mingus Skrevet 4. mai 2022 #1 Skrevet 4. mai 2022 Fikk en masete telefon fra Synsam, om at nå var det nytt år og på tide å komme og sjekke synet og kanskje se på noen innfatninger siden det er ny sesong og nye trender.. jeg sa det lar seg ikke gjøre nå da jeg har en liten baby i hus og null mulighet for barnepass. Ja det kunne hun skjønne med baby, at det skjer mye nå, men da skjer det jo også masse med synet! *Smiiiiile* Altså, jeg opplevde for et år siden en intens pågang til å selge meg ditt og datt, enda jeg ikke trengte det, synet mitt var faktisk 0 på begge øyne, likevel trengte jeg briller! Jeg sa jeg skulle tenke på det og komme tilbake, likevel ringer de meg neste dag og spør om jeg har bestemt meg enda! Og nå dette med fødselen! Er det sant eller bare nok et despo forsøk å selge meg briller fra deres side? Husker en annen brilletråd her, de er jammen ikke snaue med maset sitt de der.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #2 Skrevet 4. mai 2022 Ja, det er sant for mange. Jeg hadde 0 før jeg ble gravid. I graviditeten begynte jeg å se dårligere og da jeg var på synstest etter fødselen var synet -1,5. Anonymkode: 88d9e...a5a 1
mereo Skrevet 4. mai 2022 #3 Skrevet 4. mai 2022 «Dehydrering» (det de mener er tørre øyne) ved amming og kvalme feks. Jeg hadde loco syn med hyperemesis. Dog jevner det seg fort igjen men har du 0, trenger du jo ikke briller. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #4 Skrevet 4. mai 2022 Ja, det skjer mye med synet under og etter graviditet. Ville dog ventet til minimum 6 mnd etter at du er ferdig med å amme, om du gjør det, slik at synet får stabilisert seg. Anonymkode: 57806...f63 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #5 Skrevet 4. mai 2022 Ja du ser ikke dine egne barns feil Anonymkode: 8f182...5e1 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #6 Skrevet 4. mai 2022 Jeg ble fortalt av min optiker, at det er forbigpende pga hormoner, og at de ikke anbefaler syns undersøkelser under svangerskap og mens man ammer. Anonymkode: 803ee...619 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #7 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ble fortalt av min optiker, at det er forbigpende pga hormoner, og at de ikke anbefaler syns undersøkelser under svangerskap og mens man ammer. Anonymkode: 803ee...619 For øvrig en privat optiker, og ikke fra en kjede 😅 Anonymkode: 803ee...619
mingus Skrevet 4. mai 2022 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Ja du ser ikke dine egne barns feil Anonymkode: 8f182...5e1 Sant det! Skjerp deg baby! Du er 3 måneder gammel og på høy tid å slutte å grine så mye:D Andre blir brydd i ørene. Men til alvor: Takk for svar folkens, rart de ville ha meg inn om et par mnd da, uten å spørre om jeg ammer.. Føler jeg ser skarpt som en syl og - leser på lang avstand så lett som bare det, og leser fint nattabok i tussmørket, men briller trenger jeg visst! 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #9 Skrevet 4. mai 2022 Det er noe i det altså! Jeg gikk opp 0,75 i styrke under graviditeten. Etter fødsel gikk det noe tilbake og etter ammeslutt var det stabilt, men 0,5 høyere enn før😅 Så skal ikke kimse av hormoners effekt på synet. Anonymkode: c4ab3...cca
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #10 Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ble fortalt av min optiker, at det er forbigpende pga hormoner, og at de ikke anbefaler syns undersøkelser under svangerskap og mens man ammer. Anonymkode: 803ee...619 Dette stemmer vel ikke helt. Man skal ikke ha så mye minus før det er farlig å kjøre bil. Man ser faktisk ganske dårlig allerede ved -1. Anonymkode: 88d9e...a5a
Luckiness Skrevet 4. mai 2022 #11 Skrevet 4. mai 2022 Jeg hadde ventet til noen mnd etter amming med mindre du selv opplever endring i synet.
mereo Skrevet 4. mai 2022 #12 Skrevet 4. mai 2022 mingus skrev (3 timer siden): Sant det! Skjerp deg baby! Du er 3 måneder gammel og på høy tid å slutte å grine så mye:D Andre blir brydd i ørene. Men til alvor: Takk for svar folkens, rart de ville ha meg inn om et par mnd da, uten å spørre om jeg ammer.. Føler jeg ser skarpt som en syl og - leser på lang avstand så lett som bare det, og leser fint nattabok i tussmørket, men briller trenger jeg visst! Kan forøvrig si at den «ser sylskarpt, som en ørn» har andre sagt før deg, men faktisk hatt behov for korrigering 🤣 De merker det bare ikke før det er korrigert 🤣 1
mingus Skrevet 4. mai 2022 Forfatter #13 Skrevet 4. mai 2022 Men jeg har jo 0, og andre optikerkjeder mente jeg ikke trengte! Mener ikke å kverulere altså, men lurte bare på om dette var nok et optikertrix, og telefonselgeroppførsel! 🙂 Jeg ga jo etter, selv med mitt falkeblikk 😂, og betalte 4000 for progressive briller jeg bare måtte gi meg med etter et par mnd. Jeg fikk vondt i hodet, ble sjøsyk, og kunne ikke se på lang avstand mer.. og ja jeg brukte de hele tiden, så jeg fikk iallfall byttet de inn i lesebriller til mindre enn halvparten av prisen, men da var de ganske lunkne og prøvde fortsatt å overtale meg + å kjøpe 2 andre råkule innfatninger av vårens trender..
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #14 Skrevet 4. mai 2022 Jeg ville bedt dem om å slette nummret mitt om en optiker holdt på slik. Jeg gikk forøvrlig fra -4 til -6 iløpet av graviditeten med førstemann. Det har holdt seg stabilt til nå (økt styrke til -6.5 på siste kontroll). Anonymkode: f6649...937
AnonymBruker 31 Skrevet 4. mai 2022 #15 Skrevet 4. mai 2022 Jeg har dårlig syn og er avhengig av briller/linser for å se. Optiker sa til meg at det kan skje mye med synet i graviditet og i ammeperioden, dette er hormonelt. For min del fikk jeg veldig tørre øyne og problemer med øyelokkbetennelse begge graviditetene. Aldri hatt det utenom. Oppstår det problemer, så kontakt dem. Men jeg hadde ventet min 6 mnd etter fødsel for å sjekke synet. Det var det jeg fikk beskjed om
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #16 Skrevet 4. mai 2022 Synet mitt ble forbedret etter to svangerskap. Gikk fra 5,25 og 5,0 til 4,75 på begge øynene. Anonymkode: f03f4...8ca
Arkana Skrevet 5. mai 2022 #17 Skrevet 5. mai 2022 Jeg vet ikke om det er vanlig (jeg har aldri hørt at synet endrer seg under svangerskap), men jeg har ikke merket noen endring på synet etter at jeg fikk barn og bruker fremdeles samme styrke som før jeg fikk barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå