / se sur ut når jeg er veldig fokusert på arbeidsoppgavene mine. At jeg har opplevd at det kan skape usikkerhet hos andre kollegaer, men at jeg jobber på det 😅 har fått to jobb selv om jeg har sagt det på intervju 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det beste er å være ærlig. Absolutt ikke! Det beste er å lyve med å finne ubetydelige svake sider eller svake sider som faktisk kan være positivt for jobben du skal gjøre hos den arbeidsplassen. Du skal ikke være ærlig. Du skal svare det intervjuerne ønsker at du skal svare. Anonymkode: afcb4...fa5 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Jeg bruker å si at jeg er utålmodig. Om jeg trenger svar fra en annen avdeling for å fullført oppgaven og må vente, så går jeg og venter på svar hele tiden slik at jeg kan få avsluttet saken. Det kan jo da også være en positiv ting. Så kan jeg si at jeg er litt stille og rolig i starten med ukjente folk og ikke så utadvendt med folk jeg ikke kjenner så godt. Noe som også stemmer, men også for å ha med en ting som ikke er en sak man kan snu om til noe positivt, slik som det første punktet (snikskryt for at man tar ansvar og eierskap). Anonymkode: 521d4...0ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 Jeg pleier å si at jeg kan ha en tendens til å se for mye ja og ta på meg litt for mange oppgaver på en gang. Jeg sier at jeg kan trenge hjelp til å begrense meg selv. (Det er helt sant) Anonymkode: f423c...94f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #8 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Absolutt ikke! Det beste er å lyve med å finne ubetydelige svake sider eller svake sider som faktisk kan være positivt for jobben du skal gjøre hos den arbeidsplassen. Du skal ikke være ærlig. Du skal svare det intervjuerne ønsker at du skal svare. Anonymkode: afcb4...fa5 Er du i denne tråden også Anonymkode: 67d98...21b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker å si at jeg er utålmodig. Om jeg trenger svar fra en annen avdeling for å fullført oppgaven og må vente, så går jeg og venter på svar hele tiden slik at jeg kan få avsluttet saken. Det kan jo da også være en positiv ting. Så kan jeg si at jeg er litt stille og rolig i starten med ukjente folk og ikke så utadvendt med folk jeg ikke kjenner så godt. Noe som også stemmer, men også for å ha med en ting som ikke er en sak man kan snu om til noe positivt, slik som det første punktet (snikskryt for at man tar ansvar og eierskap). Anonymkode: 521d4...0ba Det pleide jeg å si også, helt til jeg oppdaget at det gjør «alle andre» også! Er blitt så klisjé at det oppfattes som snikskryt… Google det! Anonymkode: 67d98...21b 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 Eg pleier å seie at mi svake side er ryggen. Anonymkode: 67570...c57
17.11 Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Jeg pleier å være ærlig, og det innebærer å si at jeg kan være nervøs i nye situasjoner, glad i faste rutiner og struktur, og at jeg ikke er spesielt god på å presentere fremfor et større publikum. Det har ikke vært et problem så vidt jeg vet, men så søker jeg også jobber som ikke krever at jeg utfordrer de svake sidene mine for mye.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er du i denne tråden også Anonymkode: 67d98...21b Hva mener du ? Er du i denne tråden også ? Du skal enten oppgi sannheten ved sterke moderasjoner, eller så bør du lyve for å få dine svake sider til å virke bagatellmessig eller positiv for jobben. Et jobbintervju handler om å svare det arbeidsgiver ønsker at du skal svare og være den arbeidsgiveren ønsker at du skal være. Hvem du er, hva du mener og hva du tenker bør du legge ifra deg hjemme. Jobbintervju er oftest kun et skuespill tvers gjennom. Anonymkode: afcb4...fa5 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #13 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det pleide jeg å si også, helt til jeg oppdaget at det gjør «alle andre» også! Er blitt så klisjé at det oppfattes som snikskryt… Google det! Anonymkode: 67d98...21b Ja, det er riktig. Å nevne utålmodighet og at man er JA-menneske eller prestasjonsmenneske er noe nesten alle nevner som deres svake sider. Men kanskje likegreit at det er slik. For hva får en arbeidsgiver ut av spørsmålet når alle kandidatene svarer det samme? Det viser jo bare at det er spørsmålet som er problemet, ikke kandidatene. Anonymkode: afcb4...fa5 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hva mener du ? Er du i denne tråden også ? Du skal enten oppgi sannheten ved sterke moderasjoner, eller så bør du lyve for å få dine svake sider til å virke bagatellmessig eller positiv for jobben. Et jobbintervju handler om å svare det arbeidsgiver ønsker at du skal svare og være den arbeidsgiveren ønsker at du skal være. Hvem du er, hva du mener og hva du tenker bør du legge ifra deg hjemme. Jobbintervju er oftest kun et skuespill tvers gjennom. Anonymkode: afcb4...fa5 Snakk for deg selv. Et jobbintervju er like mye for min del, for at jeg skal se om arbeidsgiver passer meg og min personlighet. Jeg skal tross alt tilbringe mye tid der, og da orker jeg ikke å late som om jeg er noe jeg ikke er 8 timer om dagen. Anonymkode: 46b74...eee 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk for deg selv. Et jobbintervju er like mye for min del, for at jeg skal se om arbeidsgiver passer meg og min personlighet. Jeg skal tross alt tilbringe mye tid der, og da orker jeg ikke å late som om jeg er noe jeg ikke er 8 timer om dagen. Anonymkode: 46b74...eee Klarer du ikke skille jobbintervju fra en arbeidshverdag? Et jobbintervju må tilpasses jobbintervjuet for å komme igjennom nåløyet å få jobben. I en arbeidshverdag så har du fått jobben og du kan være deg selv. Et jobbintervju er skuespill. Ikke en arbeidshverdag. Anonymkode: afcb4...fa5 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Alle sier: utålmodig og perfeksjonist Anonymkode: f2717...63b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #17 Skrevet 4. mai 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Klarer du ikke skille jobbintervju fra en arbeidshverdag? Et jobbintervju må tilpasses jobbintervjuet for å komme igjennom nåløyet å få jobben. I en arbeidshverdag så har du fått jobben og du kan være deg selv. Et jobbintervju er skuespill. Ikke en arbeidshverdag. Anonymkode: afcb4...fa5 I min verden hadde det vært fryktelig rart å fullstendig endre personlighet etter ansettelse, men deg om det. Anonymkode: 46b74...eee 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #18 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I min verden hadde det vært fryktelig rart å fullstendig endre personlighet etter ansettelse, men deg om det. Anonymkode: 46b74...eee "Endre fullstendig personlighet". Du overdriver mye for å få fram poenget ditt, det skal du ha. At et intervju er et formelt skuespill er det arbeidsgiver som legger opp med ved å kjøre kandidaten gjennom grillespørsmål som ikke har noe for seg. Arbeidsgiver er en smule naiv hvis dem ikke vet og skjønner at slike spørsmål er forhåndsinnøvd for å passe arbeidsgivers profil, og ikke for at de skal være ærlige. Vær gjerne deg selv og vær ærlig så langt det lar seg gjøre, men med sterke modifikasjoner for å vise at du er den kandidaten arbeidsgiver vil at du skal være og søker etter. Svært få får en jobb ved å være 100% seg selv og ærlig gjennom et intervju. Anonymkode: afcb4...fa5 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #19 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): "Endre fullstendig personlighet". Du overdriver mye for å få fram poenget ditt, det skal du ha. At et intervju er et formelt skuespill er det arbeidsgiver som legger opp med ved å kjøre kandidaten gjennom grillespørsmål som ikke har noe for seg. Arbeidsgiver er en smule naiv hvis dem ikke vet og skjønner at slike spørsmål er forhåndsinnøvd for å passe arbeidsgivers profil, og ikke for at de skal være ærlige. Vær gjerne deg selv og vær ærlig så langt det lar seg gjøre, men med sterke modifikasjoner for å vise at du er den kandidaten arbeidsgiver vil at du skal være og søker etter. Svært få får en jobb ved å være 100% seg selv og ærlig gjennom et intervju. Anonymkode: afcb4...fa5 Men i det lyset er vi vel nesten aldri oss selv og ærlige. Man skal selvsagt selge seg selv inn på intervju, og trenger ikke dvele ved negative sider. Men også i arbeidshverdagen må vi jo ta hensyn og tilpasse oss, og alt går ikke ufiltrert ut, heller ikke i vennekretsen… Anonymkode: 67d98...21b
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #20 Skrevet 4. mai 2022 Tja, jeg tenker nok det er lurt å unngå klisjeene (perfeksjonist, ja-menneske, utålmodig). Du kan sikkert få jobb med den typen svar også, men det virker altfor innøvd, uærlig og ukreativt. I tillegg er jobbintervju-settingen et skuespill, så jeg ville aldri funnet på å vært ærlig. Mine svake sider er at jeg er pysete, lat og sjelden gjør mer enn minstekravet. Ingen ville ansatt meg om jeg sa det, likevel har jeg en god karriere. Anonymkode: ee524...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå